6.402 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Kremering Kremering

Nu prøver jeg stille og angstfuldt at starte et emne igen, i håb om at det hele ikke skal ende ud i udhængning, og ting som egentlig ikke vedkommer indlægets oprindelige emne.

Jeg vil gerne have min kat brændt, men er usikker på hvor, hvordan, og hvad det koster. Jeg fandt en hjemmeside (Adas dyrekremetorium) men ingen priser.
Er der nogen der har prøvet det før, og ved hvor det foregår, og ca. hvor lang tid den slags tager? Og hvsi man ikke køber en urne, men vil finde en beholder måske senere, hvad får man så asken i?

(Note: Selvom det egentlig ikke burde være nødvendigt at sige, så gider jeg ikke høre på andre kommentare, end hvad faktisk omhandler kremering)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kremering
  • #1   11. jan 2008 Jeg gav 250 kr for at få min afdøde kat kremeret (Jeg kunne simpelthen ikke tage hende med hjem og begrave hende, når først hun var blevet stiv og kold).

Jeg ved dog ikke om jeg fik rabat, fordi det foregik gennem den samme dyrlæge der gav hende fred. Jeg fik heller ingen urne med aske - kunne godt forestille mig, at det sætter prisen op...

• #2   11. jan 2008 Charlie .. ring der til det er gratis at spørge ...

• #3   11. jan 2008 vi har lige haft en brochure fra sådan kremerings-sted, det lå så i hedensted.
    mener prisen var 300 kr for en kat over 6 kg
    skulle man ha en urne til katten var prisen 800 kr
    vores katte skal kremeres når ders tid kommer, det er helt sikkert

• #4   11. jan 2008 Ditte - Det er også gratis at spørge her smiley

• #5   11. jan 2008 Jeg fik kremeret min hankat da han blev aflivet for to år siden.. Det kostede mig omkring 900 kr. og så var det noget dyrlægen sørgede for blev gjort. For de 900 kr. så blev han kremeret alene, så jeg kunne få asken med hjem. Den kom i en lille hvid urne, og der er den stadig. Hvis man vil, så kan man jo hælde den over i en anden beholder, hvis man vil have det, men jeg tør slet ikke åbne den.. Kan ikke huske hvor lang tid der gik.. En uge eller to..

• #6   11. jan 2008 Charlie helt enig men der er større chance for at dem der har med det at gøre ved det andet end os her der for det meste gætter 'S*

• #7   11. jan 2008 Jeg har fundet dette - måske du kan bruge det til noget:
    http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=7197&paid=1&prid=200718

• #8   11. jan 2008 Underligt nok har jeg ikke lige kunnet søge mig ind på en pris incl. urne.

• #9   11. jan 2008 Da Aslan og Malou er mine første katte, kan jeg kun svare på hvordan det forgik med mine hunde.

Vi afleverede dem på stedet og fik så sendt deres aske hjem til os nogle dage senere. Deres jordiske rester kom i en papkasse. Vi valgte så at begrave asken direkte i jorden.

Da alle mine hunde har været rottweilere kender jeg ikke priserne for mindre dyr.

Jeg kan varmt anbefale dig at få din kat kremeret.

Fandt dette link, håber det kan være til hjælp. Nederst på denne side er der nævnt flere krematorier:

(link fjernet)

Læs evt også dette link:
    (link fjernet)

• #10   11. jan 2008 Jeg kan se at den eneste af dem der står i mit link der nævner prisen, er Modtagestation Vendsyssel I/S som
    nævner en pris på 500 kr incl. moms (0-10 kg) og 700,00 kr. inkl. moms (11-20 kg) på individuel/ enkeltkremering.

Vi brugte selv, selv om det var længere væk:
    Kæledyrskrematoriet "Glenstrupgård"
    Glenstrupsøvej 19
    8990 Fårup
    Tlf.: 8645 2043

• #11   11. jan 2008 Min første burmeser Misha fik jeg også kremeret alene for 4 år siden. Jeg gav 900 kr. for kremering og urne. Da hun ikke brød sig særligt meget om andre dyr kunne jeg ikke udholde tanken om at hun skulle massekremeres.

Jeg har hende til at stå i et skab i sin lille hvide urne.

Den ovn de bruger er faktisk en krematorieovn beregnet til mennesker. Heri bliver der så lagt hunde, katte, mus, hamstre osv. kæledyr som folk får kremeret. Jeg mener dette koster omkring 50-300 kr. alt efter hvilken dyrlæge man bruger. Forrest i ovnen er så et lille kammer hvor man kan vælge at få enekremeret sit kæledyr såfrem man gerne vil have deres aske. Asken bliver så puttet i en urne og sendt med posten.

• #12   11. jan 2008 Hej Charlie G..
    Vi brugte
    Modtagestation Vendsyssel I/S
    Og kan kun sige ... De er såå søde og rare..

Kremering kostede 500 kr.. Pris ca i alt 1100 kr..
    Vi sparede 300 kr.. Men ikke derfor vi kørt derop..

vi kørte så op til Hjøring og hentede hende..

Da hun Ikke skulle sendes med Posten.. Og G... Hvor har vi hørt at vi var mærklige med dette..

Men hun blev hentede af Os da hun var lille.. og da hun så ikke var her mere skulle hun Også hentes af os...

Sgu Ikke en pakkepost....

• #13   11. jan 2008 På Vej hjem fra Hjøring.. http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1345

• #14   11. jan 2008 Selv om det gik godt de gange vi har gjort det, ville jeg nok ikke i dag, med det ry Post Danmark har fået, turde få asken tilsendt. Tør næsten ikke tænke tanken til ende!

• #15   12. jan 2008 Jeg brugte ADAS dyrekrematorium for 13 år siden og fik dengang brændt min gravhund..............det kostede dengang 1.000 kr. incl urne som blev sendt hjem........og det har jeg været utrolig glad for........min tanke med hans aske var dengang at det skulle støges ud over blomsterne i haven men ......men ændrede mening fordi jeg ville hellere beholde ham hos mig selv......så i dag har jeg har min lille elskede gravhund stående i hans urne.........jeg vil til hver en tid bruge kremering......kh. Pia

• #16   12. jan 2008 Dejligt at høre jeg ikke er den eneste der har asken fra et kæledyr stående i urne. Jeg kan bare ikke begrave hende og hun står jo fredeligt og trygt der i sin lille urne.

• #17   13. jan 2008 Bamse Står også herhjemme i sin urne og tænder et lys for hende hverdag..

Vi kan hellere ikke begrave hende..

• #18   14. jan 2008 Jeg vil heller ikke have Mickey begravet, hvilket er den hovedsagelige grund til jeg vil have ham kremeret, så jeg altid kan have ham hos mig. Ellers ville han blive begravet i haven som mange af mine andre afdøde kæledyr, til fordel for naturen (da tænker jeg at en hel dyrekrop gavner jorden bedre end aske, men måske tager jeg fejl).

Er der ingen der har prøvet at få kremeret uden urne, og ved hvad man så får asken i?
    Jeg håbede lidt måske at finde min egen urne (som kan gøres lidt mere personlig) især hvis det er billigere.. Men måske er det også dumt, at skulle flytte aske rundt, da jeg ikke er helt vild med tanken om en støvsky af min egen kat i flytnings processen.

Tak for linksne og svarene!

• #19   14. jan 2008 Fordi vi har valgt at få Bamse i en uren..
    Er fordi tanken om at hun skal ligge og blive Spist) Ja undskyld ordvalget.. Kan vi ikke klare og synes også hun har fortjent en bedre måde og blive mindet på....
    Men vi tænker alle forskelligt..

Mener man kan få det en i kasse...

• #20   14. jan 2008 Charlie G.

Som jeg skrev i mit første indlæg, kom vores hundes aske i en lille papæske.

Nogen steder bruger de poser i stedet for æsker.

Kommentér på:
Kremering

Annonce