974 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Kremering Kremering

Hvad har I givet for kremering af en kat i forbindelse med aflivning?

Jeg kom af med 345 kr og var ved at gå bagover. Jeg fik en længere forklaring om, at det åbenbart er blevet ulovligt at masse brænde og man derfor skal brænde hvert enkelt lig hver for sig, hvilket er derfor prisen er så høj.

Kan det virkelig passe?

Det lyder som en omgang volapyk i mine øre.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kremering
  • #1   10. feb 2012 Det tror jeg passer meget godt - desværre.

• #2   10. feb 2012 Puha, så har man da virkelig ikke råd til at få dyrlægen til at kremere mere. Det var for kat under 6 kg.

Tænk hvad det må koste med en hund eller hest?

Men kan det virkelig passe, at de står at brænder hvert enkelt dyr hver for sig?

• #3   10. feb 2012 prisen lyder meget rigtig, da det koster ca 100 kr pr kg, så vidt jeg husker..

• #4   11. feb 2012 Jeg gav 450kr for kremering af min gamle kat i starten af sidste år, så du er da sluppet "billigt" smiley

• #5   11. feb 2012 Jeg ved ikke hvad selve kremeringen kostede..
    Men jeg kom af med 495 kr for aflivning+kremering af en kat på 3-4 kg..

Min bedstefars gamle hund kostede 850 kr for aflivning+kremering..
    Den vejede vel ca. 20 kg

• #6   11. feb 2012 Og jeg kan også godt lide tanken om at de kremeres enkeltvis...
    Det vil jeg faktisk gerne betale lidt ekstra for..

• #7   11. feb 2012 Lotte og - det var dælme billigt! jeg gav 807kr for aflivning af min kat og 450kr oveni for kremeringen
    Samme år fik jeg min gamle hund aflivet og kremeret, han vejede 45kg, og det blev 1650kr ialt

• #8   11. feb 2012 Hvis mine katte skulle kremeres ville jeg insistere på, at deres aske ikke blev blandet med andre dyrs aske! Jeg har det bedst med begravelser, men har da overvejet kremering af den ene (og, efter manges mening, vanvittige) grund, at jeg så kunne få mine kattes aske med i min egen grav.

• #9   11. feb 2012 Jeg synes, det er direkte ressource-spild at brænde hvert enkelt dyr enkeltvis. Så skal et marsvin vel også brændes for sig?

Katten er død og jeg har intet at bruge en død krop til. Sjælen er væk i samme øjeblik hjertet stopper.

• #10   11. feb 2012 Hvis jeg skulle beholde asken fra min kat ville jeg også insistere på at den blev brændt alene!
    Hvis ikke - ja så ville jeg egentlig ikke have tænkt over det, men i mit hoved foregår det på den måde som det nu gør - at det er enkeltvis. Synes egentlig det er 'mindst' morbidt og mest respektfuldt overfor selve dyret. o.O

Det kan godt være "sjælen" er væk, men det er minderne vel ikke, og nu når jeg faktisk tænker over det vil jeg gerne beholde asken i en lille urne. Om jeg vil begraves med den/dem eller om jeg vil begrave dem i haven når jeg endelig finder det hus jeg skal bo i resten af livet, det ved jeg ikke. smiley

• #11   11. feb 2012 Minderne er i tankerne, ikke i dyrets døde krop, der desuden hurtigt bliver rigtig ildelugtende og klam.

Før hen der betalte man for, hvis man ville have brændt ens dyr enkeltvis og ellers så blev de brændt sammen.

• #12   11. feb 2012 Man kan selv får dem kremeret.. det er bare dyre, jeg gav 950 for det, og så fik jeg ham med hjem i en urne..

Det gør jeg aldrig mere, for puha, han var svær at slippe, da det jo var nemmere at opbevare ham på den måde..

• #13   11. feb 2012 Stinker i en urne?

• #14   11. feb 2012 Thilde: Forhåbentligt ikke!

Jeg skrev om kroppen, ikke asken.

• #15   11. feb 2012 Nårh, ja selvfølgelig bliver kroppen klam og fæl. Snakkede om aske hele tiden :o)
    Ja minderne ligger i tankerne, men ville ikke ha det godt med at tænke på at dyret bare r blevet smidt oven i en bunke med andre hunde og katte smiley

• #16   11. feb 2012 Prisen er rigtig. Jeg giver nogenlunde det samme oveni aflivningen.
    Jeg har haft det svært med at vælge kremering - det er simpelthen kun følelser der spiller ind. Jeg har dog fået kremeret de seneste 4 af pladsmangel i haven, jeg skal jo heller ikke bo på en kirkegård.

Jeg kan også godt lide tanken om at de bliver kremeret enkeltvis, men mine kommer aldrig hjem i en urne, for så ville jeg ikke kunne komme igennem sorgen.

• #17   12. feb 2012 He he, det er lige det med at tænke de samme tanker:-)

Jeg vil simpelthen ikke have dem liggende i haven. Men jeg bor så også på landet med dertil hørende vilde dyr og naboer løse hunde-

Jeg ville få en dårlig smag i munden, hvis jeg skulle begrave en kat 2 eller 3 gange.

For mig er det hamrende ligegyldigt hvad, der sker med kroppen, så længe at katten kom værdigt herfra og har haft et godt og sundt liv.

• #18   12. feb 2012 Da jeg var lille begravede vi dyrene i haven smiley De har så også mange tønder land så det var ikke Stephen Kings dyrekirkegård agtigt. Der ligger 3-4 katte og en kanin smiley Hundene bliver nok ikke begravet der når det bliver deres tid.

• #19   12. feb 2012 Thilde: Det gjorde vi også, men aldrig med min gode vilje.

Bare tanken om at kroppen ligger og rådner udenfor køkken vinduet er ikke lige mig....

• #20   12. feb 2012 Joohhh... men jeg vil også helst ned til ormene, jeg kan se flammerne for mig..

Men du har da ret, i princippet kan det ene være ligeså rigtigt som det sndet, det handler bare om følelser.

• #21   12. feb 2012 Thilde:
    Tænk..... da jeg var barn gik jeg så vidt som til at begrave guldfisk side by side med katte ig kaniner.
    Vi havde 12 guldfisk:-)

• #22   12. feb 2012 Jah det er meget forskelligt hvad man ikke bryder sig om ved tanken. Har intet imod at grave et afdødt kæledyr i haven. Bare det ikke er aaaaalt for tæt på ad huset ;o)
    Jeg ved i hvert fald at når JEG dør vil jeg brændes - især fordi at jeg har givet fuld tilladelse til at bruge alle organer som donor hvis muligt, og gider ikke ligge og er "udstoppet" i en kiste ;P

• #23   12. feb 2012 Nu må jeg hellere gå i seng. Denne debat kan da skabe mareridt:-)
    Godnat.

• #24   12. feb 2012 Nu er du da lidt sart ;o)

• #25   12. feb 2012 Rationelt set er det vel overflødigt (miljøsvineri) at brænde lig enkeltvis. Men at være rationel ligger mig fjernt, når det gælder de dyr, jeg har elsket. Begravelsesritualet fx kan opleves som enormt vigtigt! for nogle af os.
    En episode fra min barndom: Jeg kom hjem fra skole en dag, og så at mit marsvins bur var væk. Marsvinet ligeså. Så vidste jeg, at Marcus var død smiley Jeg har aldrig turdet spørge min mor, hvad hun gjorde med hans døde krop. Eftersom jeg har undladt at spørge, kan jeg jo stadig håbe, at hun ikke bare har smidt ham i skraldespanden .... hvilket jeg tror hun har smiley

• #26   12. feb 2012 Tinka.
    Det er jo ikke særlig rart at have det i baghovedet.
    Thilde:
    Jeg HAR haft mareridt, men ikke om kremering:-)).
    For mig har det været ritualet der har været vigtigt samt at kunne stå i fred nær Emil og bare græde og tale til ham. Emil og Tarzan blev begravede og det håbede jeg også at Mads skulle blive, men så var der pladsmangel. Oveni at han blev kremeret af nød, har jeg lidt med at jeg ikke har været tilstede ved sidste suk. Han blev fundet død på dyrehospitalet kort efter at vi havde aftalt tid til aflivning.
    For mig er det dét at jeg véd hvor de jordiske rester er. Det giver en ro. Men al hvad der har med aflivning og "afskaffelse" af liget at gøre, er så personlig en afgørelse. Jeg tror at vi alle er meget forskellige på det punkt.

Kommentér på:
Kremering

Annonce