{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.845 visninger | Oprettet:

Urenlig killing - Hjælp søges {{forumTopicSubject}}

hej alle..... vi har taget conni til os efter hun bare var blevet sat af med en dåse tun, vores problem er bare at vi ikke kan få hende renlig hun ordner klør i alt og skider overalt, vi aner ikke hvor gammel hun er men dyrlægen mente at hun er over 12 uger da vi hentet hende.....nogen der har nogen gode råd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urenlig killing - Hjælp søges
  • #1   12. jan 2008 hej og tak for svarene vi fik hende d27/12 og der har hun gået ude en uge da vi fik hende, men da bilen der satte hende af sammen med en dåse tun ikke var kommet tilbage efter hende ja så måtte det lille pus jo ha et nyt hjem, aviser og en masse bakker er prøvet og den ene kat vi har er den eneste der bruger bakken de andre 2 bruger marken, hun var meget tynd og fyldt med orm så passet er hun ikke blevet , det er første gang jeg tar sådan en kat til mig og syns bare at det er ektsra svært når man ikke ved noget om hende

  • #2   12. jan 2008 KG Foto,hvad mener du med at "afrette" hende hver eneste gang ???????

  • #3   12. jan 2008 Jeg har haft succes med Ticcie som er født som udekat, jeg gjorder det at jeg gjorder hende opmærksom på det var forkert uden selvfølgelig og slå eller på nogen måde bruge høje toner, for det behøver man ikke, satte hende ud i kassen hver gang hun havde gjort det andre steder, jeg lukkede døren ud til toilettet i ca en halv time, jeg satte hende op i kassen flere gange om dagen og roste hende til skyrene hver gang hun gjorder det i kassen!! hun havde det med og tisse i vores seng, så gjorder det i en periode lukkede døren til soveværelset hver gang vi ikke var der!! Det tog lang tid og vænne hende til kassen, men nu er hun virkelig så dygtig så føler det har været det værd.. håber du får lige så meget succes med din lille trold som vi har haft!:0)

  • #4   12. jan 2008 Det lille pus er måske også stresset. Det lader jo til hun ikke har haft den bedste start på livet. Jeg vil anbefale I sætter en feliway op til stikkontakten der udsender beroligende feronomer.

    Desuden bør I sætte hende på bakken hver gang hun har: sovet, spist og leget eller hvis I har observeret det er længe siden hun har været på bakken. Endvidere kan I kradse i gruset med Jeres finger og derved opfordre hende til at efterligne. Elles kan man forsigtig tage hendes forpote og "kradse" med den i gruset så hun får fornemmelsen af det.

    Jeg ved heller ikke om det er en lukket eller åben bakke I har? Nogle katte kan ikke fordrage lukkede kasser, de føler sig fangne og lugten kan blive temmelig stram derinde også. I kan også forsøge med en anden slags grus. Hvis det I bruger er meget groft så prøv med noget der er mere finkornet.

    Nedenstående er taget fra katteadfærdspsykolog Lene Houe's hjemmeside www.felismir.dk :
    Brug et godt, klumpende fint, sandagtigt grus - idet de fleste katte foretrækker dette. Sørg for at katten har et egentligt klatre-kradse træ med hylder, hvor den kan overskue sit territorie fra, og hvor den kan gå i "sikkerhed". Nogle katte foretrækker overdækkede kattebakker, mens andre føler sig "fanget" i dem, under alle omstændigheder skal bakken placeres, hvor katten let kan komme til og hvor katten ikke kan blive generet af mindre børn eller hunde, når den benytter bakken. Sørg for en ordentlig bakke hygiejne - nogle katte tolererer ikke urin- eller afføringsklumper i bakken. Hvis der opstår problemer - så hjælper det ikke at dyppe kattens næse i urinen eller afføringen, klapse den bagi eller skælde den ud - som regel forstærker det problemet! HUSK katte opfatter hverken deres egen urin eller afføring som noget negativt, eller afstraffende over for ejeren, men som et middel til bl.a at berolige sig selv eller hævde deres ret til området.

    Det var måske også en ide hvis noget af ovenstående ikke hjælper at tage en tlf.konsultation. Det koster 50 kr. så det er jo ikke en formue hvis hun har nogle gode råd der kan løse Jeres problem.

    Husk at afvaske de steder hun har besørget med Rodalon ALDRIG nogeg salmiakholdigt rengøringsmiddel da det blot vil opfordre til at fortsætte med at bruge dette sted.

    Håber I får styr på lillepigens problemer og rigtig held og lykke.


  • #5   12. jan 2008 Pernille Skov,
    Måske har killingen slet ikke været vant til at bruge bakke ... Prøv at grave lidt jord og/el. sand op udefra og læg det ovenpå kattegruset. Hvilket grus bruger I. Jeg tror at det er bedst med noget der ikke er tilsat duft.


    **Ordner kløer overalt**...
    Når katte hvæsser kløer er det ikke kun for at ordne kløer, det er også for at duftafmærke - og det er vældig vigtigt for katte. Feliway kan måske få hende til at føle sig mere tryg - og kan nok også lægge en dæmper på kradseriet. Jeg ved ikke hvad I har af kradsemuligheder til hende, men et kradsetræ og et par kradsebrætter på gode steder i huset er nok en god ide.

    Jeg forstår ikke helt hvor I har killingen fra - hvordan kan i vide at hun har gået ude en uge? Jeg kan forstå at en eller anden idiot har sat hende af med en dåse tun ..... var hun i en papkasse eller.... ?


  • #6   12. jan 2008 KG Foto,
    et negativt ladet ord som "afrette" skal man nok være varsom med at bruge.


  • #7   13. jan 2008 hej alle hun vil gerne tisse i bakken men det andet skal foregå udenfor bakken vi har to store kradsetræer som hun også bruger fint men også alt andet og jeg er godt klar over at det ikke er for at ordne kløer men det var nu bare så alle vidste hvad jeg mente, vi ved at hun har gået ude i en uge da det er min kærestes kolleager, der har set en bil der har sat hende af med en dåse tun d 19/12 men da hans kone ikke kan tåle kat kunne de ikke ta hende ind og de ville også lige se tiden lidt an før de bare fandt et andet hjem til hende

  • #8   13. jan 2008 Pernille Skov,

    Når hun tisser i bakken og laver stort udenfor, så kan det være hun hører til de katte, der ikke vil lave stort og småt i samme bakke. Så giv hende endelig en bakke mere.

    Jeg tror at det bedste du kan gøre for at mindske krads i møblerne er at spraye dem med Feliway.

    En skam at din kærestes kolleger ikke fik noteret nummerpladen på bilen. De modbydelige mennesker, der kan finde på at sætte killinger af, skulle ¤#¤/&%¤"#!!



Kommentér på:
Urenlig killing - Hjælp søges

Annonce