3.400 visninger
|
Oprettet:
gigt {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige været ved dyrlægen med min 18 år gamle hankat, fordi han haltede. Efter røgnten, var dommen svær gigt i begge bagben. Nu får han smertestillende de dage det er værst. Men jeg må nok indse at det kun går for en tid. Jeg må til at sige farvel. Men er der nogen det ved noget der kan hjælp på dens smerter? Indtil jeg er klar til sige farvel (hvis man da kan blive det)
jan 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 3
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 113
nov 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 1.411
Gitte ;o)
jan 2008
sep 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 20 Svar: 260
Jeg ville gerne have linket til deres Specific's hjemmeside, men lige pt. er den nede :o(
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Min Musse blev 17 år, og hun havde også gigt i især det ene bagben. De dage, hun havde ondt, fik hun Metacam (smertestillende), og det hjalp ret omgående. Hun trivedes ellers fint uden andre alderdomssymptomer. Hun legede også.
Men da det tidspunkt kom, hvor hendes perioder med "dårlige dage" blev hyppigere, valgte jeg at give hende fred.
Jeg valgte "en god dag" at gøre det på, så hun var smertefri og glad, da dyrlægen kom.
Tro mig, jeg føler med dig. Jo længere tid, man har sine 4-benede venner, jo sværere bliver det at skulle sige farvel.
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 67 Svar: 759
jeg forhandelede engang to produkter.. glucosamin og msm.. Jeg startede med at stifte bekendtskab med disse produkter da min hest stod til aflivning pga gigt.
Dette hjalp helt vildt..
Men nu er din kat lidt gammel så det er måske begrænset hvor meget det vil hjælpe ham. Men prøv spørg din dyrlæge om disse produkter.
Jeg ved at royal canin har foder til hunde der indeholder glucosamin.. mod ikke også at der er noget til katte??? fodret fåes i hvert fald kun hos dr. dyr.
Et andet alternativt produkt er hyben pulver.. det lindre også gigt smerter.. Dette fåes engang i mellem i fakta, ellers i matas..
Held og lykke
knus
sep 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 20 Svar: 260
(link fjernet)
jan 2008
gigt