{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.314 visninger | Oprettet:

Gedemælk {{forumTopicSubject}}

Helt ærligt...så må den diskussion omkring gedemælk holde op....den har kørt flere steder og de af os der formaster os til at give vores killinger gedemælk, får på puklen af de der tror de ved bedre.
Men det er bare SÅ tydeligt, at de ovenstående, ikke har sat sig ordentligt ind i sagerne.........."min dyrlæge siger"...lyder det og så tages det for gode varer.....ja undskyld, men jeg er ret gal i skralden i øjeblikket.
Jeg har, i 3 år, udelukkende brugt gedemælkspulver til mine killinger, hvis de havde behov for tilskud....eneste minus ved det, er en svag lugt af babygylp.............INGEN bundfald, INGEN dårlige maver....KUN killinger der stortrives.
Her er så facts:

Først:
Sødmælk fra en ko indeholder..3,5% fedt
Sødmælk fra ged indeholder 3.5% fedt
Rent faktisk er gedemælkens fedtindhold en hel del højere direkte fra geden end den er fra koen og er derfor meget mere velegnet til ost f.eks.

Gedemælk indeholder
4,0% protein hvor komælken indeholder 3,3%......

Links kan man google sig til eller se her
(link fjernet)

(link fjernet) kig på pdf filen der hedder "Fakta om gedemælk og gedekød.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gedemælk
  • #2   17. jan 2008 Hejsa Lone

    Ja diskussionen har været flere forskellige steder...og jeg har været en af dem som har skrevet og som bl.a har brugt gedemælk.

    Jeg tror det vigtigste er at ens killinger trives...Gedemælk har fungeret meget godt hos os...det kuld som forlader vores hjem pt. lider absolut ikke af mangelsygdomme...var nettop til sidste sundheds chek hos dyrelægen igår og alt var tip top...og de har en flot pels smt en rigtig god størrelse....og de er flasket op indtil 12 uge....de sidste uger dog kun som suplement.

    vi giver gederå mæld de første dage...ikke kun for deres imumsystem med også grundet det store nærringsindhold...her efter giver alm. gedemæl opblandet modermælks erstatning og vand.
    JEg vil så sige, at selvfølgelig lader vi moderen klarer det hvis hun er fit for fight, men der kan opstå situationer hver evt. en enkelt killing har brug for suplement eller et helt kuld i en periode fordi moderen enten bliver syg eller skal have mælkeproduktionen op ect.

    Jeg har i den debat som ,har kørt valgt at se på hvad de forskellige har valgt at gøre...det er jo interessant , og tiltider lærrerigt på mange måder... nogle gange kan man endda få et nyt input til fremtide situationer.

    Knus Anna


  • #3   18. jan 2008 Hvor er jeg glad for at se, at jeg ikke er den eneste der var træt af argumenterne MOD gedemælk...............og jeg vil gerne beklage, hvis jeg har lydt til mere end negativ, men jeg kan ikke ret godt bruge argumenter der ikke er underbyggede.

    Nå ja, et helt andet argument........som jeg garanterer for, at I der bruger gedemælk, ikke har tænkt på *LOL* det er faktisk billigere i indkøb og langt mere økonomisk i brug.........for ud over en billig pris ( kan ikke huske nøjagtigt) så er der heller ikke stor spild, idet man jo kan blande et glas af gangen......og den blandede mælk kan holde sig i køleskabet i 3-4 dage.


Kommentér på:
Gedemælk

Annonce