{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.247 visninger | Oprettet:

Kattene gives væk når man har for mange. {{forumTopicSubject}}

en annonce jeg lige har set i markedet. Der er en der skriver at hun vil give to katte væk, der ellers er dejlige katte, men fordi de har for mange katte, så skal de gives væk eller aflives!?!?

Hvorfor skal kattene betale for at de har fået raget sig for mange katte til? man kan da ikk bare afskaffe dem der er mindst interessante, lidt som tøj.

"nu har jeg for mange sweatre, nogen der vil have en eller kan jeg smide den til storskrald??? "

det kan man da ikk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattene gives væk når man har for mange.
  • #1   20. jan 2008 det er ikke det at man vælger at give dem væk jeg blir harm over...men det med at "ellers skal de aflives" der tænder mig af


  • #2   20. jan 2008 det sker desværre tit der bliver oprettet sådanne annoncer... Forstår ikke hvorfor man ikke får sine katte neutraliseret istedet for de får killinger som bare skal aflives med mindre de får et andet hjem

  • #3   20. jan 2008 Overvejer om man skulle få hende smidt ud... Har selv lige læst annoncen og får det da helt dårligt på kattens vegne at de har sådanne ejer......

  • #4   20. jan 2008 Jeg synes det ville være en rigtig god ide, at kigge lidt på folks profiler, inden man farer i harnisk og anklager folk for det værste.
    I dette tilfælde er pigen 17 år................så måske man skulle overveje om ikke hun har fået den besked af sine forældre og det reelt er dem der bestemmer over hvad der skal ske? Måske det er pigens håb om at redde kattene, der får hende til at skrive som hun gør.


  • #5   20. jan 2008 Jeg overvejer tit om ikke man skal få smidt alle dem ud, der har andre meninger end mig..............men sjovt nok, så fungerer KG ikke på den måde............hmmmmm mærkeligt

  • #6   20. jan 2008 Lone: ja pigen er 17år... Men hvorfor er det forældrene så ik tænker lidt bedre?

  • #7   20. jan 2008 Jeg ved heller ikke hvorfor folk ikke tænker sig bedre om end at anskaffe sig flere dyr end de kan overkomme. Men man kan jo ikke vide om der er sket et eller andet der gør at de ikke kan overkomme de mange katte, sygdom, dødsfald osv.

    Jeg bryder mig blot ikke om at man giver dem væk eller at man "truer" med aflivning!

    Hvem ved om de havner i kløerne på en kattehandler der kyler dem ind i et lille bur for at sælge dem videre med fortjeneste.


  • #8   20. jan 2008 Lone.j hvor har du ret en ting at man har en mening er en ting men at man vil smide folk ud det er for meget,, og jeg ser det sådan at har man ondt af de katte,, ja så kan man jo prøve at hjælpe dem,, og ikke sidde og blive harm over det der bliver skrevet,, men endnu en gang er der en man kan hakke på hurra for det..

  • #9   20. jan 2008 Har ikke lige set den ann. og syntes heller ikke det er helt ok , men hvis man bor på landet som jeg gør kommer der hele tiden nye katte til og andre forsvinder igen og der kan man jo ikke konstant rende til dyrelægen med de katte som kommer


  • #10   20. jan 2008 Hvor er I dog harme over alting herinde!

    Når det nu en gang ike kan være anderledes, så er det da altid noget, at pigen søger efter et andet hjem til de små. Istedet for så mange andre grumme muligheder (såsom at smide dem et sted, ikke passe med dyrlæge mm).

    Når man nu engang er havnet i noget lort, så er da at tage bare lidt ansvar. Det forsøger de så nu.

    Vi har vist alle været i et par situatoner, som vi helst ville have været foruden, har vi ikke?



  • #11   20. jan 2008 Giver dig ret Louise K...

  • #12   20. jan 2008 Giver Louise K og ninna N ret
    Folk er ret så hellige, lige indtil de selv kommer ud i noget, hvor jorden skrider væk under sig
    Bare fordi man giver en kat væk gratis, er man IKKE en dårlig katteejer! Jeg har givet mange, mange af mine væk gratis, og tænk engang - mine er passet i hovede og røv. Og jeg har sikret mig, at det er passende hjem
    Måske pigen har det samme??


  • #13   20. jan 2008 Liselotte: Det er gør folk harme er at opretteren af annoncen (som så mange andre) truer med aflivning hvis ikke kattene kommer væk... det har ik noget at gøre med at hun vil give dem væk gratis...

  • #14   20. jan 2008 Jeg syntes det er positivt, at hun annnoncerer efter et nyt hjem til kattene. Jeg syntes ikke det er postitivt at der som alternativ skal aflivning til. Der bør sættes tid af til at finde gode og kærlige hjem til kattene, uanset hvor lang tid det tager.

    Jeg er enig med Louise i, at alle kan havne i situationer som man helst er foruden, uforskyldt - vel at mærke, og så er situationen en anden.

    Men hvis man pga skødesløshed pludselig har for mange katte, så bør man gøre en kæmpe enorm indsats for at skaffe hjem til sunde og raske katte, og ikke ty til aflivning... som en måde at skære ned i bestanden..


  • #15   20. jan 2008 Jeg har ikke set annoncen, men tænker, at der måske er tale om en situation, hvor neutralisation kunne have forhindret, at der var blevet "for mange katte".

    Ellers helt enig med Mie H


  • #16   20. jan 2008 Jeg forstår hvorfor de vælger aflivning som sidste løsning, når der findes internater, som oftes tager de samme priser for en indlevering, som dyrlægen gør for en aflivning, så man kan give katten en ny chance

  • #17   20. jan 2008 Liselotte - det er ikk det faktum at de er gratis, det er da bare flot at man ikk kræver penge for en kat som skal videreformidles, da dette jo selvfølgelig øger chancen for et nyt hjem.
    jeg synes det er flot at man vælger at give sine katte væk, hvis man ikk selv kan give dem det liv de fortjener.

    Og fair nok hvis hun er 17 og det måske er noget forældrene har sagt, men at de så vender det blinde øje til indtil det blir så galt at de må skille sig af med nogle katte for ikk at blive overvældede, det synes jeg sgu er en underlig holdning.

    Men det der er forkert i mine øjne er at "true" brugerne herinde der læser annoncen, med at hvis ikk nogen tager dem så blir de aflivede. Det er da en underlig måde at videreformidle sin kat på.

    Hun skal ikk stemmes ud da hun jo ikk gør noget forkert, ideen bag handlingen er måske god nok, men at man skriver "videreformidling eller aflivning" i annoncen, det synes jeg er langt ude!


  • #18   20. jan 2008 Louise - Ja, vi bliver harme når vi ser folk true med aflivning i en annonce, fordi der pludselig er sket noget så de ikke kan have katten. Som T.J. påpeger, er der f.eks. internater hvor kattene kan få en chance for nyt hjem.

  • #19   21. jan 2008 Anja A - Hatten af for at du tog en ansvarlig og fornuftig vej ud da du blev nødt til at komme af med dine dyr :o)

  • #20   21. jan 2008 Jeg syntes det er helt okay at folk finder nye hjem til deres dyr. Det viser jo bare, at de virkelig holder af deres dyr og vil dem det bedste...og det er jo en ærlig sag, hvis man af den ene eller anden grund ikke kan overskue det...

    Men jeg syntes bestemt ikke at det er okay at aflive en ellers sund og rask kat... Man har selv anskaffet sig katten, så skylder man den også, at give den tiden til den rette familie dukker op til den. Og det mindste man ellers kan gøre er i hvert fald at kontakte et internat. Der ligger altså internater i hele landet, så langt skal man heller ikke køre efter det...

    Må indrømme at jeg bliver harm, når man truer med aflivning, det er bare ikke okay efter min mening. Alle kan komme ud for, at skulle af med deres katte, men så må man finde et nyt hjem til dem.

    Anja A - Hvor er det dejligt at høre, at du har fundet nogle gode og dejlige hjem til dem. Jeg syntes, at det du har gjort er rigtig fint. Man er jo ikke selv herre over, at man får en depression, det er ikke noget man kan forudsige. Jeg håber, at du har det bedre? Og det viser jo at du har et hjerte af guld, at du tænker på kattene, og finder dem nogle super gode hjem...


  • #21   21. jan 2008 Så prøver jeg lige igen.

    Pigen er 17 år..............jeg er overbevist om, at hun har fået den besked af sine forældre, at de er nødt til at skille sig af med nogen af kattene og kan de ikke finde nye hjem, er de nødt til at aflive.

    det er så det den unge pige går videre med, for hun vil virkelig gerne finde nye hjem til sine venner.

    tror I at hun har noget at skulle have sagt?????

    Lad dog for pokker være med at hakke på den unge pige.....hun kan IKKE gøre for, at hendes forældre har taget den beslutning.

    Jeg synes ærlig talt dette her er meget usmageligt.
    Hvad er det der gør, at I mener I har ret til at pudse glorien og være åhhh så meget bedre end den stakkels pige??

    HVIS man nu skulle se på alt dette med lidt andre øjne, altså i et andet perspektiv..............så tag lige et kig på diverse internaters hjemmesider, kig også på diverse efterlysnings og fremlysningssider..........ja tag et kig her på KG.
    Der er SÅ mange katte i overskud, de oversvømmer internaterne i øjeblikket...............meget få af dem får nye hjem.

    ER der nogen der kan følge min tankegang videre eller taler man for døve ører?????????


  • #22   21. jan 2008 Jamen så kan i bare hakke videre på mig.

    Jeg har 15 katte, og skulle jeg af én eller anden årsag ikke kunne beholde dem, er der 2 der ville blive forsøgt videreformidlet.
    Resten ville blive aflivet, uden den mindste tøven.


    Hvad er det der er så forfærdeligt i at man afliver de katte man ikke kan komme af med?

    Er i klar over at internaterne gør det samme?

    Der er for mange katte i Dk, så nogen må altså lade livet.

    Skulle de hellere bare smide dem af et sted, hvis de ikke kan komme af med dem?

    Alle jer der synes det er sååå synd at aflive en rask kat, hvor mange katte har i?

    I bør som absolut minimum da have en 10-20 stykker, for hvis alle havde så mange, behøvede folk jo ikke at aflive de katte de ikke kan beholde.

    Så, nu kan i bide hovedet af mig, jeg kan såmænd godt klare det, men lad dog den stakkels pige være.

    Hun er sikkert i forvejen ked af at skulle af med kattene, og så kaster i jer frådende over hende.

    Føj siger jeg bare.

    Hilsen Dorte, der ikke er bange for at befinde sig på øretævernes holdeplads.


  • #23   21. jan 2008 Jeg kan sagtens følge Lone J, hele vejen igennem og melder mig ganske enig i hendes indlæg!

  • #24   21. jan 2008 Altså - nogle raske katte, kan fx ikke leve sammen med andre katte og har måske et noget specielt sind, som gør at de er utrolig svære at finde hjem til.

    Sidste år aflivede jeg en 5 års (sund og rask) hoppe, da den formentlig har været mishandlet og udviste agressiv adfærd mm. Efter 1½ år slagtede vi hende.

    Som man kan se alle steder, så er dr faktisk en overdåd a katte, som ikke kan afsættes. For at undgå de blliver kastebolde (fx ved specielle sind), så tror jeg alle ved hvornår det er bedre at aflive end at videresdrage disse.

    Når det er sagt, så enig med Dorthe. Lad dog pigen være.


  • #25   21. jan 2008 Det har ikk noget at gøre med at være hellig. Og ja man kan da komme i en situation hvor man bliver overvældet af eksempelvis en depression eller pludselige økonomiske vanskeligheder så som fyring osv der gør at man ikk kan have sine dyr mere. er er jeg helt enig med anja a.

    Men folk har da for f...selv anskaffet sig så mange dyr og så er det vel deres ansvar at dyrene får et godt llangt liv.

    Jeg har to katte og skal ikk have flere for det kan hverken min pengepung eller min tid/overskud række til. det er vel et valg man gør sig, man fårj o ikk "pludselig" for mange katte. Så er det fordi man ikk har neutraliseret og det er jo så en helt anden diskussion.

    har man en kat med et specielt sind så må man selvfølgelig veje op om det er umuligt at den vil falde til andre steder eller ej. Og så må man gøre sit bedste for at finde et hjem der passer til dens særlge behov og først der kan det så komme på tale med aflivning.

    Denne tråd var ikk startet for at skælde en pige ud over at skille sig af med sine dyr. Er ikk ment som et personligt angreb, da det ikk er første gang jeg har set det, både her og på ekspempelvis dyrenettet.

    Mit problem er ikk at folk skærer ned på sin bestand hvis der sker noget der betyder at man ik kan tage sig af dem, men det faktum at man skriver i sin annonce (her eller andre steder) at hvis ikk katten finder et nyt hjem så skal den dø.

    Kan vel aldrig være kattens skyld at man har fået for mange af dem, så hvorfor skal den betale prisen?



  • #26   21. jan 2008 Alleos7 - Nu har jeg selv været i praktik på et internat, og ikke 1 eneste blev aflivet..

  • #27   21. jan 2008 Den pris en kat betaler ved at blive omplaceret, kan være højere end prisen ved at blive aflivet. En aflivning er ikke altid den værste beslutning, hvis man holder af sine dyr og ikke længere kan have dem.

    Hvis man selv har stået i en situation, hvor man har været nødt til at omplacere/aflive en kat som man holdt meget af, så ved man hvad man taler om, når man udtaler sig.

    Folk der kender mig ved, at jeg holder usigeligt meget af vores katte. Men jeg har selv stået i en situation, hvor jeg måtte omplacere min skønne kat. Ikke noget jeg er stolt af, men jeg har lært at føle med andre, der kan stå i en lignende situation.

    Det er vigtigere at feje for egen dør end at løbe rundt og løfte pegefingre efter andre, synes jeg.


  • #28   21. jan 2008 jeg har selv solgt en kat istedet for at aflive den, da jeg ikke kunne have den mere smiley

  • #29   21. jan 2008 Altså - nu stammer min reaktion ikke så meget fra den pågældende annonce - 17 årig eller ej - men fra ALLE de annoncer jeg har set i tiden løb, hvor folk f.eks. har fået killinger - og de skal sælges inden en uge, ellers bliver de aflivet. Dér jeg bliver mega harm :o(

    Og nej, det kan ikke decideret være synd at aflive et dyr humant. Men det kan være usigeligt spild af liv :o( Selvfølgelig kan man have katte der bare ikke kan omplaceres, af den ene eller anden grund. Men jeg mener at respekterer man dyrets liv, så gør man virkelig sit bedste for at finde et nyt hjem, inden man tænker på aflivning (ved et normalt fungerende dyr).


Kommentér på:
Kattene gives væk når man har for mange.

Annonce