{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sjove & søde historier om din kat
  • #1   10. aug 2019 Jeg har en kat der ikke kan hoppe smiley

    profilbillede
  • #2   10. aug 2019 Jeg har en kat der ikke kan klatre i træer. Han ved vitterligt ikke hvordan han skal gøre.

  • #3   10. aug 2019 Jeg har en kat der kan li`blomster og grønt - som han fanger og kommer og viser sin fangst smiley

    profilbillede
  • #4   10. aug 2019 Luna, er hans hofte tjekkede? Min der ikke kunne hoppe, hun havde en infektion i den ene hofte.

  • #5   10. aug 2019 Susanne:
    Han var syg som lille og var hos dyrlægen af et par omgange. Og blev tjekket fra ende til anden fordi vi ikke kunne komme sygdommen til livs. Det lykkedes dog heldigvis til sidst, men der blev ikke fundet noget som skulle forhindre ham i at hoppe. Han har bare ikke motorikken til det smiley
    Det er dog sådan semi-normalt for hans race. Nogle af dem er ret klumpede smiley

    Og han hopper snildt op i sengen, sofaen, stole osv. Og med tilløb hopper han 70 cm. Men har aldrig set ham hoppe højere end det smiley


  • #6   11. aug 2019 Tinka er ofte en klumpe dumpe. Som killing fumlede hun med forpoterne og slog kolbøtter ned ad trappen smiley (så var det forbudt indtil hun var lidt større) og hun faldt også ned fra vindueskarmen, når hun sov smiley åh nej, det lille pus smiley ... straks blev et af kradsetræerne sat hen til at fungere som "sengehest" smiley Nu 1 år senere, da triller hun stadig ned fra vindueskarmen når hun sover, og hun er heller ikke altid lige sikker på poterne - nej, hun er ikke altid lige elegant smiley Da vi byggede hendes udendørs klatretræ, var det derfor nødvendigt at Tinka-sikre det, så derfor er der trådnet for "terrassen" og "tårnet". På den måde har vi også forhindret, at hun kommer på taget. Vi vil jo ikke have at hun triller ned smiley

    profilbillede
  • #7   11. aug 2019 Luna, det er heller ikke normal procedure at stikke en kæmpe kanyle i en kats hofte for at tjekke for betændelse. Du har altså ikke fået det specifikt undersøgt. Vi tilbragte to timer på Bygholm, før de fandt ud af, hvorfor hun ikke kunne hoppe.

  • #8   11. aug 2019 Luna S; bare hun har det godt, så er det jo det vigtigste smiley

  • #9   11. aug 2019 Susanne:
    Infektioner kan ses i blodprøver. Og dem fik han lavet. Men du har ret. Jeg køre ikke en glad og veltilpas kat til dyrlæge blot fordi hans motorik ikke er i top smiley

    Han leger, spiser, drikker, sover, løber, hopper(50 cm), spinder og er generelt en veltilpas kat.

    Hvis han havde ondt så vil han begynde at ændre adfærd.
    Spise mindre, trække sig fra mennesker, ligge mere stille, hoppe mindre osv.

    Desuden kan du prøve at lave en rundspørge om hvor mange der har Ragdolls som ikke kan hoppe op på et spisebord. - Det er mange flere end du tror, og jeg tvivler på de allesammen fejler noget. De har simpelthen bare ikke den elegance som en blandingskat med alt godt fra haven har. Og jeg elsker dem for det smiley

    Opslaget her skulle blot handle om sjove eller søde historier, så forstår faktisk ikke hvorfor du maler fanden på vægen bare fordi du har været uheldig med en kat


  • #10   11. aug 2019 Li Lot:
    Du har simpelthen den mest nuttede kat. Og fedt at høre at andre end jeg har en klumpe dumpe. smiley
    Bounty faldt ned af sofaens ryglæn en dag smiley

    Og han er også faldet ned fra øverste hylde i sit kradsetræ - lige ned igennem juletræet i bedste tegneseriestil.
    Så har han så ikke brugt toppen af sit kradsetræ siden. Hvilket behager hans pyllermor her rigtig godt smiley


  • #11   11. aug 2019 Hi hi Luna, ja det med ryglænet er også en klassiker her smiley smiley Tinkas kradsetræer er ikke så høje, og det er vist meget godt, når man kan være klumpe dumpe ind imellem smiley (ca 140 cm), og på det ene er der kant på øverste plads, så det nærmest er en kurv. Den bruger hun meget, og kan ikke trille ud smiley

    profilbillede
  • #12   11. aug 2019 Li Lot:
    Hvor er hun sød. Og mega smart med et ikke alt for højt kradsetræ. Bountys er nok 170 høj. Så det var ubehageligt da han faldt ned fra den øverste. Det er en kurv ligesom din, men han ville hoppe ned og så kunne han åbenbart ikke finde ud af at hoppe ned på næste afsæt så da han lande på den fik han overbalance og faldt ned igennem juletræet smiley


  • #13   11. aug 2019 Nu, hvor vi ved, at der ikke skete Bounty noget, så er det altså komiske billeder din fortælling fremkalder Luna smiley

  • #14   11. aug 2019 Jeg fik næsten et billede af det smiley

    Da han lander med forbenene så falder røven ligesom ud over hans krop og ned igennem juletræet. smiley


    profilbillede
  • #15   11. aug 2019 Åh nej, pas nu på Bounty! - godt foto-skud smiley og det var på samme måde Luna, at Tinka slog kolbøtter ned af trappen som killing smiley Andre rystede på hovedet af mig, over hun ikke havde fri adgang til trappen og sagde... Det er jo en kat! - i betydningen, at hun ikke kunne falde ned og slå sig, men jeg er nok en pyldermor smiley

  • #16   11. aug 2019 Det er okay at være pyllermor smiley

    Kan Tinka egentlig rende frit eller er hendes have indhegnet? smiley


  • #17   11. aug 2019 Hov. Det kan jeg da se på dit billede længere oppe at hun ikke kan. Er det et krav i kontrakten at hun ikke er solgt til fritløb?

  • #18   11. aug 2019 Luna, her var der intet at se på katten, udover at hun ikke hoppede. Så jo jeg reagerede på det. Og med rette.

  • #19   11. aug 2019 Nej, det er ikke et krav i kontrakten. Faktisk lever avlers katte et fantastisk liv som fritløbere laaangt ude på landet. Det var faktisk det jeg faldt for, at de ikke lever indespærret - og det, at både familien og alle kattene (+hund) virkede så harmoniske smiley Vi bor så lige ud til en rimelig befærdet vej, så jeg kunne slet ikke bære tanken om, hvilke konsekvenser det kunne få - derfor brugte vi foråret på, at hegne haven ind med indfald og strøm i toppen, så hun nu frit kan gå ud og ind af huset i dagtimerne, når vi er hjemme. Og hun elsker det smiley og i sommerferien har vi så bygget det Tinka-sikre klatretræ til hende i haven smiley og det er hun bare helt VILD med smiley

  • #20   11. aug 2019 Jeg sælger aldrig mere til friløb. To af killingerne fra mig af blev kørt ned, 3 trampet ihjel af heste og en anden stjålet. Det var så inden, at jeg blev registreret opdrætter.

  • #21   11. aug 2019 Susanne:
    Det er også fint du gør det. Jeg nægter at spilde mine penge på dårlig motorik smiley


  • #22   11. aug 2019 Susanne:
    Ragdolls sælges heller ikke til fritløb.


  • #23   11. aug 2019 Li Lot:
    Hvordan fungere det med strøm i toppen.
    Altså hvor meget strøm er der på, har du oplevet Tinka har fået stød eller har hun ikke forsøgt?

    Jeg fundere over hvad jeg skal i forhold til opdræt senere hen. Lige nu er jeg på tanken om en harmonisk lukket kattegård/voliere.


  • #24   11. aug 2019 Ved os var intet spildt. Efter 21 dage kunne hun hoppe helt som alle andre. Det ville da have været synd ikke at gøre noget ved det, når hun fik mere og mere ondt. Hun haltede ikke, så hun var god til at skjule det.

    Jeg har set fritløbende Ragdolls, så det passer vist ikke helt. En her på gaden har en. Og her er der kun en spytklat ud til en meget befærdet hovedvej.


  • #25   11. aug 2019 Susanne:
    Dem du ser er nok uden papir eller folk der bryder kontrakten.

    Jeg har endnu til gode at møde en opdrætter der sælger til fritløb.


  • #26   11. aug 2019 Nope den opdrætter har aldrig lavet katte uden papirer eller købt katte uden.

    Han bliver iøvrigt jævnligt jagtet af en ræv. Vi har dog ikke set ham i noget tid, så jeg ved ikke, om han lever mere.


  • #27   11. aug 2019 Vi har sat jordspyd, og et jordkabel derfra ind til strømgiveren, som er på 1,6 v. Nogen er på mindre V, men med tyk pels anbefalede Susanne herinde at V ikke er for lav. Vi har 3 tråde, 2 med strøm og en med jord. Strømmen virker kun, hvis hun rammer jord-ledningen samtidig. Tinka har aldrig ramt trådene. De gange hun har klatret, har det været i det gamle lamelhegn, og når hun kigger op, så ser hun lige ind i indfaldet, som for hende ser ud som loft, så hun hopper bare ned igen. Det er ikke planen, at hun nogen sinde skal ramme strømmen smiley smiley - måske er indfaldet nok, men "better safe than sorry". I gården, ud til indkørslen, da kunne vi ikke sætte indfald, så der er trådene sat i toppen. Du får lige et par billeder.
    Jeg overvejede også voliere/løbegård, men valgte denne løsning fordi Tinka gerne vil være ved siden af os smiley , og så kunne jeg forestille mig, at hun ville føle sig indespærret, når vi var i resten af haven. Men katte er jo forskellige, og for mange fungerer det fint. smiley


    profilbillede
  • #28   11. aug 2019

    profilbillede
  • #29   11. aug 2019 Hvor ser det fint ud. Min bekymring er meget mere at andre katte slipper ind, end at mind slipper ud. For med fertile hunkatte kan jeg ikke risikere naboens røde hankat finder vej ind smiley

  • #30   11. aug 2019 Derfor skal der strøm på begge sider af hegnet eller i "toppen", afhængig af hvordan man laver det.

    Du har da ingen fertile hunkatte pt?


  • #31   11. aug 2019 Trådene ovenpå indfaldet skulle gerne sikre haven for andre katte Luna. Selvom Tinka ikke er fertil, så vil jeg heller ikke have andre ind til hende smiley De går nysgerrig rundt udenfor indhegningen, og nogen balancerer sågar på toppen af hegnet, men er aldrig hoppet ind. Hun puster sig også gevaldigt op, hvis nogen kommer tæt på HENDES have smiley
    Vi tjekker iøvrigt altid haven inden hun bliver lukket derud smiley og er opmærksom på, at det kan være en kattefælde, hvis en fremmed kat kommer ind mod forventning, og det vil være meget synd. Så, hvis vi ikke er hjemme i længere tid, kan porten stå åben bagerst i haven.


  • #32   11. aug 2019 Susanne:
    Nej ikke pt. Men vil være ragdollopdrætter i fremtiden


  • #33   11. aug 2019 Li Lot:
    Det giver rigtig god mening. Må overveje hvad vi skal smiley


Kommentér på:
Sjove & søde historier om din kat

Annonce