{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

I´m in love again! {{forumTopicSubject}}

Det eneste jeg har ønsket mig i fødselsdagsgave er en lille smuk brite killing.

Vi har så hørt på ham den lyse her (den fjerde kat i linket), men der skal komme en i dag og se på ham så.....
men vi er også vilde med hans bror (den trejde kat) som er også en rigtig smuksak.

Prøv lige at tjekke dem ud og kom gerne med jeres mening om hvem I ville vælge.

Stod det til mig så var det da helt klart dem begge to der skulle bo hos mig/os og Aslan!

http://tazzamores.se/kungsangens/

Hane ns 22 62 Svartsilvertabby (Till salu) - den trejde.
Hane ns 24 62 Svartsilverspotted (Till salu) - den fjerde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  I´m in love again!
  • #1   27. jan 2008 Hmm.
    Den lavede lige noget med linket men I skal bare ind under kattungar.

Umm hvor er de altså begge to smukke!

• #2   27. jan 2008 De er super smukke begge to smiley

• #3   27. jan 2008 Hej Mai.
    Jeg ville vælge den silverspottede,men det er jo nok en smagssag om man er til det ene mønster eller det andet smiley
    De små skønheder er i øvrigt halvsøskende til min Dustin,da de har samme far smiley
    Se Dustin her :
    http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18090

• #4   27. jan 2008 IDAG ER DET MAIS FØDSELSDAG - HURRA HURRA HURRAAAAA !

jeg syntes den Svartsilvertabby har et fantastisk ansigt, den ville jeg nok vælge.. også fordi den er lidt anderledes end orlando - så det ville være lidt sjovt med 2 forskellige jo (:

men de er begge 2 skønne .. hehe

• #5   27. jan 2008 Nej hvor ser de bare superskønne ud..
    Mit hjerte smeltede helt da jeg så den der er sort smoke, den er også heeelt vildt smuk..
    Ellers ville jeg vælge den sort/sølvplettede.. :o)
    Den synes jeg der er et eller andet specielt ved, og den ser fantastisk ud..

• #6   27. jan 2008 Hov, og tillykke med fødselsdagen Mai, fra mig også.. smiley

• #8   27. jan 2008 silver tabby syntes jeg bestemt af de 2 meeeen kan eller bedst lide den smoke gggg

• #10   27. jan 2008 Helt klart den svartsilverspotted....

Den er smukker at se på....

• #11   27. jan 2008 P.s Tillykke med dagen... SSSS

• #12   27. jan 2008 først tillykke med fødselsdagen.

Derefter.
    Jeg er mest til klassisk og ville HELT klart vælge nummer 3 (Hane ns 22 62 Svartsilvertabby (Till salu) - den trejde) da han virker meget mere tiltalende i mine øjne.

Men held og lykke - og pøj pøj med valget

• #13   27. jan 2008 Tillykke med føs'dagen! Jeg synes de er lige dejlige så jeg kan ikke hjælpe desværre.

Held og lykke med valget!

• #14   27. jan 2008 jeg ville ganske enkelt ikke kunne vælge, ihverfald ikke før jeg sad med dem på skødet.

• #15   27. jan 2008 Tillykke med fødselsdagen Mai,- hvornår det så end er... ;o)

De er super smukke de mislinger....., umm, jeg elsker sølv. Det er svært at vælge mellem de to, det kan man vist ikke før man har dem i favnen, - men på udseenet ville jeg vælge nr. 4....

Held og lykke, håber at du får en af dem i havn... :o)

• #16   27. jan 2008 Tillykke med føsdagen Mai ;o)))

Jeg ville da godt nok også have svært ved at vælge mellem de to smuksakker,så det nemmeste er at købe dem begge *SS*

Så bliver I alle glade , ikk?

• #17   27. jan 2008 Jeg synes helt klart sort silver spotted (den fjerde) Han har en lækker bamseagtig kvalitet som jeg ikk kan stå for. Broren er køn, men jeg synes ham her er langt mere charmerende. Men da bestemt ikk et nemt valg du har fået...
    Tag dem allesammen så er du dækket ind..hehe

• #18   27. jan 2008 Hej Mai.
    De er jo kønne begge 2. Det er ihvertfald ikke et nemt valg. Tror jeg ville vælge smoke-men kan du ikke bare tage dem begge 2? *GG*

• #19   27. jan 2008 ej jeg syntes altså at tabby drengen er fantastisk .. han har det skønneste ansigt ! savle savle *S*

• #20   27. jan 2008 Jeg ville vælge en sort smoke :o)

• #21   27. jan 2008 Fladt først for ham den lækre lyse spottede (Hane ns 24 62 Svartsilverspotted) er min favorit.

Tøserne syntes den mørke tabby. (Hane ns 22 62 Svartsilvertabby)

Den mørke giver mig tårer i øjnene, fordi han minder om Malou.

Da jeg sidst stod i denne her situation, stod jeg med Aslan og overvejede hans lyse bror, ja så kom mørke Malou pludselig og ja I kender resten af historien!

Johnny - jeg vil elske at sidde med dem på skødet og vælge, men da de bor i Uppsala og jeg først kan komme derop i uge 8, ja så skal jeg jo reservere den ene af dem.

Begge to lad mig se:

Købspris for Aslan og Malou: 9.000
    +
    Dyrlægeregninger indtil nu: 10.147,75 kr
    (og vi ved at der skal laves flere undersøgelser på Aslan....+ neutralisering/tatovering i nær fremtid)

Ny(e) kat/katte fra Sverige:
    8000 svk./stk. (6301,60 dkr)
    +
    Udgifter til transport derop min. to gange. ? kr
    +
    neutralisering og tatovering og hvad der ellers måtte være......)

regne regne.....Så sød har jeg vist ikke været i år, at jeg kan retfærdig gøre det!

Godt nok får jeg min første løn i 6 måneder her om et par dage, men tror altså ikke at der står to nye bamser på vores budget! Desværre!

• #22   27. jan 2008 Koster de over 6000 dkr UDEN neutralisering???

• #23   27. jan 2008 Yep med i dags kurs så ja, det er incl. pas!

Min Aslan kostede 5000 kr ligeledes uden herhjemme i Danmark og han fik altså ikke et pas!

• #24   27. jan 2008 ja det så jeg også liiiiige hmmmmm

• #25   27. jan 2008 WOW Mai det er mange penge hmmm selvom kattene er smukke syntes jeg måske bare de virker meget meget groft at tage det for en kælekat

• #26   27. jan 2008 jeg syntes de er dejlige *S* og jeg glæder mig til at følge alle dine dejlige mislinger Mai

• #27   27. jan 2008 Ditte. .....eller er det Chimp?

Ja jeg syntes da også at det er mange penge for en kælekat.

I september troede jeg jo at jeg skulle betale de hersens 9000 kr for to bamser og nå ja så gik jeg måske lidt over gevind i indkøb så der røg også et par tusinde, nærmest 3000 på diverse udstyr.

Så skulle mine elskede bamser jo gå og hygge sig og falde til og så skulle de neutraliseres og ja så var der naturligvis de der uforudsete udgifter til Dr.dyr men nu er det jo begrænset hvad der kan se to indebamser så.....

Virkeligheden blev så bare slet slet ikke sådan som jeg troede!

Er måske også lidt bange for at købe i udlandet, da jeg ikke rigtig ved om vores købelov er gældende for killinger købt i udlandet. Men der er ingen der har små skønne nuttede sort/silver briter til salg her i Danmark og jeg ønsker jo ikke at Aslan skal gå alene alt for længe!

• #28   28. jan 2008 Mai jeg forstår dig meget godt både din bekymring og dit ønske om ikke at vente .... men jeg syntes at det er mange penge for en kælekat der ikke neutraliseret så du selv skal give penge for det du har betalt en høj pris allerede og jeg tror at du er alle opdrætters ønske om en killinge køber .. kan ikke sige andet end når det er en brite du vil ha og det skal være den farve jamen så er det ikke nemt ... men jeg ville overveje det igen knus til dig for ´du er da sød *SS*

• #29   28. jan 2008 Tusind tak for knuset og fordi du kalder min stupide naivitet for at "være sød!".

Jeg har lige fået en mail fra en rigtig lækker opdrætter, som jeg ville købe killing af med bind for øjnene hvis hun bare havde sort/silver briter, men nej.... nå men hun skrev at der var en del prøver jeg kunne få fortaget for at prøve at udelukke FIP hos Aslan afhængig af hvor meget jeg vil ofre endnu, hvortil jeg svarede at jeg naturligvis vil ofre det der skal til for at gøre Aslan rask.

Sådan er det jo at have de små væsner pg ja hvis den indstilling gør mig til en den slags køber alle opdrætter ønsker så tager jeg det som et stort kompliment! Kender dog en opdrætter der af samme grund ønsker mig hen hvor peberen gro om ikke længere hen end det! :0(

Knus tilbage og sov godt!

• #30   28. jan 2008 Hej Mai,

Denne opdrætter, som i øvrigt er dansk, har de farver du ønsker. Hun har godt nok ikke killinger pt, men man kan skrive sig på venteliste hos hende.

http://www.dkmisswonder.dk/

• #31   28. jan 2008 dem her har de samme farver og de får killinger i foråret kan jeg se der står og der står de er neutraliseret og prisen er 4500 og det er fair
    (link fjernet)

• #32   28. jan 2008 Tusind tak.

Jeg har de to opdrættere med i mine overvejelser, men syntes det var længe for Aslan at gå helt til sommer inden han fik en legekammerat!

Ditte lochloyal tager altså 4500 kr + neutralisering som de skriver er henholdvis ca. 1000 kr for hankatte og 1400 for hunkatte.

Men det er stadigvæk kun 5500/5900 så det er da stadig billigere og så er det herhjemme! Altsammen pludser, hvis jeg ser bort fra selve tiden.

Jeg kan sagtens selv vente, med at få en ny killing indtil sommer, men jeg ved virkelig ikke hvad det betyder for Aslan at gå så længe som enekat, jeg har jo ingen erfaringer på det punkt!

• #33   28. jan 2008 Hvor gammel er Aslan?

• #34   28. jan 2008 hmmm kan godt se problemet men ved du hvad du kan låne vores mobs Eddie indtil den killing er klar så har han da selvskab *GGG*

• #35   28. jan 2008 Ditte
    - jeg tror altså ikke du er enige med din bedre halvdel, men lad mig lige få den historie om den mobs. Jeg fornemmer klart at der er en historie der. Det er ikke første gang du forsøger at komme af med jeres mobs. *G*

• #36   28. jan 2008 Mai LOL altså nu er jeg jo gift med Lisbeth og har ingen lyst til at dele seng med en mand gg meeeeen Eddie snorker og bøvser og prutter som en lille mand gggg såååå derfor prøver jeg at komme af med ham gggg nej han er en skøn hund bare ikke så køn og bare ikke så klog gggg men skøn det er han og doven hmmm som en mand ggggg det er historien omkring lille Eddie

• #37   28. jan 2008 LOL.....

Du har min fulde forståelse og sympati!

Jeg takker ydmygt for tilbudet, men med den beskrivelse af ham ja så betakker jeg mig altså! :0)

Her hos os er det så selve den person jeg er gift med der snorker. Bøvser og prutter afholder han sig dog fra, nå ja har da hørt en enkelt fra ham i søvne, men min mand mener ikke at man behøver at underholde hinanden med unødige kropslyde. (Forstår så ikke lige hvorfor ikk? For som min datter siger: Mor det varmer så dejligt under dynen!)

Kan du ikke bruge din uddannelse på den hund eller så må du jo tilkalde søster!

Jeg tror nu nærmere problemet er selve Fruen, for lur mig om hun vil lade jer fordrive rullestegen fra sengen og er det årsagen til at du deler seng med både fruen og mobsen......ja min kære, så må du jo affinde dig med situationen og blot håbe at det er den rigtige du rammer, når du kysser godtnat i mørket! Du nævnte heldigvis ikke at han havde dårlig ånde, så lidt positivt er der da ved han, når nu han skal være i sengen!

Åh jeg håber altså ikke Lisbeth læser det her....... så risikerer du da vist at skulle sove i hundekurven i nat......Kan du ikke vifte ham ind til en af børnene, eller er det børnemishandling?

• #38   28. jan 2008 Mai *LOL* der er heldigvis forskel på Lisbeths lyde og på Eddis ggggg

• #39   28. jan 2008 Ditte.

Du bliver nødt til at sætte et billede at Eddie ind, så jeg kan se charmetrolden.

• #40   28. jan 2008 Mai nu er der lavet et fotoalbum med vores vovser *GG*

http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3690

• #41   28. jan 2008 Næ nøj ih åh ..............hvor er de skønne - selv den lille pruttegøj!

• #42   28. jan 2008 Mai LOL ja han er skøn

• #43   29. jan 2008 Altså hvorfor kommer en ulykke aldrig alene og hvorfor er det som om at falder der først en appelsin ned i ens turban ja så vælter det ned med appelsiner?????

Min mand forhører sig på en lille hunkilling i Sverig men hun er reserveret så desværre, men han viser mig alligevel lige et billede af hende.

Ok blod på tanden men nul briter i Danmark pt.

Nå men taler så med Smukke-smilende-Sus som forslår at jeg taler med Maddox opdrætter.

Vi har en rigtig god lang samtale og hun indviljer i at skrive mig op til hendes augustkuld, som så er salgsklar til november!

En time senere kommer der en mail fra den svenske opdrætter, vedlagt en mail fra køberen til pigen om at køber frafalder hende. Er vi stadig intresseret er hun vores og kan komme hjem til os i uge 12.

(link fjernet)

Altså hvorfor er det jeg ikke lige kan have en trillion katte??????????

• #44   29. jan 2008 (link fjernet)

Hvis jeg kunne have en trillionkatte så ville jeg også nuppe hendes sorte bror der sidder i kassen helt ude til højre prøv lige at se ham på det ottende billede - han er da bare total lækker!

• #45   29. jan 2008 Mai jeg ville helt klart undersøge det med hende pigen og du kan jo afbestille den bestilling af killingen som først er til august ihhh hvor er hun yndig ..... jeg har aldrig set en britte rigtigt meeeen kan være man skulle komme forbi til en kop kaffe og klappe på dine ( når du får en mere ) gggg

• #46   29. jan 2008 Ditte det skal du være hjertlig velkommen til.

Åh jeg syntes det er svært.

Hende her er her - jeg ved ikke om parringen lykkes og der kommer killinger til august. Men det vil være en helsøster/bror til denne her
    http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16987

(Håber at Sus ser det som et kompliment, at jeg nupper hendes øjesten!)

Jeg kan få den i Sverige uge 12, men den koster 8000 skr. alt i alt. kontra den i Danmark til 4500 dkr som så er til november. Ingen af dem er neutraliseret.

Jeg skal dertil lægge udgifterne til transport til Midtsverige min. to gange kontra de udgifter der er ved at tage til Sjælland.

Hvordan står man som forbruger ved at købe i Sverige kontra i Danmark

• #47   29. jan 2008 Mai hmmm ja jeg kan faktisk godt se at det er et dilemma og i sidste ende bliver den svenske næsten dobbelt så dyr som den danske . der er lang tid til november og vente tiden er lang for både dig og din misse dreng. bliver bare så forbauset over at ingen er neutraliseret hmmm er bare blevet så vant til at det er kæle katte ....
    ville ikke være i dine sko kære ven meeen ville gerne ha din kat gggg

• #48   29. jan 2008 Ja og kan vi vente til november uden at det er direkte synd for Aslan ja så kan jeg få to Briter fra det kuld!

Åh hvor er det bare svært det her!

• #49   29. jan 2008 Ditte.

Har ikke set andre briteopdrætter der nævner at neutralisering skal foregå inden de forlader opdrætter end de to som du og Thomani linkede til længere oppe i denne her tråd og jeg har pløjet briteopdrætterne igennem fra A til Z. Begge de her opdrættere nævner så at prisen på neutraliseringen kommer oven i prisen på de 4500 kr de begge tager for deres killinger.

Jeg tror ikke tidlig neutralisering er så udbredt i britekredse.....endnu!

• #50   29. jan 2008 hmmm Mai phuuu svært valg *S*

• #51   29. jan 2008 Det er det!

Jeg valgte bevidst at undlade at kommentere den med at du gerne vil have Aslan......jeg er smigeret men forbigår den da i tavshed for den smukke dreng er jo mors-dreng! :0)

• #52   29. jan 2008 Mai LOL ja du ungik det indtil næste rubrik ggg smiley men uanset hvad du vælger er jeg faktisk ganske sikker på at det er det rigtige valg for dig og din smukke dreng *S*

• #53   29. jan 2008 Har talt med min dyrlæge i dag, som siger at det helt klart er en afvejning. Socialt er det bedst for Aslan at få en legekammerat nu. Heldbredsmæssigt er det bedste for ham at vente!

Jeg har valgt at venter, med at få en ny bamseline.

Risikoen for at en ny kat kan smitte Aslan med en virus som hans krop pt. ikke kan bekæmpe er for stor.

Så vil jeg hellere udsætte ham for at være enekat, end risikere at miste ham.

Egoisme - ja det indrømmer jeg, men han dør ikke af at være enekat - det kan han til gengæld risikere ved at få en legekammerat lige nu!

Puha - så skal jeg heller ikke vælge mellem de skønne misser jeg har set på. Nu kan jeg vente med at vælge indtil jeg kan sidde med en lille ny i skødet træffe det rigtige valg på det rigtige grundlag!

Tusind tak for hjælpen - skal nok lægge billeder ind når jeg engang finder en ny lille bamse/bamseline.

• #54   29. jan 2008 Fornuftig beslutning, Mai. Ingen grund til at udsætte Aslan for unødig smitterisiko smiley

Pøj pøj med at finde prinsessen, når tid er ;-)))

• #55   29. jan 2008 Mai hvor er han heldig at han har dig *S*

• #56   29. jan 2008 Pernille og Ditte.

Takker!

Kommentér på:
I´m in love again!

Annonce