{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

forskel på pris: /kæl eller avl?? {{forumTopicSubject}}

altså - nu så jeg lige may-brit´s indlæg og det fik mig faktisk til at tænke på en ting..

kan godt være det er et dumt spørgsmål..

når i nu avler katte - så koster en kat MERE hvis den er til avl ikk sandt?

lad os sige at en killing til kæl koster 4000 - men hvis man skal bruge den til avl koster den 6000..

forstår bare ikke den prisforskel - fordi, når i sælger en killing til kæl så neutraliserer i den først - men det koster da lidt penge - hvorfor er dem i har brugt penge på så ikke dyere end dem i ikke bruger penge på..?

forstår i hva jeg mener? :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forskel på pris: /kæl eller avl??
  • #2   29. jan 2008 Med frygt for at en kat nu kommer til at lyde som en varer man køber i en butik, så prøver jeg lige at forklare mit syn på det smiley

Når man køber en kat til avl, så bør det være en kat der er "ekstra god" og som følger standarden.. Det man betaler ekstra for katten, det er retten til at anvende den i avl. Dvs. det er en form for goodwill, hvis man kan kalde det det.. Altså det er ikke fordi selve "produktions"prisen på killingen er dyrere.. men man betaler noget for at få lov til at opdrætte på lige denne killing under det opdrætsnavn..

Det er lidt svært at forklare.. Ved ikke om jeg har fået sagt det nogen lunde forståeligt.. Ellers håber jeg nogle andre springer til. hehe..

• #4   29. jan 2008 nåårh ja.. okaii det havde jeg ikk tænkt på.. tak for hjælpen :oD

• #5   29. jan 2008 Ja, det er netop det.. hehe.. Selv om det i følge købeloven er præcis det samme, som alle andre varer.. hehe..

• #7   29. jan 2008 Mine killinger koster 5000 kr. som neutraliserede kælekatte og avlskattene fra 8000 kr.
    Der er så ingen restriktioner på dem
    Jeg bruger meget tid og mange penge på at købe avlskatte hjem fra udlandet og vil derfor have "fornøjelsen" af de nye avlskatte selv i første omgang.

• #8   29. jan 2008 Jeg synes så også der er den forskel at man skal være der i endnu højere grad for dem der køber avlskatte. Du skal kunne rådgive om linierne, hvad der ligger af potentielle defekter, du skal fortælle om kattene bag, vaner, fertilitet og generelt er det, hvis det gøres ordentligt, et kæmpe arbejde.

Plus du ligger stamnavn til den kat, ergo falder alt også tilbage på dig, både positivt og negativt. Derudover er det også dit arbejde, timevis af planlægning og mulige importkatte som man køber, og det synes jeg er helt OK man betaler ekstra for.
    Det er så også derfor vi aldrig kommer til at sælge særligt mange avlsdyr ud, pga. det arbejde der er forbundet med det og fordi det er en tillidssag at sælge (og køb) avlskat, så der skal være den rette køber til den rette kat.

• #9   30. jan 2008 Jeg bruger formuer på imports, betale spændende parringer, tests osv.

Dem der ønsker en specielt kælekat skal ikke betale f.eks. for nyt blod, for i princippet kan de være fuldstændigt ligeglade med sådanne ting, så længe katten er racetypisk, sund og rask og godt præget. Derfor er prisen på en kælekat her lavere end en avlskat.

Køber man her til avl, køber du noget af det store arbejde der er lagt lige præcis den kat, og så vil jeg også gerne ha bare lidt af alle de mange penge der er skudt ind i det, dækket igen.

At jeg så alle helst kun sælger til kæl, og de henvendelser jeg ind til videre har fået på avlskat er blevet afvist, er så en mindre detalje.
    Jeg foretrækker mine killinger lever deres liv som forkælede familiekatte.

Kommentér på:
forskel på pris: /kæl eller avl??

Annonce