{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

pris på ægte maincoon {{forumTopicSubject}}

hejsa

efter at ha være på katteudstilling idag har vi besluttet ay vores næste kat skal være en main coon og den skal være med stamtavle osv, og gerne med åben stamtavle så man må avle osv , hvad er prisniveauet på dette prægtige dyr, og er der forskel på prisen alt efter farver osv, vi vil så ha en sølv tabby


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pris på ægte maincoon
  • #1   22. jul 2006 jeg gav 3500 - med tavle, chips, tjek hos dr dyr og en hankat uden klokkeværk smiley og der er meget billigt men Fyn er fin....Ka godt forstå jeres valg smiley

  • #2   22. jul 2006 Jeg kan jo godt forstå jeres valg. he he....
    I skal nok forvente en pris på 4500 og opefter for en maine coon med åben tavle, og fra 3000 for en kælekat.
    Og en sølvtabby er bare flot, det var også mit valg da vi skulle have en avlskat.
    Held og lykke med anskaffelsen.


  • #3   22. jul 2006 Min Zion er sort sølv tortie makrel tabby,

  • #4   22. jul 2006 Var det godt derude, Johnny ??

    jeg ville så gerne have været derude, men kæresten skulle på arbejde... Øv øv øv...


  • #5   22. jul 2006 Jeg har givet 2500,- for Ally.. Og 3000,- for Ikaros og Ikaros må jeg anvende til avl.. Men har valgt at lade ham neutralisere inden alt for længe..

  • #6   22. jul 2006 Hvor har du købt ikaros, Camilla


  • #7   22. jul 2006 bettina-jeg er desværre lidt skuffet, ikke over kattene der osv, de var bare rigtig rigtig flotte og flere af dem ku godt ha været kommet med mig hjem, var især vild med en sølvtabby cooner, jeg syntes der var for lidt plads til både kattejere og publikum, men da det er min første katteudstilling ved jeg jo ikke om det normalt er sådan, men folk der var meget megt søde og fortalte glad om deres katte osv, desværre mødte jeg ingen herinde fra ihvertfald ikke nogle jeg snakker med herinde. fik samtiddigt set gl estrup både museet og slottet, ku være flyttet ind i slotskælderen,der var dejligt svalt, det var faktisk også ret spændende at se



  • #8   22. jul 2006 hej Johnny- syntes os der ikke var meget plads- de skulle have sat kattene i kælderen. Puh det var varmt:-( Nåede ikke at se andet end hestevognene- men kæresten og hans ven fik da det hele set--gratis...

  • #9   22. jul 2006 Bettina: Jeg har købt Ikaros hos nogle af mine forældres venner som har et lille opdræt.. Eller jeg købte ham ikke, jeg har fået ham af mine forældre..

  • #10   22. jul 2006 ja hej sara c- hilste da lige på både dig og dine katte deroppe, næsten lige før i skulle op til bedømmelse, i var ved at børste oliver og i viste os en sovende ally

  • #11   22. jul 2006 hmm- er du sikker på det?? Nu har Ally jo været hjemme i lejligheden hele dagen... Men ellers muligt- var mega nervøs da jeg skulle op...

  • #12   22. jul 2006 Ej- kan virkelig ikke finde ud af om du tager p.. på mig eller.. Tror hellere jeg snart må smutte under dynen*SS* Tror faktisk ikke ally ville formå at slappe af sådan et sted..-)

  • #13   22. jul 2006 jeg tager åbentbart fejl, det lignede både oliver og ally, men ally ka det jo så ik ha være, det lignede bare hende og str passede også, den kat jeg tænkte på var lige ved siden af dommer-rummet til venstre når man kom ind af indgangen

  • #14   22. jul 2006 Ok- nej min stod inde i et rum- efter man går forbi noget der stak op af gulvet på brosten:-) lidt svært at forklare.. troede lige den var gal med mig*SS*

    Men det var da dejligt du fandt din nye race og farve:-)



  • #15   23. jul 2006 syntes da absolut ikke at 5-6000 kr er dyrt for en cooner, ingen trivl, jeg er bare helt forgabt i den race og brittas highlander skal ikke komme i nærheden af mig for så putter jeg den under frakken, han er bare så lækker

  • #16   23. jul 2006 Hej Johnny.

    Katteklubbens udstillingen i Auning er meget lille - og den kaldes da også kun en hyggeudstilling. Dog er den international og reglerne er de samme som på de sædvanlige udstillinger.

    Normalt foregår udstilligerne i sportshaller og der er mange flere katte end i Auning denne weekend. Hvis du har lyst til at opleve lidt større forhold, så afholder Jyrak udstilling i Bogense (Nordfynshallerne) d. 2. og 3. sep.

    Og så et lille pip ang. avl. Der er rigtigt mange ting, det er vigtigt at sætte sig ind i inden man begynder at opdrætte - bl.a skal du have nogle forudsætninger for at vælge de rigtige avlskatte og det kan være svært, når ikke man har nogen erfaring med racen smiley Det er især vigtigt at du sætter dig godt ind i racestandarden og de racespecifikke sygdomme. Når du vil opdrætte MCO går jeg ud fra, det er fordi du gerne vil være med til at bevare racen - og dens look - samt holde den sund smiley

    Selv foretrækker jeg også at opdrættere har personlig erfaring med den race, de opdrætter - hvordan den er at leve sammen med. Man skal jo gerne kunne vejlede interesserde købere til at vælge den rigtige kat/race smiley

    Min pointe er at det måske er en god idé at starte med en kæle-/udstillingskat inden du kaster dig ud i også at opdrætte. Det vil give dig en en god basisviden om racen. Og hvis du også udstiller vil du lære standarden at kende. Man kan ikke læse sig til hvordan en race skal se ud - det skal opleves.

    For nogle kan det godt lade sig gøre at starte opdræt på deres første racekat - man kan nå langt med et godt netværk smiley MEN alt for mange kaster sig ud i opdræt uden at have nogen som helst erfaring med den race, de har valgt - og det synes jeg er synd. Noget går tabt (viden, look, sundhed) - især når disse nye opdrættere så selv begynder at sælge avlskatte til andre nye opdrættere. Især MCO og NFO er ramt af dette fænomen, så det er værd at være opmærksom på smiley

    Hvis du er fast overbevist om at du vil avle på din første MCO, så gå til de opdrættere, som har erfaring - både med racen og med opdræt - og som er villige til at lære fra sig. En god mentor er guld værd smiley


  • #17   23. jul 2006 katrine- planen er også først at købe en main coon og virkelig sætte mig ind i dens adfærd osv, jeg regner absolut ikke med at skulle avle på den første cooner jeg køber, overhovedet ikke, jeg ville bare ha svar på nogle spørgsmål om det osv, så tag du det bare helt helt roligt*SS* jeg gør absolut ikke noget overilet og vender og drejer og undersøger alting først inden jeg springer ud i noget*S* og tro mig når jeg mener tiden er inde skal jeg nok rende div opdrættere osv på dørene og spørge om alt muligt

Kommentér på:
pris på ægte maincoon

Annonce