{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
399 visninger | Oprettet:

Fra ædeflip til madlede {{forumTopicSubject}}

Af et par omgang har Berte nu præsteret at være vild efter mad i et par uger i træk, for derefter at have madlede lige så længe. Dagen efter hendes klipning gjorde hun det igen. Kiggede på maden og vente med afsky om på “hælene”. Hun har loge været gennem ca 3 uger hvor 3 portioner af ca 100 g ikke var nok og til nu kun spise den halve portion, eller slet ingenting.

Kan nogen komme med en forklaring eller teori? Gør jeres katte også sådan noget?

Kommentarer på:  Fra ædeflip til madlede
  • #1   20. aug 2019 Det lyder lidt voldsomt med så store skift. Kommer hun ud? Hvor lang er perioden hvor hun ikke spiser?

• #2   21. aug 2019 Dyrlæge? Adfærdsterapeut?

• #3   31. aug 2019 Hejsa og UNDSKYLD for, at jeg ikke har været her. smiley

Jeg har haft damen forbi dyrlægen, sidst hun lavede det nummer. Da havde hun hellere ikke haft afføring 2 dage. Så blev jeg nervøs for at hun måske var forstoppet mm. Tjekket kostede mig 4600 kr og beskeden var, at hun ikke fejlede noget.

Jeg har haft en adfærdsbehandler over mail og tlf. Jeg har fået noget naturmedicin i dråbeform hun får i maden. Det var nu for de periode hvor hun er rastløs.

Lige nu slikker hun sovs, gele af maden og lader kødstykkerne være. Når hun så er sulten igen, bræger hun og render mig i måsen, til jeg hælder nyt op. Og hun bliver ved. Jeg er dog begyndt at ignorere hende med maden. For hun kan spise det er, hvis hun er så sulten som hun lyder.

Jeg læsse i et fb opslag engang, at en dyrlæge skrev noget om, at det ikke altid handlede om mad, nær katten gør som min gør. Altså render og råber på mad. I stedet for at give den mad, skulle man aflede. Det er bare mega svært, nær katten ikke gider at lege og ikke er den store kælepotte.

Kender i noget til den adfærd og at det så ikke skulle handle om mad?

Kommentér på:
Fra ædeflip til madlede

x