28.572 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Grimme Knurhår Grimme Knurhår

Jeg har en lille killing.. på omkring 8 mdr..

og min lille killing er begyndt at få de mest grimme knurhår på siden af hovedet :S

nu har jeg klippet dem 4-5 gange på de sidste 2 mdr..

men de kommer frem igen og igen.... det er lidt som med skæg... det vil bare ikke blive væk..

nogen som har nogen ideer til hvordan jeg får dem til at forsvinde helt ? så min kat ikke er så grim smiley

På forhånd tak....

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grimme Knurhår
  • #1   31. jan 2008 æhhh... troll? .... Hvis ej, så skal du bare lade de knurhår være, for de skal være der.

• #2   31. jan 2008 Er du bare en af dem der skriver indlæg for at provokere?????

• #3   31. jan 2008 provokere ? hmm... fed velkomst at få... mange tak ina...

synes bare det ser dumt ud med 4 hvide knurhår på siden af hovedet.. når katten er sort...

• #4   31. jan 2008 De knurhår (varbørster) skal være der. Det er ikke dem der skal gøres noget ved, det er din holdning til dem smiley

• #5   31. jan 2008 Synes også det er dumt når katteejere ikke bare kan acceptere hvordan deres katte nu ser ud fra naturens side. Knurhår har en funktion og bør bestemt ikke klippes. Accepter dem som et specielt kendetegn ved din kat i stedet.

• #6   31. jan 2008 Zoe..

min anden sorte kat... har sjovt nok sorte knurhår.. så tænkte jeg ikke det var noget problem at få en sort kat mere...

men nej nej... den skulle jo self have hvide knurhår...

Tinka D..

betyder det noget hvis man har klippet dem et par gange ? bliver de ubrugelige ? ?

• #7   31. jan 2008 RaS A
    Velbekomme... smiley

• #9   31. jan 2008 Ras A, nej det er ingen katastrofe at du har klippet dem de par gange, de vokser jo heldigvis ud igen, som du har opdaget smiley Men lad katten beholde alle sine knurhår fremover.

• #11   31. jan 2008 Felis F...

det kan jeg self godt forstå..

men jeg kan ikke se problemet i at nappe sådan 2-3 hår som hedder helt akavet i forhold til de andre af... ?

• #12   31. jan 2008 hva så med de hår lige over øjnene ? vores har rendt ind i en olieradiatior og de brandt væk /:
    Skader det ? eller ka jeg klippe dem, så de ikk sidder og krøller og buer ?

• #13   31. jan 2008 Anne p..

har tilladt mig lige at låne dit billede..

den minder meget om min kat...

min lille killing ser omtrent sådan her ud

http://img163.imageshack.us/my.php?image=user6983rr8.jpg

den har de normale ved næsen.. men så oppe ved øret har den lige 2-3 som stikker ud :S helt væk fra de andre hvide knurhår.... er grimt...

• #14   31. jan 2008 Tinka D

tak for svaret... det vil jeg overveje... men hvis katten ikke bliver "mærkelig" af det.. så burde der jo ikke ske noget... også når jeg ikke klipper alle dem ved næsen.. det er vel dem som er mest vigtige... og ikke de 2-3 som ikke gider være flokken med de andre knur hår

• #16   1. feb 2008 Undskyld, men jeg bliver lidt "øhhhh"..... her...

Jeg får desværre indtryk af at du har en holdning af at en kat bare skal "pynte", og se pæn ud. ?

Undskylder min negative indledning på mit indlæg, men en kat er altså en kat. Hvordan ville du have det, hvis folk klippede noget af dig, fordi de synes det så grimt ud på dig?

Katten har brug for de knurhår, de bruger dem til at ikke støde ind i noget, eller de er generelt en vigtig funktion.

Jeg synes det er synd, det er ligesom at verdenen ikke kan acceptere folks/dyrs små "forskelle".
    Lad dog de knurhår være, og lær og lev med det.

• #17   1. feb 2008 Alle kattens hår hedder varbørster og er følehår. Katte bruger disse hår til at orientere sig i mørke for at undgå bla. at støde ind i ting,.

DE SKAL VÆRE DER OGSÅ SELVOM KATTEEJEREN SYNES DE ER GRIMME OG HAR EN FORKERT FARVE, LÆNGDE!!!!

Her står hvad de gør gavn for:
    Følesansen
    er særligt skarp på trædepuderne og ved de såkaldte varbørster, hvoraf knurhårene er de mest iøjnefaldende. Katte har dog følehår over hele kroppen, og det er måske derfor, mange af dem ikke bryder sig om at blive strøget mod hårene.
    Der sidder også varbørster over øjnene, under hagen og på benene. Katten bruger blandt andet varbørsterne til at føle med, når noget er for tæt på, til at den kan se det, eller når det er så mørkt, at selv katte har svært ved at se.
    Desuden bruges de til balanceformål (hvordan er ikke helt afklaret). En kat, der har mistet knurhårene, vil ofte bevæge sig, som om den har fået en tår over tørsten.
    Katten kan ikke kun føle noget, der direkte rører ved varbørsterne; den kan også registrere luftstrømme, bl.a. dem, der opstår p.g.a. levende væsners kropsvarme.

Så lad du de GRIMME varbørster sidde.

Kamilla K, du skal lade dem sidde.

• #18   1. feb 2008 er du klar over at hvis du klipper knurhår, så kan katten miste noget af sin balance, lyder fjollet men sådan er det nu engang, klip aldrig knurhår eller hår andre steder på en kat

• #19   1. feb 2008 hanne p ? hva så med brændte knurhår som bare ser helt døde ud og krøller ?

• #20   1. feb 2008 Kamilla K

Mon ikke de falder af selv?

• #21   1. feb 2008 Nej de vokser bare, men ville jo tro de var døde når de sag og krøllede og ligner dødt hår. ?!

• #22   1. feb 2008 Ja, jeg undrer mig godt nok også.. Hvorfor ikke bare lade dem være? Det er en kat, ikke en pyntegenstand, så den må gerne være grim :oD

• #23   1. feb 2008 Kamilla de er ikke døde for så ville de falde af og de ville heller ikke vokse. Hvis det generer dig så meget kan du jo klippe det brændte af. Men jeg ville nu bare lade dem være

Fordi du brænder dit hår i spidserne dør dit hår jo ikke og det er det samme med kattens.

• #24   1. feb 2008 okaj, jeg ville nu bare være sikker på det ikk er dødt hår der sidder. For så ville det jo ikk hjælpe noget. ! Men jeg lader dem være, for de genere mig ikk.

• #25   1. feb 2008 Mine katte har også ind imellem haft lidt svedne varbørster når de er kommet for tæt på et lys, det forsvinder forholdsvis hurtigt igen (det svedne).

• #26   1. feb 2008 Jeg ville bestemt heller ikke begynde og klippe i mine kattes knur hår...

Mine brødre, eller det vil sige den ene har dælme bidt knurhår af min den anden kat.. Underlig mani og få men det gør mor misser os ved deres killinger og de er så tæt på hinanden som mor og barn...

Meeen at det absolut skulle gå ud over min udstillings mis det er jo hvad der kunne ske..

Ser lidt sjovt ud med 3 lange knurhår i den ene side og resten korte... Men de vokser ud igen engang...

Men som de andre siger så er det da en del af deres charme og udseende at der vokser forskellige hår ud hist og pist...

Kommentér på:
Grimme Knurhår

Annonce