{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

søger viden om Orientaler {{forumTopicSubject}}

hejsa alle katteelskere!

jeg er blevet total in love i den skønne race, jeg har set billeder herinde,så nu er jeg solgt hehe!

men er der nogen der kan fortælle mig lidt om racen??

pris osv (kun til kælekat)

og kan de med andre katte osv osv. den skal jo bo sammen med min simba

jeg står ikke pt og skal have en kat da vi mangler, men nøøøj det er en kær race
håber nogen vil dele ud af deres viden!

mvh jannie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  søger viden om Orientaler
  • #1   3. feb 2008 Anne K, herinde er opdrætter. Prøv at kontakte hende, hun kan helt sikkert hjælpe dig smiley

  • #2   3. feb 2008 Hendes opdræt hedder DK Arjuna

  • #3   3. feb 2008 jannie : www.dso.dk
    det er dansk siam og orientaler klub.

    vil bare sige at er man til aktiv, særegen, snakkende selskab som elsker at putte med en i sengen - så er orientaleren den rettte race


  • #4   3. feb 2008 Jeg har selv 2 af slagsen, og vil give Kira ret.

    Hvis du er til katte, der er meget af alt, er det en orientaler du skal have. De er ved dig, de sover ved dig, de vil have det sidste ord, de vil være med i alt og de er ved dig igen.



  • #5   3. feb 2008 Jeg skrev engang en folder om balineseren - fætter til orientaleren - så du får lige et uddrag af folderen. NB. Jeg har ændret ordet balineser til orientaler, da beskrivelsen er ens ved begge racer

    <b> Hvordan er en orientaler <\b>

    Orientaleren er en utrolig aktiv, nysgerrig, lege-/drillesyg, kælen, intelligent, kontaktsøgende og ofte en temmelig snaksagelig kat. Alt hvad der sker omkring den skal undersøges nærmere, om det så er vandet der kommer ud af bruseren, jorden i potteplanterne, skoene, alle åbne skuffer eller skabe, eller bare en avis der ligger på et bord – for tænk hvis det nu var noget, der kunne gå hen og være farligt. At have en orientaler er utrolig morsomt. De er meget opfindsomme i deres leg, og det der tilsyneladende ikke er noget særligt bliver lynhurtigt til en farlig og voldsom mus der bare må dø.
    Orientaleren er ikke god til at være alenekat da dens aktivitetsniveau og intelligens nærmest higer efter udfordringer, så hvis man er meget væk hjemmefra kan det kun anbefales at have flere katte.
    Desuden elsker de at ligge i en kæmpe stor bunke og varme eller nusse hinanden.
    Lige så aktiv en orientaler er – lige så kælen og tillidsfuld er den. Den elsker at sidde på skulderen, for der har den jo det store overblik over hele verden. Desuden ynder den at ligge i skød, i nakken, på skulderen…. Kort sagt – bare PÅ en.

    <b> Hvorfor vælge en orientaler <\b>

    Hvis man godt kan lide elegance, ynde, aktivitet, selskab eller bare opmærksomhed er en orientaler et godt valg. Den kræver til gengæld at blive snakket med, kælet for, leget med, få mad (op til 6 gange om dagen, hvis den kan få lov) og den bedste plads i sofaen.
    Hvis man i samarbejde med katten kan blive enige om, hvordan hverdagen skal leves, har man den allerbedste ven i en orientaler.


  • #6   3. feb 2008 He he.. Igen har jeg bevist jeg ikke kan markere en enkelt linje så bær lige over med mig :o)

  • #7   3. feb 2008 Anne K - dit "afslut tag" skal se sådan ud </b> (altså / istedet for \) *s*


  • #8   3. feb 2008 Flot - skal se sådan ud...og så forsvandt det selvfølgeligt *gg* - men du fik sikkert fat i meningen alligevel *s*

  • #9   3. feb 2008 <b> Takker </b> mange gange

  • #10   3. feb 2008 Hep hey *gg*

  • #11   3. feb 2008 Glemte at nævne prisen.

    En orientaler ligger fra ca. 3.000 kr. og opefter, afhængig af hvad der følger med.
    Nogle neutraliserer deres killinger inden de flytter hjemmefra, og prisen vil derfor oftest være højere - typisk fra 4.000 kr. og op.


  • #12   4. feb 2008 tak for alle jeres indlæg :O)

    er jo kun blevet mere forelsket i racen nu ;O) min eneste bekymring er om de ville kunne gå i spænd med simba, når de er så sociale med andre katte også, har jo haft ham siden han var 3 uger,mon sådan en ville blive for overvældende for ham???

    men jeg er godt nok in love nu :O)

    men hvis jeg skulle have en skulle den være neutrliseret da det skulle være en kælekat :O) og ikke ønsker besværet med små killinger hehe!

    men igen tak for jeres svar, det var dejligt :O)

    mvh jannie


Kommentér på:
søger viden om Orientaler

Annonce