602 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Stamnavn (kattenavne) Stamnavn (kattenavne)

Hvis man nu får stamnavn, kan man så godt give de katte der ikke er født hjemme hs sig selv (og ikek har tavle og derved ikke andre stamnavne) sit eget stamnavn?

Fx DK (navn) avler NFO'er men har en huskat, kan den huskat så godt få avlerens stamnavn?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stamnavn (kattenavne)
  • #1   5. feb 2008 lyder mystisk..... synes ikke man bør give andre katte stamnavn, hvis de ikke har tavle. virker misvisende i mine øjne, og lugter af noget useriøst opdræt. vil fraråde dig at gøre det.

• #2   5. feb 2008 altså nikie der har hus katte har stamnavn og tror da nok at killingerne har bære hendes stamnavn men det bliver bare ikke registreret fordi man jo selvfølgeligt ikke kan få stamtavle til dem.

• #3   5. feb 2008 sabrina - der er de også født hos hende smiley

Så man kan i princippet godt, "bare" kalde en kat der ikke er fra ens eget sted for ens eget stamnavn?

marlene - nu tænkte jeg ikke på katte der kunen avles på smiley Men fx hvis man bruger dem til udstilling

• #4   5. feb 2008 er der i huskat i et opdræterhjem der udstilles er det fint at give den stamnavnet, så andre kan se hvor den kommer fra. er det mhp salg, synes jeg det er misvisende, da det hentyder til at der er en tavle.

• #5   5. feb 2008 tror hendes købte katte hedder thuderstone, det vælger du jo selv.havde jeg stamnavn og gik ud og købte mig en huskat som jeg os ville udstille kom den da os til at få mit stamnavn.

• #6   5. feb 2008 Jeg har opdrættet huskat Snulle - og har også mit stamnavn i hendes navn. Det er et stamnavn jeg har betalt og jeg står som ejer af navnet.

Jeg er derimod ikke helt enig med den måde Nikie har brugt sit stamnavn på. Katte som hun ikke selv har opdrættet har hendes stamnavn først i navnet - som om hun er opdrætter.
    Hvis det skulle være korrekt skulle stamnavnet være sidst i kattens navn.
    Før i tiden var det ligemeget hvor stamnavnet var nævnt. Men reglerne i dag siger, at opdrætter stamnavn skal stå først, netop for at man kan se hvem der er opdrætter.

• #7   5. feb 2008 lailah jeg ved heller ikke om hun har det:

• #8   5. feb 2008 Mini - 500 kr

Kommentér på:
Stamnavn (kattenavne)

Annonce