{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
460 visninger | Oprettet:

En dejlig fornemmelse {{forumTopicSubject}}

Efter nogle ugers intens "efterforskning" kan en herreløs kat nu komme hjem til sin familie smiley
Lang historie kort:
Min terrassekat har været i slagsmål og har fået skadet sit øre - vi snakker vel en måned tilbage.
På samme tid var en nabo blevet forskrækket over en meget mager og meget sulten kat, der om natten sprang ind til hende i sengen... ned igen og stjal hendes kats mad - og væk var den.
Den begyndte og komme om aftenen til hende - her var der ingen adgang smiley
Tilfældigvis ser jeg et opslag på FB med en lignende kat der fremlyses - og en kollega bliver tagget....
Efter kort tid spørger jeg ind til katten - den er måske hos min nabo..
Får navnet på katten og efter et par uger bliver der "byttet billeder" - og bingo, den er TATOVERET!!! Den lyder sit navn, men er radmager og sky. I aften er det blevet afgjort - det er hendes kat og vi kæmper nu for at få den så tillidsfuld, så den kan komme hjem.
Katten forsvandt i maj måned og bor vel 2 km. i fugleflugt herfra.

Det er nok det der driver værket for at redde "vildkatte" - det er så VIDUNDERLIGT hver gang en savnet kat kommer hjem til ejer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En dejlig fornemmelse
  • #1   25. aug 2019 smiley håber det ender godt smiley

  • #2   25. aug 2019 Dét gør det - og er det alligevel ikke hendes (den lyder navnet og ser underlig ud i ansigtet når man tiltaler den for hvor pokker ved vi fra hvad den hedder???) så er der en tatoo og den kan dyrlægen så få til opgave at aflæse - og aflevere smiley

  • #3   25. aug 2019 Det er altid rart at hjælpe en kat eller en hund hjem igen.

    Vi fandt engang en kat ved Fakta. Dens ejer blev så glad for at få killingen igen.
    Vi har også fundet en hund på kirkegården, dens line havde kilet sig fast under en gravsten, så den havde stået i mange timer uden vådt eller tørt i stegende varme.


  • #4   25. aug 2019 det er rigtig dejligt at hører
    jeg har selv hjulpet flere katte hjem da jeg var på internatet. og det er dejlig fornnemlse når en kat kommer hjem til dens familie.

    den sjoveste var den flotte hunkat vi fik ind. hun var øremærket. så det var bare at slå hende op. ringede så op til ejeren.
    og det første hun sagde var" det kan ikke passe. for vores kat er død"
    det kan godt være men jeg har denne kat som er registret til jer, og den har den og den farve mm.
    vi blev så enige om at hun skulle kigge ud.
    og ganske rigtigt det var jo hendes kat.
    de havde så 6 mdr tidligere fundet en kat magen til deres, som var kørt ned lige ude foran deres hus. så de begravede den. og så skulle de ikke have kat mere
    så hun måtte købe både transportkasse og bakke, og så skulle de så hjem og hygge med deres kat
    det store spørgsmål var så " hvis kat har vi så begravet?"
    ja det kunne jeg så ikke hjælpe med

    det var nok den bedste oplevelse jeg havde med at finde ejeren til en kat
    og der har været en hel del. oftes så var katten givet bort til en ny ejerer, men ikke omregistret, og så er der jo umuligt at finde frem til dem. vi var nød til at sige at den som stod for ejerer på papiret ja det var deres ansvar hvad der skulle ske med katten


  • #5   25. aug 2019 Mor og datter har lige været med transportkassen og et tæppe der lugter af den.
    Nu bliver der lagt godbidder i kassen og foder ved siden af, så den kan blive fortrolig med den. De har ud fra billederne bekræftet, at det er deres kat.
    Da det har været meget varmt i dag, har den sikkert kølet sig af i skyggen.

    Så vi arbejder utrætteligt videre smiley


  • #6   25. aug 2019 tålmodighed er en god ting smiley

Kommentér på:
En dejlig fornemmelse

Annonce