{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

adfærd {{forumTopicSubject}}

jeg vil gerne snakke lidt om chulos adfærd. Jeg ved ikke om nogle har ideer til hvad der sker. Vi har selvfølgelig selv nogle teorier, men for pokker altså.. :S

Der er to ting jeg undre mig over:

1: hehe.. øm han kommer nogle gange op i sofaen og finder måske en pude, men helst vores dyner hvis de er der. Nogle gange faktisk helst ovenpå vores fødder under dyne og så ælder han og samtidig.. humper smiley eller laver nogle stød med bagdelen. haha smiley
Det kan være pænt irriterende hvis det er på ens fødder og hvis man prøver at få ham til at flytte sig, så mijauer han, sådan brokkende. Alle vores katte er neutraliserede.

2: Han har det med at gå på malou.. bonnie er lederen herhjemme og chulo er kat nr to. malou er så den nyeste, men har jo været her i snart to år. Det kan nogle gange komme ud ad det blå, så skal hun bare ha. Han jagter hende, eller nedstirer hende til hun bliver sur/bange, hvæser, trækker sig- gemmer sig. Nogle gange langer malou ud efter ham og så gør han det samme, har flere gange fundet malou med skrammer og blod. Nogle gange kan det være hvis chulo vil lege og malou ikke rigtig gider, så begynder han også..
Indimellem går han på bonnie og hun bliver rasende og alle trækker sig når bonnie bliver sur.

Men vi undrer os meget over denne adfærd, det er faktisk som om han ikke har nogen situations fornemmelse, eller som om han ikke kender de signaler og sociale adfærds mønstre der kommer fra de andre. Han ved ligesom ikke hvornår han skal stoppe og det er virkelig ikke rart at se på. Det har været værre, der var engang hvor vi seriøst overvejede om han kunne blive hos os. Men udover dette, er han en dejlig, kælen og sød kat.

Er der nogle der har forslag til hvad de her to ting handler om?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  adfærd
  • #1   30. sep 2009 <b>1. spørgsmål:</b> Sådan gør min Cody også!!
    Ælder og "humper" gerne på min mave, i et lammeskind eller i tæpperne på sofaen. Han har også altid været kastereret (siden han var 13 uger gammel), så han kan umuligt vide, hvordan man gør ;o)

    Han har også i perioder været hård ved Avalon, som er 2 måneder yngrer og også steriliseret. De skiftes lidt til at være "den dominante" og andre gange er de super glade for hinanden.

    Jeg kan desværre ikke give dig noget svar på adfærden, men lytter selv lige med her i tråden, i håb om et svar ;o)


  • #3   30. sep 2009 Felis F: Tak for dit svar til spørgsmål nr 1 ;o)
    Det er et spørgsmål jeg længe selv har villet stille!


Kommentér på:
adfærd

Annonce