{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
497 visninger | Oprettet:

Adfærd {{forumTopicSubject}}

Gustav som jo er kastreret strinter ofte bestemte steder når vi går tur.
Jeg antager det er for at afmærke territorium smiley
Den anden nat var han oppe at slås med en lille sort hankat (gæt) som han jagede op i et træ og de sad og larmede indtil jeg hentede ham ind. Han var meget sur og ville ikke med. smiley
Det sker engang imellem og heldigvis skete der ingen af dem noget.
I dag sad der så en hunkat (gæt) I det høje græs nede foran.
Den rejste sig og løb et par meter da den så mig.
Han løb ikke efter men gik hen der hvor den havde ligget, snuste og strintede i græsset.
Så gik han hen og "kyssede" den, kom så hen til mig og vi fortsatte turen.
Dette er også sket før smiley
Altså han har en adfærd som en "ægte" hankat vil jeg mene.
Spørgsmålet er så om han mon er frustreret eller ked af at være kastreret eller det ikke gør nogen forskel i adfærden ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærd
  • #1   16. nov 2021 Han ved ikke at han mangle "noget"
    Så det er en naturlig adfærd for katte. Han kan være mere dominerende end andre. Og det viser han ved at han markér sit område når han se/møder/dufter andre.
    Jeg havde en som gjode det samme. Var meget "hankat". Her fik jeg at vide at han var meget dominerende og det var derfor han virkede så meget mere fetil end de andre katte jeg havde.


  • #2   16. nov 2021 Hej Anja.
    Såvidt jeg er informeret er han blevet kanøflet/undertrykt da han var lille. Han er ud af et kuld på 12 og da han kom ud til avl blev han "mobbet" af de andre hanner.
    Derfor rev han avlerens mand og blev derefter lukket inde på et badeværelse indtil jeg kom og hentede ham..
    Men det er ligesom de unge jeg har arbejdet med på forskellige institutioner..
    Dem der er blevet kanøftlet og mobbet er ofte dem som puster sig op og vil dominere.
    Det bunder nok i frygt....
    Gustav tåler i hvert tilfælde ikke andre hankatte smiley


  • #3   16. nov 2021 Hej Morten smiley Syntes at Gustav lyder som en rigtig hankat - Min Dali har det på samme måde og kan ikke tåle andre han katte og har til tider også mindre kampe med dem. Som oftest ligger han i haven og holder øje med om andre kommer ind.
    Dali tisser også området af
    Tror ikke han ved at han er kastreret. Så det tror jeg ikke Gustav er ked af. smiley


  • #4   16. nov 2021 Rigtig hankat, det var da godt Jette R. smiley Men er Dali også Kastreret ?
    Tænkte bare at hvis det var mig der bare gik forbi en smuk kvinde der stod med numsen i vejret og stampede med benene, fordi jeg var kastreret, så ville hun nok ikke kalde mig rigtig mand. smiley


  • #6   16. nov 2021 Når jeg går tur med Elvis skal han ALTID strinte - eller hvad man skal kalde det smiley

    Genboens kastrat skal heller ikke betræde min matrikel hvis Freddie er ude, så jeg tro ar Gustav er HELT normal - med mindre at mine også er bindegale smiley


  • #7   16. nov 2021 Ja Dali er også Kastreret smiley
    Jeg tror uden at vide det at de føler sig som rigtige hankatte - De har jo ikke kendt til andet, da de blev kastreret da de var ca. 12 uger eller var det 15 uger ?? Tidligt i deres liv.
    Jeg tror de føler sig som rigtige mænd. De viser i hvert fald sine muskler - "Se hvor stærk jeg er" "og lugter stærk" smiley


  • #8   16. nov 2021 Ja det handler nok meget om følelser og om hvad vi tror de føler smiley
    En ting er jeg dog sikker på og det er at dem der siger dyr ikke har følelser de ved ikke hvad de taler om smiley


Kommentér på:
Adfærd

Annonce