{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

Når kattene hader hinanden.... {{forumTopicSubject}}

Vi overtog d. 1/11-07 vores gård. Med gården fulgte 2 dejlige katte; Sofus og Bertram. De har været staldkatte stort set altid, de er meget efter fremmede katte, derfor valgte vi at holde dem helt adskilt fra vores 2 medbragte.

Så altså indekattene har det meste af huset+ stor indhegnet have. Udekattene har bryggers/fyrrum samt resten af ejendommen, grunden osv.

Da vi overtog gården fik vi som det første tjekket kattene hos dyrlægen, de er begge kastrede, passet med alt og de har fri adgang til kvalitetsfoder (forskellige steder).

Tidligere ejere har fortalt at Sofus er født her, men hans mor døde, så han er opfostret af mennesker og derfor meget snaksaglig og kærlig. Bertram kom hertil fordi nogle af deres familiemedlemmer ikke kunne have ham mere. Bertram er en skøn, sød og sjov misser- en dejlig bamse. De har været her begge 2 i 2-3 år.

Problemet er så, at de hader hinanden. De kan simpelthen ikke udstå synet af hinanden. Sofus er altid vinderen, dvs. han har adgang de bedste steder og Bertram er ikke meget hjemme i løbet af dagen.

Så sent som i aftes har jeg fejet totter af Bertrams pels op, fordi de har været oppe at slås. Bertram har fået en del skrammer, Sofus er der ikke sket noget med (er der aldrig).

Jeg synes det er dybt frustrerende, for jeg er enormt glad for dem begge 2, men jeg kan simpelthen ikke holde ud at det skal være sådan. Det er ikke fedt, at Bertram gang på gang skal komme til skade og at der generelt bare er krig (det er dog ikke konstant de har store sammenstød ca. 1 gang om måneden).

Er der nogen som helst løsning, anden end at aflive den ene? Jeg ville ønske de begge kunne være her og leve i fred og fordragelighed, men de trives vel heller ikke med det.

Gode råd modtages gerne, da jeg efterhånden er desperat.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når kattene hader hinanden....
  • #1   5. feb 2008 betram kunne måske langsomt introduceres til dine medbragte katte og lade ham gå med dem. kræver tålmodighed men kan sikkert lykkes.

  • #2   6. feb 2008 I bund og grund er de to herrer jo HAN-katte smiley

    De kæmper om de bedste pladser, den bedste mad og så videre smiley

    Det er yderst sjældent at katte virkeligt kommer til skade, når de har disse kampe, oftest er resultatet, som du selv er inde på, en masse totter afrevet pels.

    Sådan er katte nu en gang, der SKAL være en der har førerposition og der SKAL være nogen der hele tiden forsøger at gøre føreren rangen stridig. Det er katteliv.

    Vi mennesker bryder os ikke om den form for hieraki og da slet ikke den måde den håndhæves på, MEN vi er altså nødt til at finde os i, at dyrene har det på en anden måde end vi.
    Det tyder jo meget på, at du har en førerkat og en drillekat..........drillekatten ville have været forduftet for længe siden, hvis han ikke havde kunnet li lugten i bageriet...........men han kan lide at være der. Han VED godt at den anden har det store ord at skulle have sagt, men han prøver bare hele tiden an, om det nu også lige kan passe..........han prikker lidt til den anden, for at prøve om han kan rykkes.

    Du er nødt til at lade dine frustrationer blive glemt, for du kan ikke ændre på normal adfærd, med mindre du vælger at omplacere den ene af dem.

    Jeg ville ikke introducere en udekat til at blive indekat, det nærmer sig dyrplageri i mine øjne.


Kommentér på:
Når kattene hader hinanden....

Annonce