{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.869 visninger | Oprettet:

Cecilie
Cecilie
Tilmeldt:
19. jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Min kat hader min kæreste, hvad gør jeg/vi? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har været sammen i over et år nu - og min hankat HADER min kæreste - hankatten har intet imod andre mænd, men min kæreste har han bare set sig enormt sur på!

Vi ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre! Det er bestemt ikke fordi min kæreste er ond ved dyr eller hader katte, han har selv haft katte og min hunkat har slet intet imod ham - men min hankat kan finde på at hvæse, bare dét at min kæreste går forbi ham.

Vi har prøvet ALT efterhånden! Det føles hvert fald sådan.
Vi har prøvet, at det første min kæreste gør når han kommer ind af min dør, er at sætte sig ned mit på gulvet og lade kattene komme hen og sige hej og give dem godbider - så de forbinder ham med noget godt. Vi har prøvet, at min kæreste simpelthen ignorerer katten og vi har prøvet at han går hen og siger hej, lader dem snuse til ham og sætter sig ned og lader tingene gå sin gang. Er der andet vi kan gøre? Vi aner simpelthen ikke hvad vi skal gøre længere - og min kæreste er ulykkelig over at katten slet ikke kan lide ham, da han er et stort dyremenneske.

Og jeg er enormt utryg ved tanken om at skulle flytte sammen, da jeg jo ikke vil have min kat får det dårligt af det, eller er utryg - hvad søren skal vi gøre?! smiley Er der nogen herinde der har nogle input?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat hader min kæreste, hvad gør jeg/vi?
  • #2   19. jan 2015 Kan han have en lugt evt. fra arbejde som katten ikke kan klare?

    jeg ved ikke hvad i ellers kan gøre udover at acceptere at katten ikke bryder sig om ham og så lade ham være. Hvor længe har i forsøgt de forskellige ting? husk at det kan tage mange uger at få katten til at acceptere noget nyt hvis de ikke er tilfredse med det.
    Jeg ville ikke lade det stå i vejen for at i kunne flytte sammen, for det kunne jo være med tiden at katten så vil acceptere ham, evt ved at det er kæresten der fodre kattene.


  • Cecilie
    Cecilie Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   19. jan 2015 Louise C: Vi bor ikke sammen smiley

    Vi har prøvet de forskellige ting i nogle måneder af gangen - problemet er bare, at min kæreste bor 100 km væk, så det er kun i nogle weekender han kommer - og så kan min kat jo ikke nå at vænne sig til, at han er der og de ting, vi prøver af.

    Min egen tanke er også, at det bliver bedre når vi engang flytter sammen - jeg er bare utroligt nervøs for, at min kat slet ikke ville trives og det ville jeg have det rigtig, rigtig svært ved.

    Vi har pgså prøvet, at det er ham der fodrer - og hankatten er også ligeglad, så snart der er mad blandet ind i det, men så snart maden er væk, så er min kæreste verdens dummeste mand igen smiley

    Og tusind tak for jeres svar!


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.366
    #5   19. jan 2015 Måske føler din kat at du ikke giver den nok opmærksomhed når kæresten endelig er der og dens rutiner bliver ligesom ødelagt, når din kæreste kommer på besøg i de weekender han nu kan komme, Så går der lang tid for katten at vende sig til at en anden altså også tager noget af dens plads og de faste rutiner bliver ikke som de plejer at være. smiley Ved det ikke, men gætter hvad en kat måske ville føle. smiley

  • Cecilie
    Cecilie Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #6   19. jan 2015 Hov Lotte, jeg glemte at svare på dit spørgsmål - vi har indtil videre planer om, at flytte sammen hos ham - men jeg så allerhelst, at vi flyttede sammen et nyt sted, men det er jo ikke altid sådan det hele kan komme til at hænge sammen smiley

    Og Janne, det er også en af de tanker jeg har haft - og jeg har forsøgt at give ham den samme opmærksomhed og jeg holder fast i samme rutiner - altså, vådmad om morgenen, en ordentlig kæletur, leg osv. Men det er jo selvfølgelig begrænset hvad jeg kan holde fast i, af normale rutiner, når der også er et andet menneske jeg giver opmærksomhed pludselig. Vi plejer at putte om morgenen i sofaen, men det gider han ikke, når min kæreste er der. Jeg har prøvet at tage ham op, for at vise at det er okay, men han smutter lige så hurtigt som jeg får taget ham op til mig. (Han plejer normalt altid at komme selv)
    Jeg har også prøvet at tage ham op og lade min kæreste stille komme hen med en hånd så han kan snuse, men han bliver sur med stort S og brummer og hvæser og jeg føler, at jeg begår overgreb på det stakkels lille dyr, så det er kun to gange jeg har forsøgt dét.

    Kan katte have set sig sur på en person og så fortsat holde fast i dét?
    For en af de allerførste gange min kæreste var her, tog han min hankat oppe fra hans "helle" - altså, i toppen af vores kæmpe kradsetræ, og der lader jeg ham altid være nemlig, jeg tager nogengange hånden op og nusser ham, men jeg tager ham aldrig ned derfra - faktisk mener jeg, at man altid skal lade dyrene være - højest lige nusse dem hurtigt, hvis man overhovedet skal røre dem, når de ligger og sover - og min kæreste har en tendens til at tage dem ((nu kun min hunkat, da han ikke rigtig kan nærme sig min hankat)) op og nusse med dem, og det kan jeg godt blive lettere irriteret over, men det er en anden snak ;)..- det er seriøst den eneste logiske forklaring jeg kan have på dét her - eller at katten er misundelig! Men jeg tænker, at jeg måske tillægger katten lidt for mange menneskelige egenskaber, ved at tænke sådan smiley


  • #7   19. jan 2015 Jeg tror mere, at han føler sig utryg. I kan prøve at give ham Zyklene eller Anxicalm i ugen op til, at kæresten kommer på besøg. Der findes også et foder, som virker på samme måde. smiley

  • #8   19. jan 2015 Er din han kat neutraliseret? For ellers kan det jo være at den ser din kæreste som en konkurrent om dig.

  • #9   19. jan 2015 Han (katten) anser dig for værende sin ejendom, derfor er kæresten ugleset. Havde engang en hunkat, som ikke kunne lide min kæreste. Ikke aggresivt, men nok til at hun sprang op i hans attachemappe og tissede på hans papirer, alt imens hun stirrede ham stift i øjnene smiley Hun maste sig også ind imellem os, når vi skulle sove.
    Min kæreste var iøvrigt på week-end basis, så måske det hjælper, når I flytter sammen ?


  • Cecilie
    Cecilie Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   19. jan 2015 Hahaha Jane D - undskyld, men det er altså lidt sjovt! smiley
    Jeg håber det hjælper! Der er vidst ikke andet end at fortsætte med hvad vi gør nu og se tiden an, når vi engang flytter sammen smiley

    Heidi J: Han er neutraliseret, ja - det blev han som killing, han er lige fyldt to år i november smiley Så jeg tror ikke, at det er dét, det var ellers et godt bud smiley


  • #11   19. jan 2015 Ikke noget at undskylde. Kæresten syntes ikke det var sjovt, mens både katten og jeg syntes, det var hvinende morsomt ! smiley


  • #15   19. jan 2015 Jeg tror katten er utryg måske kan det hjælpe at give zylkene eller RC calm op til at din kæreste skal komme på besøg, men jeg tror nærmere at i skal lade være med at gøre det til et problem, lad katten gøre som den har lyst lad den komme til jer og ellers lad den være i fred hvor den vil være.

  • #16   19. jan 2015 Jeg tror at først og fremmest skal din kæreste ikke tage ham op, og slet ikke når han ligger på sit helle sted.
    dernæst tror jeg at han skal ignorere katten, lad den selv komme, også når I flytter sammen.
    Det er fint nok at han fodre smiley
    Men tror altså at han er kommet for tæt på, på en forkert måde...ved at han bare tager kattene op som det passer ham??


  • Cecilie
    Cecilie Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #17   20. jan 2015 Tusind, tusind tak for alle Jeres svar - det sætter jeg enormt meget pris på!

    Maja G: Han har kun gjort det den ene gang, med hankatten, da jeg (og katten) skældte ham ud efterfølgende.

    Han har dog en tendens til stadigvæk at gøre det ved min hunkat og jeg siger fortsat han skal lade katten være, når hun ligger og sover smiley
    Men min hunkat har intet problem med min kæreste overhovedet, det er kun min hankat smiley

    Der er tidspunkter der ikke kan undgåes, at min hankat måske føler sig "trængt op i en krog" f.eks. er min hankat enormt glad for at ligge på mit badeværelsesgulv, da der er gulvvarme - og min kæreste skal jo på toilettet en gang i mellem, og der kan man se, at min hankat halv-panikker og tænker "oh shit - hvad gør jeg" og enten løber han ud af badeværelset eller også stiller han sig op i hjørnet inde i badet - og det gør så ondt i mit skide hjerte at se min kat opfører sig sådan, for han er slet ikke bange for andre mennesker, men lige min kæreste er han virkelig, virkelig ikke glad for.

    Ved I om Zyklene, Anxicalm eller Feliway kan købes på zooplus? Der køber jeg i forvejen mit grus og mad, så det ville være dejlig nemt, hvis det kunne bestilles samme sted i samme omgang smiley Har prøvet at kigge, men jeg ved ikke om det er fordi jeg ikke har nok kaffe indenbords endnu, men jeg kan ikke finde det derinde!


  • #18   20. jan 2015 Feliway har de på zooplus, der har jeg selv købt mit fra. de andre ved jeg ikke med, men kig evt på den tyske side, da de ofte har et bedre udvalg der(hvis du ikke i forvejen kigger der)

  • Cecilie
    Cecilie Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #19   20. jan 2015 Tak for svaret, Betina S smiley Jeg må lige kigge efter igen.
    Jeg har ikke prøvet den tyske side, har dog hørt det skulle være billigere at bestille derfra - ved du/I om man kan bruge sin danske bruger på den tyske side, eller skal man oprette en ny? smiley


  • #20   20. jan 2015 Zyklene kan købes på apoteket.

  • Cecilie
    Cecilie Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #21   20. jan 2015 Mange tak for svaret, Susanne! smiley

  • #22   20. jan 2015 Man kan sagtens bruge sin bruger på tværs af alle deres sider på zooplus, jeg har da brugt den samme bruger til at købe fra .dk .de .com og .co.uk uden problemer og ens point følger med uanset hvor man køber det fra.

Kommentér på:
Min kat hader min kæreste, hvad gør jeg/vi?

Annonce