1.612 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Ny kat, som hader hund og den anden kat Ny kat, som hader hund og den anden kat

Hej alle sammen!
Jeg står i den situation at jeg lige har fået min lille killing, Figaro, hjem, og jeg er meget fortvivlet. Jeg har hund, og Figaros mor hader hunde hvilket selvfølgelig har sat spor i ham. Sæt i bagklogskabens lys, skulle jeg måske lige have tænkt på det, men jeg blev så forelsket i den lille killing.. Hvordan pokker får man Figaro til at se, at Tajs altså ikke er så farlig igen? Jeg har kun lige fået ham hjem og han skal selvfølgelig have tid, men bare det at Tajs står i døren og Figaro kan se ham gennem transportkassen, gør at han hvæser og knurrer.
Jeg har derudover en anden kat, Nox. Hun er lidt over et år gammel, og heller ikke hende kan han lide. Hun ligger nu og gemmer sig bag sofaen, selvom hun har boet her meget længere end ham og er større end ham.

Hvad pokker gør man? Lader dem få tid i enerum eller hvordan? Jeg har aldrig ført to katte sammen, og vidste godt det kunne blive svært, men jeg står alligevel med en følelse af afmagt, og det er kun 30-40 minutter han har været hjemme. Er det kun os mennesker der vil hen og snakke med ham ligger han og spinder så meget at han overdøver vores ventilationsmaskine, men vil Nox eller Tajs forbi, så er han i krigshumør.

Jeg vil jo rigtig gerne beholde ham, jeg har fulgt ham siden han lå i missemors mave. Men Tajs og Nox har førsteret til at blive da de har boet her i længere tid. Jeg har desuden allerede for næsten 2 eller flere uger siden bestilt tid hos dyrlæge til kastration, øremærkning osv, men hvis der ikke er udsigt til bedring ved jeg ikke hvad jeg gør, for det er ærgerligt med mit SU budget at 'spilde' (tag det nu endelig ikke negativt!!) 1100,- op at få kastreret en kat der ikke kan blive boende hos mig.

Er det bare at give ham tid og vise at hverken Nox eller Tajs er så slemme som han tror, eller er der slet ikke udsigt til noget godt??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny kat, som hader hund og den anden kat
  • #2   25. jul 2014 Ja, du har nok ret i at jeg tager sorgerne på forskud. Jeg vil bare så nødigt at han skal væk og have et tredje hjem (Fødested, mig og evt. anden)
    Jeg er bare en pyldremor om mine dyr og vil dem alle det bedste, så jeg kommer tit til at male fanden på væggen.

Jeg har nu sat Figaro så han kan se Tajs der ligger og slapper af og ikke gør ham noget. Er det en god idé eller skal jeg flytte ham væk eller?

• #5   25. jul 2014 Tak for råd, NFO! Det havde jeg ikke tænkt på. Kan være jeg skal vaske min hund først så, han har været så sød at rulle sig i hønsemøg hehe.

• #6   25. jul 2014 Figaro ligger og slapper helt af og spinder, så snart han ikke kan se Tajs eller Nox. Nu har Tajs lige lagt sig i nærheden af transportkassen, og Figaro har knurret en gang af ham der. Nu prøver jeg at gøre som I foreslog smiley

profilbillede
  • #7   25. jul 2014 Der skal tid og tålmodighed til. Det skal nok gå. smiley

• #9   25. jul 2014 Jo, Felis, det er han, men vil da selvfølgelig åbne den når nu du skriver det kan give bagslag at den er lukket. - Det havde jeg ikke tænkt på, at han kan føle sig fanget. TAK for det!

Og tak for andre råd, Felis. Tajs opførte sig fint den gang jeg fik Nox, han er bare meget nysgerrig efter at snakke med kattene. Han hverken bider eller opfører sig truende over for dem.

Jeg åbner med det samme ind til ham, så han selv kan bestemme om han vil ud.

• #11   25. jul 2014 Jeg havde ganske enkelt ikke tænkt på det, han er ude nu og ligger og råspinder hos på min mors brytskasse, både Nox og Tajs er i stuen og det er kun når de kommer for tæt på at han siger noget. Han er allerede meget rolig, og jeg er MEGET taknemmelig for alle jeres svar, man bliver jo lidt bekymret over om de kan enes og hvordan og hvorledes.

• #12   25. jul 2014 Ren afslapning

profilbillede
  • #14   25. jul 2014 Det kunne jeg jo lige så godt, pengene er til det :). Havde til at starte med sagt han ikke skulle, men en kvinde sagde pænt til mig at selvom han er hankat har jeg stadig et ansvar - han kunne jo gå ud og lave nye katte. Så det gav jeg hende pænt ret i, gik i gang med at spare op og fik bestilt tid. For det er jo helt korrekt :).

• #16   25. jul 2014 Det er jo det :). Nox er også neutraliseret, skulle ikke ende med killinger selvom det da kunne være hyggeligt!

Et helt andet spørgsmål, hvad betyder det når ens killing overslikker ens hånd? Er det et godt tegn?:)

• #18   25. jul 2014 Han overslikker både min mors og mine fingre nemlig :).

• #19   25. jul 2014 Han vasker jer = i er accepteret som del af flokken eller også smager i bare skønt smiley

• #21   25. jul 2014 Hmm, vil prøve at sætte ham ud til vandskålen. Han ville ikke have da jeg tilbød ham sidst, men prøver igen :).

Tak for alle jeres brugbare svar!

• #22   27. jul 2014 Hej alle sammen!
    En lille opdatering. Figaro har stort set accepteret Tajs og Nox. Der er stadig lidt hvæsen rettet mod Tajs, men han er meget nysgerrig efter at komme til at snakke med Nox. Men hun vil bare slet ikke give ham en chance, og ligger og knurrer helt vildt af ham /:. Jeg prøver at give hende lige så meget opmærksomhed som ham så hun ikke føler sig overset, men hun finder de mærkeligste steder at ligge hvor jeg ikke kan nå hende :(.
    Han ligger lige nu og kigger på hende, men hun knurrer bare arrigt tilbage, hvorimod han spinder helt vildt. Er der noget jeg kan gøre anderledes?

• #25   27. jul 2014 Tak igen for brugbare svar :). Er meget taknemmelig.

Kommentér på:
Ny kat, som hader hund og den anden kat

Annonce