{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Foderjunglen..... {{forumTopicSubject}}

Nå, nu vil jeg så lige høre jeres meninger om foder. Jeg ved det er noget der ofte diskuteres herinde, og efter en dialog med en anden bruger, er jeg blevet i tvivl om vi giver vores katte det rette foder.

Vi har haft katte i 9 år, og har altid fodret med Hills og Specific. Det er dog kun den ene af kattene der får Specific. (slankefoder da han altid har været for tyk.) De eneste problemer vi har haft, er at Ronja af og til kaster maden op umiddelbart efter fodring, fordi hun sluger de små piller (hills) hele.

Hvad er jeres mening om Hills??

Jeg har fået at vide at Specific ikke er et godt foder, og kan godt se at det indeholder mere kornprotein end kødprotein, men da vi i sin tid skulle købe noget første gang, fik vi at vide hos dyrlægen at hvis Hills var en Volvo, så var Specificen en Rolls Royce!?!

Synes det er en jungle......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foderjunglen.....
  • #1   7. feb 2008 hvor har du ret jeg har også så svært ved at finde ud af det. Men tror altid man vil finde folk for og i mod de forskellige produkter. Men jeg lurer lige med her og ser hvad folk har at sige smiley

  • #2   7. feb 2008 Vi er gået væk fra Hills og over til Specific fordi vores en hankastrat (Enzo) har fået krystaller i urinen.

    Vores katte har det fint med specific og har fået anbefalet det både af vores dyrlæge men også af en dyrlæge vi kender rent privat.


  • #3   7. feb 2008 Jeg tror bare man skal købe det kvalitetsfoder som kattens trives på

    Har oplevet at bruge det dyreste foder (kan ikke huske hvad det hedder) og oplevet at katten ikke kunne tåle det.
    Derfor tror jeg det er meget forskeligt hvad dyrene kan li og tåle. Akkurat som mennesker


  • #4   7. feb 2008 Dyrlægens avance på foder er også latterligt lav, så tror ikke det skulle være for pengenes skyld de anbefaler det ene frem for det andet..vi fodrer med en blanding af Specific og Hills, efter at have studeret varedeklarationerne nøje..umiddelbart er de begge gode. Hvis man bare holder sig fra "supermarkedets det Bedste Kræs" så er det ikke helt galt smiley

  • #5   7. feb 2008 Her i huset får alle 3 katte Regal - og de elsker det - og stortrives med både fin vægt og pæn pels

  • #6   7. feb 2008 Lis, du skriver på din egen hjemmeside at du bruger Hills og RC, - det er altså godt nok eller hvad?

  • #7   7. feb 2008 Nægter for øvrigt at tro på at dyrlæger anbefaler et foder udelukkende for at tjene penge, - så kunne de jo anbefale hvad som helst. De har også et omdømme de skal pleje.....

  • #8   7. feb 2008 Lis D: Tror langt de fleste tager deres ansvar omkring foder seriøst, men da det er de færreste der er uddannet katte-ernærings-konsulenter herinde; Hvis man ikke skulle kunne spørge dyrlægen, så ved jeg sgu snart ikke...og nu kan jeg da også se, at Orijen nok indeholder 70% kød, men samtidig indeholder det jo også mere mere magnesium end Specific og Hill's...og aske-% er også op til 2% højere...asken betaler du jo også for, uden at få noget som helst ud af det.

    Jeg vil ihvertfald vove den påstand, at der er sammenhæng mellem pris og kvalitet; Orijen er sikkert udemærket, men hvis dyrlægen kan anbefale de andre, så er jeg fuld ud overbevist om at de er lige så gode. Og ja, der er da sikkert forskel på hvad dyrlægerne tager for foder..vores egen dyrlæge har en avance på hhv. 10 og 12 % på Specific og Hill's og det er sgu ikke meget sammenlignet med andre forretninger.


  • #9   7. feb 2008 Jeg er en af dem der er tilfreds med Hill's, de har mange slags foder, næsten alt det her hjemme er, der er brug for..
    De har sånset til et hvert behov...


Kommentér på:
Foderjunglen.....

Annonce