{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

Det rette slankefoder? {{forumTopicSubject}}

Halløj smiley

Jeg er havnet i foderjunglen..

Min steriliserede indekat er blevet lidt rund om hofterne, og jeg er i tvivl om hvilken foder jeg skal skifte til, for at få hende til at slanke sig lidt.

Hun får RC indoor nu, og er i tvivl om det er bedst at skifte til en regulært slankefoder (fx RC, Hills eller lign) eller om jeg skal gå efter noget højkvalitet såsom Applaws?
Hvad er jeres holdning til dette? Kom meget gerne med anbefalinger primært til tørfoder, men også gerne til vådfoder som supplement. (Hun ELSKER fx denne: https://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/concept_for_life/specialfoder/619438 men jeg er i tvivl om kvaliteten)

Jeg er begyndt at give vådfoder 1 gang dagligt (da jeg har læst mig til at det skulle mætte mere), øget motion og foderaktivering til de fleste måltider. Så nu skal foderet bare på plads.

Jeg håber at I kan bidrage med jeres erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det rette slankefoder?
  • #1   5. jun 2021 Er det dig eller dyrlægen der har ordineret slankekur?
    Det absolut eneste der har virket lidt herhjemme er Virbac slankefoder som kun kan købes hos dyrlæger.


  • #2   5. jun 2021 Jeg har en kat som skulle tabe næsten 2 kg, han skal helst ligge omkring de 7 og var for et par år siden oppe på 9, overvægt efter dyrlægens mening smiley
    Jeg har aldrig brugt slankekost og kommer aldrig til det, jeg bruger 2-4 slags tørfoder, hvor mindst det halve er Orijen, masser af kød og meget begrænset kulhydrater, og det får så vådfoder 3 gange dagligt.
    Da Røde skulle tabe sig, købte jeg en aktivitets foder dims, har haft flere før, men den her er den bedste for mine katte, den anden kat har altid været tynd.
    Idag er han tilbage på en ok vægt, knapt 7,5 kg og han har “talje” så han behøver ikke tabe sig mere, men bare være stabil.
    Jeg vil også sige, dyrlægen skal spørges om vægt, og er det en ungkat, så har de en periode før de er fuldt udvoksede, hvor de kan være ret runde, men de vokser sig fra det.
    Hvis din kat er ældre, så tænk på, at både overvægt eller vægt tab kan være på grund af sygdom, så lægen skal ind over.
    Min datter havde haft en kat på slank, med vægt kontrol ved dyrlægen, og den sidste gang var det endelig lykkedes, og min datter fik ros af dyrlægen, som spurgte hvad hun havde gjort anderledes, min datter havde ikke ændret noget, han havde gået til kontrol i mere end et år, på slankekost fra dyrlægen.
    Ikke en måned efter måtte Rex akut til dyrlægen, og det var mig som måtte afsted med ham, han havde akut nyresvigt, og stod ikke til at rede, så vægttabet var på grund af sygdom.
    Husk endelig blodprøver som kontrol, ved vægttab!


  • #3   5. jun 2021 bedste og nemmeste slankekur
    mere vådfoder.

    jeg er begyndt at foder med vådfoder4 gange om dagen, og alle mine som har været til den brede side har tabt sig. Størst vægttab er næsten 1 kg - men det var også en tyksak
    men de fleste omkring 2-500 g
    Uden at gøre andet

    mine får RC sterilsed 24/7 + sensibel (den er meget fedende) men har to cooner som har brug for mere fedt
    De er så også de eneste som ikke taber sig + mine to husmisse ungkatte

    Har prøvet Inddoor men syntes at de blev kedelig i pelsen. Og følgte også at de var mere sulten.
    Og det hjælper ikke at sulte katten. så er det bedre at få mere væske i katten som fylder mere



Kommentér på:
Det rette slankefoder?

Annonce