{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Hvad ville i gøre? Naboens kat {{forumTopicSubject}}

Mine svigerforældre er naboer til en mand som har en kat. Problemet er blot, at han ofte ikke er hjemme i flere dage, og at han generelt ikke fodrer sin kat.

Den er virkelig sød og kælen, og mine svigerforældre har forbarmet sig og fodrer den dagligt.

Men nu kommer foråret snart og killinger er uønskede. Hvad gør de?

Skal de rent faktisk ringe på og konfrontere naboen med den sultne hunkat?
Aflevere et brev?

Jeg er ret sikker på at han er bedøvende ligeglad med sin kat, så vi håber meget at han siger ja til vi tager den, for så kommer den på kattehjem/internat så den kan få en ny ejer. Det er en meget kælen og snakkende hunmis smiley

Men hvordan griber man lige situationen an?

Ps. Mine svigerforældre synes den er sød, men min svigermor kan ikke tåle katte så den kan ikke komme indenfor.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre? Naboens kat
  • #1   10. feb 2008 Ville forsigtigt spørge naboen, hvad han havde tænkt sig at stille op med den.

Kis

• #2   10. feb 2008 Jeg kender lidt til problemet.Min søster har en gammel hankat.Han er 15 år.En dag var der håndværkere.De havde lukket den gamle Sorteper inde i huset SAMMEN med den mest bedårende skovkat-blanding.Min søster satte den ud igen,men siden den dag er den kommet hver dag og om sommeren kommer den ind af vinduet sammen med Sorteper.Nu skal min søster så flytte og hun har sagt til ejeren at den store killing holder til hos hende.Han sagde at han nok skulle kigge mere efter den,men indtil nu virker det somom han er ligeglad.Min søster har informeret den nye ejer om katten og hun kan heldigvis godt lide katte.Jeg tror bare- desværre at der er nogle mennesker der ikke tager sig synderligt meget af deres katte.Og hvis der er andre der fodre.ja så er det bare fint, så slipper de selv.

• #3   11. feb 2008 Sådan en nabo burde ikke have kat!

Nu siger jeg noget grimt noget og som jeg ikke burde sige, men kan sådan en kat ikke bare blive "væk"? forstået på den måde om dine svigerforældre ikke bare kunne aflevere katten og sige de ikke ved hvor den kommer fra? Jeg ved godt det ikke er lovligt og normalt var det heller ikke noget jeg ville opfordre til eller kunne finde på, men hvis katten sulter og alligevel går for lud og koldt vand, så var det måske det bedste for katten.

• #4   11. feb 2008 Tina D: hehe du skrev det jeg ville ha skrevet:o) men vidste ikke om jeg turde!!!!

• #5   11. feb 2008 Hallo..."Blive væk"??? Hvad faen har i gang i?

Hun er RET SIKKER på han er ligeglad, men hun ved det IKKE! Man "tager" sgu ikke bare en kat ud fra hvad man tror man mener man skulle vide!!!
    De skal da gå ind og konfrontere manden manden med deres mistanke, men bare at fjerne katten fordi man tror og tror..har sgu da sjældent hørt noget lignende smiley

• #6   11. feb 2008 Jeg var selv ved at gøre det en gang jeg havde en tilløber (inden jeg fik hegnet min have ind). Han havde gennem et stykke tid listet sig ind i min kælder hvor jeg opbevarede mit kattefoder og spist af sækken. Jeg havde flere gange set skyggen af ham når han forsvandt ud gennem kældervinduet.

For at gøre en lang historie kort vandt jeg hans tillid og kunne checke for øremærke osv. Det var omkring juletid så jeg fremlyste ham i vores lokale brugs bla. Jeg holdt ham lukket inde i kælderen nytårsaften med kattebakke, radio og mad/vand. Efter nytår blev jeg kontaktet af en dame der bor på en gård vel 2-3 km fra hvor jeg bor. Det var hendes kat og hun fik Tarzan med hjem. Så gik der vel 2-3 uger så var han tilbage i min kælder igen. Jeg ringede til hende og hun kom atter og hentede ham. Sådan gik det nogen gange at han kom tilbage efter kort tid. Jeg sagde hun var nødt til at holde ham inde et stykke tid så han blev fortrolig med hans gamle hjem igen men det gad hun åbenbart ikke.

5 gang han var tilbage ringede jeg igen og hun sagde jamen når han nu er så glad for at bo hos dig så er det jo svært. Det lå ligesom i luften at hun forventede jeg ville overtage hendes kat men havde på daværende tidspunkt rigelig med de dyr jeg havde i forvejen. Jeg sagdet til hende at jeg ikke var interesseret i katten og hun hentede ham. Jeg besluttede da, at kom han en gang til ville jeg aflevere ham til inges kattehjem for han var ikke mærket og jeg synes det var synd at hans ejer ikke passede bedre på ham. Faktisk skulle han krydse en meget befærdet vej for at komme over til mig.

Men han kom aldrig mere, ved ikke om hun gav ham væk, om han langt om længe blev hos dem eller om han blev aflivet. Det var derfor jeg turde skrive det.

Jeg har trods alt det foder katten har sat til livs på min regning hverken fået nogen form for betaling eller et tak fordi du har taget dig af min kat. Det synes jeg er skuffende.

• #7   11. feb 2008 Anette og Brian: Jammen hun skriver også at katten tit ikke får mad i flere dage, er det så ikke bedre den finder et andet hjem?

Havde jeg stået i den situationhavde jeg afleveret den på et kattehjem. Den kat har fortjent en ejer der gider fordre på den!!

• #8   11. feb 2008 Ideelt set, synes jeg det bedste ville være at tage en snak med ejeren og tilbyde pasning, når han er væk i flere dage.

Hvis han er fuldstændig ligeglad, og nogen så skulle finde på at snuppe katten og sætte den på internat, så skal de ikke høre et ondt ord fra mig, for det er da vist lige knapt ejeren kan kalde sig ejer, hvis han hverken sørger for foder eller paning eller noget.

• #9   11. feb 2008 pasning

• #10   11. feb 2008 Mine svigerforældre synes katten er herlig men de er ikke interesseret i at være plejeforældre for evigt.

Så kærlig og nysgerrig en kat fortjener bedre end et liv udenfor, med mad når naboen ser den.

Jeg ved endnu ikke om de tager snakken men jeg håber det. Jeg har ikke tænkt mig at fjerne katten uden de i det mindste har forsøgt.

Kommentér på:
Hvad ville i gøre? Naboens kat

Annonce