{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
442 visninger | Oprettet:

Ang. kat og hund {{forumTopicSubject}}

Tænkte på alle jer kloge hoveder måske kunne hjælpe mig. Står nemlig og har en familie der ska på ferie, og de spørger derfor om jeg kan passe hunden. Man da kæresten ikk er hjemme den uge, og jeg står med katten tror i så det ville kunne lade sig gøre at de kan sammen i 4 dage ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. kat og hund
  • #1   11. feb 2008 Du skal ikke regne med de er perlevenner, da det tager noget tid for begge at vænne sig til hinanden smiley

Men elelrs så ja det tror jeg godt kan lade sig gøre smiley

• #2   11. feb 2008 Er hunden vant til at omgås katte?

Hvis ikke, vil jeg nok være ret så påpasselig med at lade den være sammen med katten.

• #3   11. feb 2008 Altså det ville jo være med min opsigt. og ville allerede nu lade dem være sammen så de kunne vænne sig til hinanden da det mine forældres hund. (:
    Men nej hunden er ikk vane til katte, men derimod ligeglade med dem når de står lige op af hende.

• #4   11. feb 2008 Hunde og katte har to vidt forskellige "sprog", og når hunden ikke er vant til katte, så vil der hurtigt kunne opstå misforståelser.

Hvis det helt utænkelige skulle ske, at hunden snappede eller bed katten, hvad ville du så gøre? Vil du sætte hænderne imellem dyrene??
    Har du mulighed for at adskille dem om natten og de timer du ikke er hjemme?

Der er ganske mange aspekter med hund og kat - et fremmed sted og en hund der ikke er vant til kat.

Jeg ville ikke turde det..

• #5   11. feb 2008 D P - ja det er selvfølgelig rigtigt, men jeg kender nu til et par tilfælde, hvor katten ikke nåede væk.. Desværre overlevede kattene ikke.. Dybt tragisk..

Jeg siger det bare, for det KAN ske, at hunden bider katten ihjel. Det er du nødt til at have med i dine overvejelser..

• #6   11. feb 2008 Hvad slags hund er det?

Har I evt. mulighed for at lade kat og hund møde hinanden inden du skal passe den?

• #7   12. feb 2008 Den er en labradore på 7 år. hun er så fandens doven hun stikker af for at slippe for at gå tur. Men jo de ska møde hinanden mange gange inden for er først til august. Men jo hunden er simpelthen så ligeglad med katte, de kan stå ved siden af, og hun kigger bare på dem. ! Men er selvfølgelig noget der kommer til overvejelse gennem forløbet når vi ser om de kan sammen, for er jo der man kan se hva der sker mellem dem.

• #8   12. feb 2008 Pernille - det selvfølgelig rigtig nok. Men tænkerl lidt om ikk det er bedst at se tiden an og lade dem mødes da jeg selvfølgelig gerne ville ha katten en skønne dag kan med hunde hvis vi skulle ende med sådan en. Så tror jeg vil lade dem mødes MANGE gange og så må vi se. For har det sådan at er de ligeglade med hinanden tør jeg godt, da det en 1-2 nætter vi snakker om og jeg nok alligevel holder ferie í den uge.

• #9   12. feb 2008 for er heldigigvis 2 dage vi snakker om og ellers ville mine forældre finde en anden løsning.

• #10   12. feb 2008 Mine forældres katte brød sig heller ikke synderligt meget om mine hunde i starten. Mine hunde har altid været vant til kat og de ignorerede kattenes strittende pels og haler.

Da jeg jævnligt besøger mine forældre og kattene også har været på ferie her har de fuldstændig accepteret hundene og selvom der kan gå lang tid imellem de ser hinanden kommer kattene altid rendende og gnider sig op ad hundene når jeg er på besøg.

Jeg tror godt du kan forsøge at lade dem se hinanden. Dels er det jo en lidt ældre hund og hvis hun er så rolig som du siger, så tror jeg ikke der er den store fare for katten. Desuden er katte formidable klatrere og vil hurtig bringe sig i sikkerhed et sted højt oppe.

Jeg ville have været betydelig mere betænksom hvis det havde været en muskelhunde race.

• #11   12. feb 2008 det er den ikk. Og den løber aboslute ikk efter katten ! Den er en garanti jeg vil sætte, men tror jeg giver dem lidt besøg og så må vi se.

Kommentér på:
Ang. kat og hund

Annonce