{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
512 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om vægttab {{forumTopicSubject}}

Jeg havde en tråd herinde om at min Basse ikke har det så godt.

Nu er han begyndt og lege igen og spise, men han sover stadig rigtig meget.

Nu har han så tabt 200 g på 1 uge, så jeg ville bare lige høre om det er normalt at katte taber 200g på en uge?

Plejer kattens vægt at svinge?

Dem som måske ikke har læst min anden tråd; det handler om at Basse er begyndt og tabe sig, og både jeg og dyrlægen synes han er ved og blive lidt for tynd.

Han får nu Hills plus A/D dåsemad.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om vægttab
  • #1   12. feb 2008 Hvor gammel er han og hvad vejer han ?

Er han blevet undersøgt for sygdomme?

Fået ormekur for nylig?

• #2   12. feb 2008 Han blev 1 år i september/oktober, og han er kastrat og det har han været siden de 4-5mdr.

Sidste uge vejede han 3,8 kg, og nu vejer han 3,6 kg.
    Han er lidt større end en normal kat, så han burde veje noget mere.

Han fik ormekur sidste uge.

Dyrlægen sagde at der ikke var noget at se på ham, eller mærke - men hun sagde at hvis han ikke får det bedre inden uge 9, så skal han testes for FIP, katteaids og diverse sygdomme, bare for at være sikker.

• #3   12. feb 2008 200 gram er meget, for en kat der ikke er overvægtig.
    Ja det er i det hele taget rimeligt meget at miste.

Hvad vejer din kat nu`??

Har du husket at veje katten på samme tidspunkt på dagen?? Jeg tænker på - hvis du sidste gang vejede katten lige efter et godt måltid, og her sidste gang har vejet katten, hvor den ikke har spist i længere tid. Det kan godt give en forskel..

• #4   12. feb 2008 Mikkel på 1½ år, kastrat, vejer 6,5 (det er lige 1½ kg for meget ifølge vores dyrlæge)

Nynne på lidt under 1 år, steriliseret, vejer ca 3 kg...

Ved nu ikke om 3,8 kg er så meget for lidt... Mikkel skal helst ned på 4- 4½ kg....

• #5   12. feb 2008 Han vejer 3,6.

Sidste uge hvor jeg vejede ham, var det også omkring kl 16, og da vækkede jeg ham fra hans søvn, for at veje.. Så tror ikke han har spist noget, lige før jeg vejede.
    I dag drak han lidt vand, før jeg vejede..

Jeg må bare håbe at vægten er højere igen næste uge, men hvis den er lavere der, tror jeg at jeg tager ham til dyrlægen før uge 9.

• #6   12. feb 2008 Lena, Nynne & Mikkel:

Man kan tydeligt mærke hans hofteknogler, og se dem, så han er ret undervægtig, efter min mening. Dyrlægen har altid sagt han har været tynd, men det er først nu hun siger at han er meget undervægtig og at hun bekymrer sig for hans vægt.

• #7   12. feb 2008 Ej, hvor jeg vrøvler....

Mikkel skal ned på ca 5 kg...

Så jo jeg synes da Basse er lidt bette smiley

• #8   12. feb 2008 Hvordan er knoglerne ned over rygsøjlen?? Der kan du bedre se og mærke om han er meget undervægtig.

Hofteknoglerne kan mærkes på alle katte. Jeg har lige mærket efter ved mine to hankastrater - som er i god foderstand (ikke tykke endnu men *GG*)

Ved du hvad din kat er en blanding af??

• #9   12. feb 2008 Men det er da ikke normalt at man kan se at hofteknoglerne "næsten" stikker ud.

Lige nu sover han, så vil helst ikke vække ham. Kan ikke lige huske hvordan det er over rygsøjlen, men jeg ved at huden går indad, lige efter ribben, og så ud igen når hofteknoglen kommer.

Hans mor er en skovkat, hun fandt en hankat ude i naturen, men jeg går udfra at det er en alm. huskat hun har fundet, så umiddelbart er det nok huskat/skovkat blanding. Hans størrelse er lidt større end gennemsnittet på en normal huskat.

• #10   12. feb 2008 Annette:
    Nu har jeg mærket på ham, og rygsøljen kan jeg ikke mærke, hvis jeg bare aer ham, men skulderbladene er meget tydelige at mærke, men det er vist noget med skovkattens gen? de har jo vist "kraftige" skulderblade?

Skovtrolden:
    Ja, synes også det er ret meget. Men kan en kat fejle noget meget alvorligt, uden at vise tegn på at man er syg? han sover kun ret meget, men når han vågner, skal han lige ræse rundt i lejligheden i 5-30 minutter og så sove igen.

• #11   12. feb 2008 umiddelbart vil jeg ikke være "nervøs" som sådan.

Hvis du mærker på enhver kat, vil du mærke et par skulderblade. Det er ikke noget som kun ligger til en norsk skovkat.
    Alle mennesker har jo også mærkbare skulderblade smiley

Det er en rigtig god idé at tage ham til dyrlægen, som du også vil, men lige umiddelbart lyder han ikke til at være alt for tynd. Han er måske en slank kat, og så er han jo også "kun" stor teenager hvor lemmerne rangler.

En norsk skovkat er omkring 4 år om at vokse til, så jeg tror at din kat har arvet lidt langsomme gener for sin vækst.

Men kan du ikke holde os opdateret med ham? Det vil være super fint hvis du vil ;-)))

• #12   12. feb 2008 Annette:

Okay, jeg plejer ikke at være bekymret over hans vægt, men da dyrlægen blev bekymret, så tændte den røde alarm hos mig.

Ja, det kunne godt være han vokser langsomt, men undrer mig bare at jo større han bliver, jo tyndere bliver han. Som om der er et eller andet, som ikke kan følge med?

Men jo, jeg holder Jer opdateret smiley Jeg giver ham lige en uge til, og så må jeg se hvad jeg gør næste tirsdag.

Det er måske også rart lige få ham tjekket ekstra ordentligt, så jeg er sikker på at han ikke er syg, og at jeg kan tage imod den nye killing i starten af marts.

Kommentér på:
Spørgsmål om vægttab

Annonce