{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Kat væk i 3 dage {{forumTopicSubject}}

Vores kat Laica (laika) har været væk i 3 dage nu.

Vi bor i en lille by hvor der kun er trafik hvis det regner rigtig meget eller det har sneet, ellers er trafikken meget sjældent, vi bor også i udkanten af byen, lige ud til en kæmpe stor mark (ikke vores) og de har vendt jorden for nogle dage siden, så jeg vil endelig bare høre om det kunne være derfor hun har været væk i 3 dage nu?

Hun er ikke fyldt 1 år endnu og den sidste kat vi havde (hun blev 20 år) var kun væk én gang, og der gik der en uge ca før hun vendte hjem.

Hun er steriliseret smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat væk i 3 dage
  • #1   2. sep 2019 Husk at skriv postnummer, så man ved hvor i landet din kat er væk.
    Efterlys hende også på Kattens Værn og Dyrenes Beskyttelse.
    Håber at hun snart dukker op igen. Hun kan være lukket et eller andet sted..


  • #2   2. sep 2019 Hvis i har en facebook gruppe for jeres by er det en god ide at efterlyse hende der. Måske er der nogen der har set hende . Det er en god ide at passe ekstra godt på sin kat når de høster og holde den inde. De ude katte der bor ved marken her er bange når de høster og holder sig væk fra marken mens det står på. Det siger vel sig selv at det er meget farligt for dem når de kører rundt med store maskiner på marken. Hun kan jo også være stødt på fremmede katte der har fået jaget hende væk. Jeg håber i finder hende snart.

  • #3   2. sep 2019 Jeg tænker at musejagten er oplagt pt, der kan de godt tage på langtur.

    Vores den ene var væk i en måned, men jeg mistænker at nogle have taget ham ind og beholdt ham. Han havde tabt sig, men absolut ikke for meget.
    Vores yngste forsvandt i tre måneder, der ringede en og fortalte at han kom og spiste hos dem, men at han ikke ville komme ind. Han kunne ikke finde hjem igen. Vi tror det er fordi han krydsede en motorvejsbro på vej ud, hvordan han så end gjorde det.


  • #4   2. sep 2019 snak med naboerne. og især når du nu bor i en mindre by

    men der er rigtig mange katte som er på tur i øjeblikket -faktisk det meste af sommeren
    min nabos 2 år hankat - som lige var blev neu - tog på 1½ mdr tur,og kom da også bare hjem igen som om intet var hent.
    men hvorfor og hvad de laver , tjaaa...

    men den kan godt have blevet bange for traktoren.
    men prøv at kald om natten hvor der er fred og ro


  • #5   2. sep 2019 Mange tak for jeres råd! Og vi kalder også på hende og hat snakket med de naboer hun går ind ved normalt, heldigvis høstede de da hun var hjemme ved os smiley

  • #6   4. sep 2019 Nu har hun været væk i 5 dage og jeg har gjort alt det man skal

  • #7   4. sep 2019 I har tjekket div veje i området?
    det er altid det første jeg gør når min udekat mangler. han er dog altid på pigejagt når han ikke kommer hjem - længere historie

    umiddelbart tænker jeg at hun er på mussejagt. og hun nok kommer hjem igen snart
    det er rigtig mange mus i år


  • #8   4. sep 2019 Ja, vi har gået rundt i området og de få veje der skulle være (hvilket kun er villa veje) og kaldt på hende, men hun er desværre ikke en kat der miaver når vi normalt kalder på hende.

    Vi håber da også at hun bare er ude og fange nogle mus, vejret har været godt de sidste par dage, hvilket jo ikke hjælper når man vil have hende hjem

    Men er der da flere mus end der plejer i år?


  • #9   4. sep 2019 Hun kan være blevet spærret ind i et skur. Når vejret har været godt er der mange i haven = åbne skure.

  • #10   4. sep 2019 Jeg har også spurgt naboer osv om at tjekke deres skurer m.m.

    Men da vi fik hende fra internettet for ca 5 måneder siden, havde hun klaret sig selv i en længere periode ude i naturen.


  • #11   4. sep 2019 Hun kan være gået langt, så det ikke kun er naboerne. Vores var gået tre kilometer.

  • #12   4. sep 2019 Vi har hængt en efterlyst seddel op ved den lokale brugs og lavet et opslag i byens facebook gruppe, men vi skal nok også snakke med de andre i området smiley

  • #13   4. sep 2019 prøv at spørg byens børn - de ser oftes mere end de voksne

  • #14   4. sep 2019 Det er desværre rimelig svært at snakke med børnene, fordi de sjældent er ude i forvejen, men hvis jeg møder børn spørger jeg dem som regel

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #15   6. sep 2019 Er der noget nyt om Laica?

    De allerbedste hilsener


  • #16   7. sep 2019 Desværre ikke.

    Men flere af kattene andre efterlyser er begyndt at dukke op efter 2 uger, så vi håber hun også gør snart

    Mange tak


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #17   8. sep 2019 Jeg krydser fingrene!!!

    De allerbedste hilsener


Kommentér på:
Kat væk i 3 dage

Annonce