{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

Tror min kat har eksem.. opdatering! {{forumTopicSubject}}

Som lovet er her en opdatering ang Picco og hans allerigi test.. Her er linket til tråden:

http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=33396

Nå men vi fik jo taget en blodprøve på ham og det viste sig han har allergi, han er allergisk overfor loppespyt, men dyrlægen sagde det var det bedste han ku være allerisk overfor, hans tal var rimelig høj, så det sku eftersigende være temmelig meget!! så han skal have loppemiddel hver 3-4 uge resten af hans liv, det er meget vigtigt det blir overholdt, hvis det sku gå galt skal vi komme med ham, så han kan få en indsprøjtning med debot medicin!! Sårene han havde er væk og det virker som om han er i bedring, der er heller ikke så meget skæl mere, så håber virkelig vi kan holde det nede nu!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tror min kat har eksem.. opdatering!
  • #1   18. feb 2008 Det var trist sådan noget...
    Tjek min nye film med kida og simba deres første møde uden Kida går amok på ham.. og det er vild sjovt


  • #2   18. feb 2008 Lis D. Det får han også, vi købte det med det samme til ham, og har liggende til de næste mange gange!! Det er også kun hvis det går galt at han skal have en sprøjte!! Vi vil gøre alt for det ikke kommer dertil!! Han er kun indekat, så håber da ikke vi har lopper herinde!! førhen kom han ud i sele om sommeren, men det er slut nu!!!

  • #3   18. feb 2008 Og udover loppebehandlingen kan jeg anbefale at I giver ham Viacutan (olie) fra dyrlægen. Det har hjulpet helt vildt godt på Bebse. Hos dyrlægen sagde de, at selvom kattene er udelukkende indekatte, kan man have en loppe med ind på fodtøjet. Og for en allergisk kat, skal der kun den ene loppe til. Vi har ikke set levende lopper siden i sommer, men trods det reagerede hun helt vildt.

  • #4   18. feb 2008 Ja havde godt nok fået avide olie ville være godt, så det jeg prøve, men han er desværre bare lidt overvægtig, så det skal ikke være for meget!!!

  • #5   18. feb 2008 Lis D: Lyder ikke godt:o( Håber ikke Picco får sådan noget!!!

  • #6   18. feb 2008 Olien jeg nævner gives i meget små doseringer, så det er ikke noget der feder. Du kan købe den hos dyrlægen eller over nettet. Den er dyr, men meget drøj og hvad gør men ikke, for at de kære dyr får det godt igen. Bebse var fyldt med små sår fra haleroden og opad ryggen og hun har tabt rigtig meget pels i området. Samtidig har hun kløet som en sindsyg i området ved halsen og har kradset det meste af sin store krave af. Vi har ingen lopper fundet på hende, mens det har stået på. Hendes pels er helt ekstrem tør. Men ja - det korte af det lange er, at hun overhovedet ikke klør sig mere.

    Pernille H med skovkattene har også haft fantastisk gode resultater med Viacutan.


  • #7   18. feb 2008 Jeg vil gerne tilføje, at vi først havde prøvet med lakseolie, men det skal gives i meget større mængder og det fik hun tynd mave af. Sårene er også lægt efter vi er begyndt på Viacutanen.

  • #8   18. feb 2008 Okay tak for rådet.. det vil vi prøve så:o) Ja pengene er ikk de vi går så meget op i, bare de har det godt!!!

  • #9   18. feb 2008 Tak for opdateringen. Ja, tænkte nok, at det var loppeallergi, som vores Hera også har, hun testede dog kun positiv i mild grad. Vi giver også forebyggenbde loppebehandling og bruger viacutan, som May-Britt S også skriver.

    Jeg håber, at det fortsat går fremad og endnu engang tak for opdateringen, det er rart at følge med, har tænkt på resultatet af blodprøven flere gange smiley


  • #10   18. feb 2008 Pernille H: Det var så lidt.. tak for tanken og interressen:o) Dejligt der altid er hjælp og hente herinde:o) Hva var tallene på din kats test?? Vil vil helt sikkert prøve med det olie! ved I hvor på nettet man kan finde det??

  • #11   18. feb 2008 Py ha. Jeg kan ikke huske tallene, men husker dog, at dyrlægen sagde, at det var i mild grad. Hvad var tallene for din kat. ( Jeg har noget i hovedet med 650), men det er snart et år siden.

    Jeg sender lige en PB med link til køb af viacutan på nettet smiley


  • #12   18. feb 2008 Jamen Piccos tal lå 6068, så det er rimelig højt, det sagde dyrlægen også, fik ihvertfald avide det er sjældent tallene er så høje!!! Tak for linket:O)

  • #13   18. feb 2008 Fik avide at hvis tallene er over 150 så har den allergi, så det lyder ihvertfald af meget når han har over 6000!!

  • #14   18. feb 2008 Okay, så er det ikke det tal, hun har. Jeg fik læst mange tal op på flere parametre, så det har jeg sikkert blandet sammen.

    Det væsentligste for mig var, beskeden om, at hun testede positiv på loppespyt, dog i mild grad. Jeg håber, at I får lige så megen succes med behandlingen, som vi har haft smiley


  • #15   18. feb 2008 Ja som dyrlægen sagde så var det faktisk en god nyhed det var det. selvom det er svært og se det gode i det, men så længe man kan hjælpe ham så er det godt!! Endnu engang tak:o) nu vil vi få købt den olie og så se om han ikke kan blive helt fri for de sår og skæl, så han ikke skal leve resten af sit liv med kløe osv!!

Kommentér på:
Tror min kat har eksem.. opdatering!

Annonce