{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

Kan en kat føle sig udenfor/alene? {{forumTopicSubject}}

Min dejlige kat, Laica (Laika) har været væk i over en uge nu. Før hun var det havde jeg prøvet at snakke med mine forældre om muligvis at få endnu en kat, så Laica ville have en og lege med og hygge sig med, når vi fx ikke var hjemme eller man ikke havde energi til at lege med hende, også så hun ikke var alene det meste af dagen.

Vi elsker Laica og vil ALDRIG skifte hende ud med nogen, men kan det være at hun skulle tro det og derfor blive væk? Jeg ved det er en rimelig urealistisk tanke, men jeg ved katte kan blive jaloux.

(Vi bor i en lille by så hvis hun kommet slemt til skade og lå et sted, vil vi have fået det afvise)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan en kat føle sig udenfor/alene?
  • #1   11. sep 2019 oftes er det indekatte som følger sig alene.
    katte som har adgang til at komme ud vil oftes have venner udenfor - også selvom at vi ikke lige ser det.

    men der er rigtig mange katte som er på tur i øjeblikket
    selv tror jeg at det hænger sammen med flere mus - og nogenlunde godt vejr (med udtagelse af de sidste to dage..)
    vi har selv rigtig mange mus og selvom at mine går i løbegård så kommer de ind flere gange om ugen med mus.

    men hun kan godt være blevet bange for noget.
    så en god ting er at kalde på hende om aftenen/natten.
    fremlysninger op i lokalområdet. gerne i postkasser. Og bedre snak med folk. hun kan jo være blevet lukket inde i skur/stald/andet. nu har det jo lige være en periode med godt vejr hvor folk måske har været i haven..


  • #2   13. sep 2019 Min erfaring er, at de helt klart kan føle sig udenfor. Jeg har f.eks. opdræt og har killinger lige nu. Én af kattene trækker sig tilbage i disse perioder. Min kæreste og jeg har derfor fokus på at "forkæle" hende og nusse om hende lidt ekstra i disse perioder. Det gør en himmel til forskel på hendes adfærd, også selvom det handler om noget så simpelt som at blive båret ud i køkkenet og få serveret et lille stykke ost, mens man sidder i armene.
    Hun er en helt anden kat, når hun får den slags opmærksomhed vs. "Hej med dig, ligger du dér? *aes hurtigt og så videre i teksten*".
    Der er selvfølgelig flere ting i det, men det var den helt korte udgave smiley

    Så tror bestemt katte kan føle sig glemte/oversete/jaloux, for tænker det er helt naturlige følelser at ville være en del af sin flok/fællesskab.


  • #3   14. sep 2019 Hvor længe plejer katte at være ude og fange mus i den her periode???

  • #4   14. sep 2019 de kan være væk i 1 døgn op til et par mdr....
    min nabos kat var væk i 1½ mdr her i sommer
    men kan se at der er mange som mangler deres katte, og oftes går der vel 1-2 uger inden de er retur


Kommentér på:
Kan en kat føle sig udenfor/alene?

Annonce