{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
66 visninger | Oprettet:

Ikke vant til kattebakke - what to do? {{forumTopicSubject}}

Efteråret banker på døren med spandevis af vand - og det er jo ikke vejr at lukke en terrassevogter ud i - vel?
Det synes han nemlig ikke selv, så han smutter ind og det må han såmænd også godt, men kattebakken er en mystisk ting!

Der er kun 1 (meget stor) og han er da meget interesseret i den, men endnu ikke gået i den. I dag lignede det, at Elvis gav ham undervisning... man graver - sådan!
Det skal han jo kunne hvis han skal være inde eks. en hel nat.

Kommer det mon af sig selv?? Når en kat skal, så skal den jo og det der med "vildkat" det har han pakket væk smiley

Kommentarer på:  Ikke vant til kattebakke - what to do?
  • #1   11. sep min Basse blev sidste efterår udset til at være inde om natten
    han var omkring de 14 år på det tidspunkt og havde aldrig mødt en bakke før

ja der har været uheld - og har jeg funde ud af at bakken stod forkert og den er nu flyttet, og siden ingen problemer

men jeg har aldrig gjort andet end sat ham op i en
    voksne katte ved godt hvor det er bedst at gå på toliet. nemlig der hvor der er til at grave

men du skal ikke opgive hvis der kommer uheld. han skal nok blive bedre
    jeg har også haft vokne tilløbere som aldrig har haft uheld tiltrods for at de har været 5 år+

• #2   11. sep Joh.. men er han inde i huset?
    Jeg vil nødigt have uheld i krogene.

• #3   11. sep basse er kun i stalden/værkstedet men der er lukket om natten
    der er ikke nogen som vil neu ham og jeg skal ikke have en fetil hankat ind til min flok.

men dem jeg har haft som har været voksne tilløbere - har haft en på 4, en på 5 og en på 8 mdr - og alle har lært at bruge bakken ved at man lige sætter den op i bakken og lader den gå. jeg har gerne gjort det når de har spist - om de skulle eller ej. Bedre at være sikker på at de ved hvor bakken er

• #4   12. sep Der er nok ikke andet at gøre end at afprøve det. Som Anja skriver, så vil de fleste katte helst gøre der hvor man kan grave. Dog kan det være en god ide med en ekstra bakke i starten. Det kan nemlig godt være lidt grænseoverskridende at skulle gøre i en bakke, som en af de andre allerede har været i, da en kattebakke minder lidt om alm. territorieafmærkning. Og rens så bakkerne lidt flere gange om dagen indtil han har vænnet sig til det. Held og lykke med det smiley

Kommentér på:
Ikke vant til kattebakke - what to do?