{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
508 visninger | Oprettet:

Ikke vant til kattebakke - what to do? {{forumTopicSubject}}


Efteråret banker på døren med spandevis af vand - og det er jo ikke vejr at lukke en terrassevogter ud i - vel?
Det synes han nemlig ikke selv, så han smutter ind og det må han såmænd også godt, men kattebakken er en mystisk ting!

Der er kun 1 (meget stor) og han er da meget interesseret i den, men endnu ikke gået i den. I dag lignede det, at Elvis gav ham undervisning... man graver - sådan!
Det skal han jo kunne hvis han skal være inde eks. en hel nat.

Kommer det mon af sig selv?? Når en kat skal, så skal den jo og det der med "vildkat" det har han pakket væk smiley


Kommentarer på:  Ikke vant til kattebakke - what to do?
  • #1   11. sep 2019 min Basse blev sidste efterår udset til at være inde om natten
    han var omkring de 14 år på det tidspunkt og havde aldrig mødt en bakke før

    ja der har været uheld - og har jeg funde ud af at bakken stod forkert og den er nu flyttet, og siden ingen problemer

    men jeg har aldrig gjort andet end sat ham op i en
    voksne katte ved godt hvor det er bedst at gå på toliet. nemlig der hvor der er til at grave

    men du skal ikke opgive hvis der kommer uheld. han skal nok blive bedre
    jeg har også haft vokne tilløbere som aldrig har haft uheld tiltrods for at de har været 5 år+


  • #2   11. sep 2019 Joh.. men er han inde i huset?
    Jeg vil nødigt have uheld i krogene.


  • #3   11. sep 2019 basse er kun i stalden/værkstedet men der er lukket om natten
    der er ikke nogen som vil neu ham og jeg skal ikke have en fetil hankat ind til min flok.

    men dem jeg har haft som har været voksne tilløbere - har haft en på 4, en på 5 og en på 8 mdr - og alle har lært at bruge bakken ved at man lige sætter den op i bakken og lader den gå. jeg har gerne gjort det når de har spist - om de skulle eller ej. Bedre at være sikker på at de ved hvor bakken er


  • #5   10. okt 2019 Så nåede vi til "eksamen" smiley

    I går aftes smuttede han ind og han VILLE ikke ud - så kunne jeg gøre hvad jeg ville. Det blev senere og senere og i seng skulle jeg jo. Det eneste han lavede, var at lege med legetøj og sove.
    Men den bakke dér...…… en meget spændende ting....
    Nu skal du se, sagde Elvis og så satte han sig lige foran ham og gravede løs og afleverede hvad der nu skulle afleveres, imens Andersen betragtede ham nøje.....

    Til sidst opgav jeg og gik i seng!
    Jeg har døren lukket ind til soveværelset, så jeg håbede på det bedste og sov som en sten … alt for længe!
    Kom ud i stuen, omtumlet (hvad laver den kat i stuen?) og kom i tanke om, at han jo faktisk ikke ville ud aftenen før smiley
    Så kom skrækken:
    Har han lavet noget i hjørnerne??
    Men i bakken var der en stor l*** -en der var større end normalt, så jeg tror godt at Andersen ved, hvad kattebakken skal bruges til smiley

    Det var hans debut og magtfordelingen har de vist klaret imens jeg sov, for der er ingen der er sure på hinanden i dag - men okay, han har også kun været inde i 1 time smiley


  • #6   10. okt 2019 Tilykke med det
    så er det værste overstået smiley

    jeg har også taget en beslutning om at jeg vil have min Basse neu og så skal han også flytte ind. han er begyndt at søge vores dør indtil meget mere - har også været inde i gangen flere gange. bliver ikke hissig og ryder da hellere ikke i hegnet selvom at der sidder en kat på den anden side. så det tegner til at være en af de nemme. så er det bare det om han vil bruge bakken


  • #7   10. okt 2019 Han er ikke inde hver aften - endnu..
    I går var faktisk en svipser - og så mente han tilsyneladende at hans hus var beskidt smiley
    Det er der så gjort noget ved i dag smiley


  • #8   10. okt 2019 Jamen er Basse ikke ret meget oppe i alderen??
    Det kan jo være risikabelt at lægge sådan en gammel knark i narkose.


  • #9   10. okt 2019 men så har du prøvet det, og det gik super fint.

  • #10   10. okt 2019 Jo basse er en ældre herre - jeg kender dog ikke hans alder.
    han har boet her i de 5 år vi har boet her. han var en voksen kat da vi kom, men hvor gammel det ved jeg desværre ikke. men bare sig at han vel har har været 5-8 år på det tidspunkt. men som sagt så aner jeg det ikke

    men vil dog prøve at snakke med dyrlægen igen
    om ikke andet så får ham testet og så måske en kemisk kasteraring..
    han vil MEGET gerne med ind når vi går ind. og det er lidt hårdt at må smide ham tilbage i stalden igen hver gang, når man bare kan se på ham at han bare gerne vil hygge videre - vi får ikke lavet en pind når han vil hygge. det tager gerne et par timer eller mere. og i øjeblikket så går han slet ikke nogen steder, så det kniber meget med at få lavet noget.


  • #11   18. okt 2019 Det er jo ikke fordi at det er længe siden sidst... men inde i en stol ligger der en halvgammel hankat og snorker som en voksen mand!
    Vi har lavet en aftale:
    Ud til morgen med morgenmaden og så går han på inspektion.
    Ind en time eller 2 når jeg kommer hjem - ud med aftensmaden og inspicere.
    Kl. 20 godt og vel satser vi på, at han har tisset af og han springer mæt og veltilpas ind i min stol smiley Jeg mærker ikke noget til ham inden jeg står op, men så skal han altså også ud smiley
    Tja...
    Nu venter jeg så bare på, at pindsvinene går i hi, så kan jeg lukke restauranten og forhåbentlig fremover selv vælge mine katte smiley


  • #12   18. okt 2019 det lyder som en rigtig god plan smiley


  • #13   19. okt 2019 Ja.
    Jeg ønsker mig en indhegning og det kan ikke lade sig gøre så længe der er pindsvin og naboens katte der skal spise sig mætte smiley

    Nu har jeg reddet katte i 23 år, nu har jeg vist gjort mit.


Kommentér på:
Ikke vant til kattebakke - what to do?

Annonce