Har mistet 2 katte pga. Giardia Har mistet 2 katte pga. Giardia
Hej alle herinde.
Jeg har ikke kunne skrive herinde den seneste periode, da mine katte har været meget syge i meget lang tid, og endnu værre..
Jeg har mistet mine 2 hjertebørn i fredags, Aladin & Nala ved dyrlægen...
De var stadig så syge i deres maver efter 4 behandlinger mod bakterier som stafyllikokker, streptokokker og colibakterier og giardia, hvilket havde gjort dem helt resistente over for medicin, og vi ku ikke finde noget der ku slå det ihjel..
Så jeg måtte desværre sige farvel til mine 2 ynglingskatte..
Så nu imorgen skal jeg ind med afføring fra de sidste 2 katte jeg har tilbage, for at se om de går fri eller om de også er angrebet ligeså hårdt..
Håber godt nok de klarer sig igennem det her...
Det har været nogen hårde 5 mdr. siden det startede..
Jeg har ikke kunnet ta mig sammen og skrive eller gøre noget ved min profil endnu, men håber jeg kan få taget mig sammen på et tidspunkt... Ja nu løber tårerne igen..
KnuZz Mette
nov 2007
Følger: 46 Følgere: 43 Katte: 8 Emner: 44 Svar: 1.030
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.456
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 13 Katte: 1 Emner: 21 Svar: 102
Jeg ¨håber åz de er mere stærke, da de er det ældre..
Giardia er værst for ungkatte og killinger, og mine 2 var 8 og 9 mdr...
Og ja, jeg ser dem stadig overalt...
Vågner midt om natten, hvor de plejede at vække mig...
KnuZz
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
mar 2007
Så vi håber de 2 store vi har, går fri og lever i mange år endnu..
KnuZz
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Diarsanyl indeholder de stoffer (mineraler, salte, vitaminer osv.), katte kommer i underskud med, når de f.eks. har langvarig diarré. Det bruges også til generelt svækkede dyr.
Forskellen på Diarsanyl og f.eks. Zoolac og Benebac er, at Diarsanyl også indeholder montmorillonite-benzonite.
Det optages ikke af organismen, men virker som en magnet på bakterier og virus og fører det med ud af fordøjelsessystemet.
Det ligner og har konsistens som kattemalt, og kattene kan tilmed li' det.
Det kurerede min gamle huskat og 2 bitte-små plejekillinger, hvor det simpelthen stod ud bag dem i en grå-gul stråle af slim og vand.
Jeg har efterhånden hørt om flere, der har brugt det med succes.
(Køb en stor tube, beregnet til hunde. Det er mest økonomisk).
Hvis din dyrlæge ikke har det, kan det bestilles online hos Korsgade Dyreklinik (kommer fra Kruse).
Det er da forsøget værd.
Mange varme og medfølende tanker!
mar 2007
Jeg vil godt slå fast, vi har gjort alt det vi kunne...
Baytril er til behandling af infektion ja, men også til amøber, hvilket Giardia er, og endnu viste prøverne, at Panacur og Flagyl ikke var tilstrækkeligt til at ta det pga resistens...
Efterfølgende har Aladin og Nala også været i behandling med Metronidazol, endbu et Giardia-middel, uden held...
Så vi er meget kede af det gik sådan, men vi har ikke gjort forkert..
KnuZz Mette
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 20 Svar: 216
Mette, jeg tror ikke, at folk prøver at bebrejde jer eller antyde, at I og dyrlægen ikke har gjort jeres bedste, jeg tror bare, at de gode råd kommer, fordi ti hoveder (måske) tænker bedre end to, og det kunne jo være, at der var nogle erfaringer eller fifs, som I og jeres dyrlæge ikke var bekendt med.
I har selvfølgelig min dybeste medfølelse, og jeg håber inderligt, at de sidste katte reagerer positivt på behandlingen.
mar 2007
Det ved jeg godt, men det gør bare så ondt, for man er så sårbar i den her tid..
Mine katte har været syge siden vi fik Aladin, og det har bare holdt i 5 mdr...
Han havde ikke været her mere end 2 dage, så var han syg, og siden er det bare kommet til alle mine katte på skift.. Desværre..
KnuZz
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
En god ide er at rengøre kakker osv. med noget der hedder vikon x det dræber alt...
Skyld skåle godt og grudigt bagefter...
Man kan købe nogen måtter til at ligge under kattebakkerne, sådan nogen i plastik, de er ligesom langhåret, hvis du forstår hvad jeg mener...
og brug en masse bakker, og rens dem tit.. Det tror jeg nu også du gør...
mar 2007
Mange tak..
Vi bruger både VikonS og Rodalon, og bakkerne er blevet renset daglig og vasket, så der ikk var noget smitte, gang på gang..
Vi har sprøjtet kattegården i VirkonS ligeledes....
Vi fortsætter stadig, og har her til morgen været inde med prøver fra Felix & Amanda, men tror ikke det er så alvorligt hos dem...
KnuZz Mette
mar 2007
De har fået rene vand,- madskåle hver eneste dag..
Og de blev testet i Tyskland, og de sendte papirerne direkte tilbage til os, så vi har det på skrift, det er bare på engelsk...
Vi tog alle de forholdsregler vi kunne, og alligevel mistede jg mine 2 dejlige katte..
Jeg vågnede igen i nat, totalt badet i sved og grædende... Det er så slemt endnu, at jeg stadig synes jeg ser dem om hjørnerne...
KnuZz
mar 2007
Lige mine ord...
Helt specielle katte... Kan ikke beskrives, hvor ondt det gør..
Nala var egen killing og mega kælen og skulle helst sidde på min skuldre, så det var meget sørgeligt, og Aladin var bare så kærlig og skulle putte under dynen hver nat..
KnuZz
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Krydsede fingre og mange medfølende tanker herfra.
mar 2007
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
så nu kan jeres dag, kun blive god
nov 2007
Følger: 46 Følgere: 43 Katte: 8 Emner: 44 Svar: 1.030
mar 2007
Vi takker jer alle sammen for støtte og forståelsen i denne hårde tid..
Men det var dejligt, at stå op til den gode nyhed, og en rigtig stor lettelse... SMILER STORT
KnuZz Mette
Har mistet 2 katte pga. Giardia