1.061 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Trimning/pelspleje Trimning/pelspleje

Hej jeg har en 4årig Maine-coon hankat som jeg har overtaget ...
Men jeg har sq et problem.... Han bliver HYSTERISK !! Så snart jeg begynder med at rede ham.
Og nu er han begyndt at filtre sammen ved bagbenene smiley

Hvad faen gør jeg for at få ham til at være mindre hysterisk / mere rolig
Og er der evt en katte trimmer i vestsjællands området jeg kan få hjælp af ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trimning/pelspleje
  • #1   27. feb 2008 hvis det er meget slem så tag den med til doktor dyr og få den klippet..

• #2   27. feb 2008 Hvis det er slemt med filtknuder, så kan du lade dyrlægen klippe ham (i narkose), og så selv holde pelsen nede fremover? Der må vel findes et eller andet babergrej af en slags, der kan holde pelsen nede, så I slipper for flere pelsknuder og konflikter om børstningen.

• #3   27. feb 2008 Fik ham barberet da jeg fik ham for han var en stor knude...
    Men problemet er sq at han SLET IKKE tolerer hverken kam eller børste uden at gå amok
    Syntes bare det er synd at slæbe ham i narkose en gang om året ....... Det er iøvrigt ikke sundt for ham !

• #4   27. feb 2008 Tommy, din kat kan nok ikke se mere mening med det lange hår på katte end jeg kan. Der er godt nok mange langhårskatte der må døje smiley
    Det jeg mener er, at du får ham klippet i bund nu og derefter holder ham korthåret - altså ikke lader pelsen vokse helt ud igen (der MÅ vel findes en "studsekam" eller lign.)
    Som korthårskat slipper han for pelsknuder og narkose smiley

• #5   2. mar 2008 Har snuset lidt rundt og læst lidt om baldrian piller som beroligene middel.... Virker det ? Dosering ?

Er der evt andre midler jeg kan "bedøve" ham med så jeg kan få redt ham i bund ?

Kommentér på:
Trimning/pelspleje

Annonce