{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.748 visninger | Oprettet:

Kattens vægt ?! {{forumTopicSubject}}

For en 5-6 uger siden vejede min norske skovkat på 8 mdr. nemlig 3,59 kg. Så blev hun syg, med influenza, tandkædsbetændelse og direkte ind i en omgang løbetid. Vi syntes så bare hun er blevet lidt tynd hen over rygge, og ville jo gerne vide hva vægt vi havde og gå efter.

Hun blev torsdag stereliseret, og er begyndt at spise ordentlig igen. I løbetiden var hun ikk den store spiser, og rendt egentlig mere eller mindre forvirret rundt.
Vi sikftede foder lige efter sygdom for at hendes tænder måske skulle blive bedre, og kunne forebygge mere tandkødsbetændelse og nu får hun rc maine coon.

Tænkte på om der nogle der har sådan en gylden regl for vægten på en norsk skovkat. ?!
og hvilket mad ville i måske foreslå ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattens vægt ?!
  • #1   2. mar 2008 hvis du vil give et foder der forebygger tandproblemer, så køb et der er beregnet til det.. smiley
    og hvis hun skal tage på, så køb noget killingefoder også og bland det i..


  • #2   2. mar 2008 Zabrina - killingefoder fik hun blandet med det, men gider ikk røre det ! Det kan bare ligge der og kigge i evigheder.
    Men nu får hun rc maine coon, der forebygger tandkødsbetændelse. Og så fik vi en prøve på young female fra dyrelægen.

    Nogle der kan fortælle om dette af erfaring. ?


  • #3   2. mar 2008 det reducerer risikoen for tandsten, som kan føre til tandkødsbetændelse, men er ikke decideret til tandproblemer. Min mco fik tandkødsbetændelse mens han fik RC's foder til mco.
    Hills har fx foder specielt til tandproblemer.
    Jeg har hørt en del gange (og har selv oplevet det) om katte der kaster op af maine coon foderet..

    Skal hun tage på, er det bedst med et foder med mere fedt i.. Som fx killingefoder.. Du kan evt røre det op med lidt vådfoder, så skal hun nok synes det er lækkert..


  • #4   2. mar 2008 Zabrina - vådfoderet hjælper ikk på det ! Det får hun jævnligt fra Hills og det gør ikk maden mere spændende for hende. VI fik afvide af dyrelægen hun sagtens kunne spise maine coon, og at det ville hjælpe på hendes tandkødsproblemer. Samtidig har hun aldrig kastet op af det eller haft andre maveproblemer. (:
    7, 9, 13 og bank under bordet.

    Gider bare ikk gå ned og købe killingefoderet når det bare slet ikk bliver rør. Hun siger nærmest vi kan rende hende når vi giver hende det. Og ville hellere ikk selv spise noget jeg ikk kan lide eller gider spise. Så vil jeg ikk servere det.


  • #5   2. mar 2008 Der er jo killingefodre fra forskellige mærker.. smiley
    Man skal ikke spise noget man ikke kan lide, det er rigtigt, men hvis du var undervægtig, og kun kunne tage på hvis du spiste noget du ikke kunne lide, så ville din mor da også mene at du skulle spise det.. smiley

    Ellers så prøv med noget fløde eller creme fraise..


  • #6   2. mar 2008 Hun er jo ikk total undervægtig ! Sådan har det ikk været skrevet, jeg syntes bare hun er begyndt at være smal over ryggen og ikk har den sul som hun havde.
    Og jeg vil ikk skifte, for det vi bruger har vi lige skiftet til for 2 uger siden. (: Så det ska jo ha sin chance.
    Var mere fordi jeg gerne ville hører hva der godt at ku blande det med, for det skulle være godt for dem at blande maden. Giver hende vådfoder når jeg egentlig syntes hun ska ha noget. Og det så en ½ pose.
    Men kunne jeg give hende det hver 2 eller 3 dage og se om det hjælper ?!


  • #7   2. mar 2008 natascha - andre gode råd ? sådan noget pate vil hun ikk røre ! Det siger hende slet intet.
    Er åben for alt, for ville jo gerne ha lidt vægt på men også gerne noget der kan begrænse overvægt da hun jo er stereliseret.


  • #8   2. mar 2008 natascha - ja men syntes du den mix af Rc maine coon og young female er dårlig ? hørte tidligere at en kat på 9 mdr. fik det fordi dyrelægen foreslog det. Og den skulle tage på.

  • #9   2. mar 2008 ja det vil jeg altid gøre ! Syntes til alle dyr, der er det ikk penge der ska sætte grænser. Så ska man ikk anskaffe sig dyret ihvertfald. /: halshug mig bare hvis i har andre meninger. :bb
    men ja kan godt være det bare kommer, vil bare gøre alt for hun ikk bliver en super fed kat.


Kommentér på:
Kattens vægt ?!

Annonce