{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FORL
  • #1   25. sep 2019 Det er en god ide at få taget tandrøntgen, så alle angrebne tænder fjernes. FORL er meget smertefuldt.

  • #2   25. sep 2019 Det er præcis det han har fået taget smiley derfor de fjernede dem
    Men hvor ofte bør han få taget røntgen så?


  • #3   25. sep 2019 Nej hvor synd smiley
    Men super godt billed på den her tråd...


  • #4   25. sep 2019 nemt at få tjekket tænderne... når man har sådan et gab

  • #5   25. sep 2019 Mine katte blev tjekket 1-2 gange om året, de første år gik det langsommere, men de var tandløse i 4 års alderen, men har det så fint nu ??

    profilbillede
  • #6   25. sep 2019 Nårh hvor synd - men jeg er helt enig i at du har fået skudt et godt foto - og det samme har Jette af det tandløse gab smiley

  • #7   26. sep 2019 Hvad foreslår dyrlægen mht tandrøntgen?

  • #8   26. sep 2019 De har ikke foreslået noget, der står bare opfølgning om ca. 6 måneder

  • #9   26. sep 2019 Havde katten symptomer ved de første angrebne tænder? Hold øje med lignende symptomer og reager hurtigt.

  • #10   27. sep 2019 Nej, han har ingen symptomer haft smiley Det er opdaget i forbindelse med, at de har et tilbud i denne uge om tandrensning+røntgen til 1500kr, som jeg valgte at benytte da jeg synes hans tænder var lidt gule og jeg ikke var så god til at huske at få tandbørstet.
    Tænkte det var en god idé at få en rensning så jeg derefter kunne holde hans tænder med en type gel som hjælper på at få plakken væk.
    Så jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter smiley

    Idag skal han ind igen, for han har fået øjenbetændelse og jeg synes den side også er lidt rød der hvor tanden er trukket ud (rødere end den modsatte side)


  • #11   27. sep 2019 Du har en god dyrlæge, lyder det til smiley

  • #12   27. sep 2019 Fint du kan børste tænder på katten, men FORL er ikke direkte forbundet med plak på tænderne, mine 2 har altid haft fine tænder og ud over 2 gange, har de ikke haft noget særligt at se på tænderne, så snart det var konstateret de havde FORL, har det kørt med 1/2årlige eftersyn og røntgen
    , og de har hver gang fået fjernet tænder og renset dem der var tilbage, for at der ikke skulle blive noget andet.
    En gang har Mitti haft en tandbyld, og det var kun få måneder efter sidste omgang, men der var alligevel tænder som skulle fjernes.
    Rødes næst sidste gang, er eneste gang hvor der ikke var øjeblikkelig forbedring, og det var fordi han havde 3 hjørnetænder og en kindtand tilbage, og den kindtand var i vejen, han savlede og havde svært ved at spise, og tanden bed jo på gummen under den, så det blev en tid mere, så snart dyrlægen mente at en narkose mere var ok.
    Begge mine drenge er opereret 5 gange, fra de har været ca 2 til ca 4, og de drives idag.
    Røde har haft længere tid før hanlærte at leve uden tænder, og fysisk har han flere problemer med det, Mitti har været sig selv fra start og kan alt han kunne med tænder, Røde kan ikke selv spise græs, det plukker jeg til ham, og han har lidt svært ved at samle op fra gulvet, og når han slikker køre tungen ud til alle sider, hans gane er mere flad og bred end Mitti’s, så det er nok det som gør forskellen.
    Lige da Røde var blevet tandløs, var jeg lidt i tvivl om det var det rigtige, fordi det var så svært for ham, og overvejede om det var rimeligt, at katte skulle være tandløse, men bortset fra det han stadig har lidt svært ved, så er han helt sig selv, og Mitti ja han har bare haft det fint.


  • #13   27. sep 2019 Hej Jette, han er ikke helt nem at få børstet tænder på, og derfor er det lidt svært for mig - også fordi jeg ikke er god til at huske det før jeg er alt for træt.
    De kunne ikke se noget på nogle andre tænder, men jeg ved godt at FORL er noget der kan komme selvom de ser gode ud nu. Jeg ved ikke hvordan han ville have det helt uden tænder, han ville nok godt kunne klare sig men man ved jo aldrig helt hvordan det vil være før man selv har en kat med det


  • #14   27. sep 2019 Den bedste "tandbørste" er råt kød - gerne rå kyllingevinger eller rå kyllingelår.

  • #15   27. sep 2019 Ja det elskede begge mine, ind til tænderne gjorde ondt, og idag i så små bidder at det kan glide ned.

  • #16   27. sep 2019 Desværre er kylling ikke noget jeg kan fodre smiley Min dreng har allergi
    Men jeg er ved at prøve Bucacat fra Aptus


  • #17   28. sep 2019 Nu ved jeg ikke hvad han har allergi overfor men hvad med RC Dental.
    Dem får Gustav for at styrke og holde tænderne rene. Virker fint og smager godt siger han smiley


  • #18   28. sep 2019 Hej Morten, der er fjerkræprotein i smiley Det kan han desværre ikke spise

  • #19   28. sep 2019 jeg har ikke det store kendskab til FORL.
    men jeg har prøvet at få fjernet tænder på flere af mine katte.

    Og vil sige at hvis det kommer til at katten skal have fjernet rigtig mange tænder, så sørg for at alle bliver fjernet på en gang. Ja det er noget af en omgang.
    men det med at tage undermunden først og så bagefter overmunden, er en rigtig dum ide. for det eneste man får ud af det er at katten får mere ondt fordi den ender med at tygge i gummerne i stedet for. Og det kommer aldrig til at gå
    min Sille fik fjernet stort set alle sine i både over og undermund på en gang. allerede dagen efter spiste hun tørkost igen. Og der har aldrig været problemer med hende.




  • #20   28. sep 2019 Morten, ved du at flere mistænker tørkost for, at fremme FORL/TR, kattetænder er ikke skabt til at knuse men til at klippe.
    Anja jeg er glad for, at mine fik deres tænder fjernet af flere omgange, for de nåede at hele hver gang, og kunne spise uden problemer, og har du nogen sinde fået fjernet en tand! Det gør bare ondt, så når mine har fået fjernet 4-5 ad gangen, så er det rigeligt.
    Der ud over har det økonomisk været nemmere, jeg viste på forhånd, hvornår den næste operation kom og hvergang var det ca 3500kr, så det var nemmere end at lægge omkring 1500kr på en gang.


  • #21   28. sep 2019 Nej det vidste jeg ikke men Gustav vil ikke have andet.
    Kylling, tun, kød, leverpostej, fisk og alt andet jeg har prøvet vil han ikke have uanset om han bliver meget sulten.
    Det hænder dog han æder en mus.
    Men eller har han 3 slags tørkost som han spiser af
    RC Dental som nævnt
    RC Maine Coon og
    RC Calm.
    Han spiser mest Calm og Maine Coon og mindre Dental..
    Den dyre doktor siger han har fine tænder så jeg håber det varer ved.


  • #22   28. sep 2019 ja jeg vil ikke gøre det anderledes
    prøv at spørg Susanne herinde hvordan hendes kat havde det.

    ja jeg ved også godt at det er et større arbejde for dyrlægen


  • #23   29. sep 2019 Det er ikke på grund af mere arbejde, min dyrlæge vil helts undgå narkose mere end 2 timer, selvom hun bruger en “mild” narkose, og så det med helingen.

  • #24   29. sep 2019 Min fik konstateret FORL for 3 år siden. Hun fik renset tænder og fjernet 2 kindtænder. Alle fortænder sad løse, så de røg også. Det næste år stod den på tandrens hver tredje måned. Men dyrlægen kunne se, at hun allerede ville have haft ondt igen efter 1,5 måned. Så skulle det give mening, skulle de resterende 14 opereres ud i et hug.

    Jeg frygtede at få hende hjem. Hun kastede sig dog straks over sin mad og spiste tørkost også, et par dage senere. Hun har sine hjørnetænder tilbage, for de rammes sjovt nok ikke altid.

    Det er en stor udgift på en gang, men alle de småture giver ingen mening. Det er hårdt for pengepungen og synd for katten. Også fordi de er så vildt gode til, at skjule smerter. Jeg havde selv helt ondt, da det stod værst til med min.

    Desvære lider rigtig mange katte af den sygdom. Min havde oven i også paradontose


Kommentér på:
FORL

Annonce