{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

2 han katte? {{forumTopicSubject}}

hey alle
Vi snakker lidt her hjemme om at få en killing mere. og har en sød lille han killing på 12 uger i tankerne men så er mit spørgmål om der er nogle af jer der kan fortælle mig om det er en god ide at have 2 han katte sammen eller om det er mindre god og at det er bedre jeg vælger en hun?
håber der er nogle der kan hjælpe mig!
Lige til sidst vil jeg sige at sam vores kat er fra sep.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 han katte?
  • #1   6. mar 2008 det er de ikke værken den ene eller den anden

  • #2   6. mar 2008 Min datter har 5 hankatte - alle kasterede - og der overhovedet ingen problemer med det. De sover sammen og leger sammen og alle er glade for hinanden.
    Når først de er neitraliserede er det lige meget hvilket køn du vælger.


  • #3   6. mar 2008 okay.
    Hmm det er fordi sam først skal kastres her til sommer og det samme vil den lille nye også først blive. og jeg er blivet så solgt i denne lille killing at jeg bare må eje den men kan godt se jeg så nok blir nød til at vente til sommer med at få en ny lille her hjemme.



  • #4   6. mar 2008 1000 kroners spørgsmålet: Hvorfor skal Sam vente til til sommer med at blive kastreret?

  • #5   6. mar 2008 Jeg fik afvide af min dyrelæge at hun syntes vi skulle vente til lige inde han blev 1år

  • #6   6. mar 2008 Jeg har ikke snakkede med den dyrelæge siden vi fik ham da jeg har været hos den anden og blive vacineret men det var en der lå inde inde i kbh men vil gerne lige se om jeg kan finde ud af hvad det var den hed ser lige om jeg kan finde mine papir så vil jeg meget gerne sende dig en pm. da det jo så er noget fis jeg har fået afvide så vil jeg klart ikke anbefalde den dyrelæge. så finder lige ud af det

  • #7   6. mar 2008 tusinde tak for linket smiley

  • #8   6. mar 2008 vi har to han katte på næsten et år de er ikk kastreret nogle a dem og de fungere godt sammen de leger sammen sover sammen og spiser sammen. der er ingenting.

  • #9   6. mar 2008 camilla E har i fået dem samtidig eller på vær sit tidspunkt?

  • #10   6. mar 2008 vi fik dem med 14 dags mellemrum


  • #11   6. mar 2008 der er slet ingenting de slikker enda hinandes pels og putter sammen.


  • #12   6. mar 2008 Jeg ser ingen grund til at udfordre skæbnen. Kan slet ikke forstå at man vil løbe risikoen.
    Og hvorfor skulle kattene ikke neutraliseres? Det er synd at lade dem gå fertile inde. Og hvis de er ude, så laver de uønskede killinger og dyrlægeregningerne for bidsår, bylder osv. overgår hurtigt prisen for kastration.


  • #13   6. mar 2008 vores to katte har rendt ude altid mens vi har haft dem og de har ikke fået bidesår eller bylder.......endnu. men de skal de og har kappet bolderne på et tidspunkt


  • #14   6. mar 2008 Camilla E
    Det var da noget underligt noget at lade ukastrerede hankatte rende rundt i det fri. Kan godt være de ikke kommer til skade, men i kan jo ikke holde øje med om de springer på en hunkat og laver killinger. Så går det ud over andre (både katte og deres ejere) fordi jeres katte ikke er ordnet.
    Jeg kan se i vil have det gjort på et tidspunkt..men hvorfor vente til uheldet er ude, enten slåskamp eller uønskede killinger? Gør det dog nu hvis der ikke er en rigtig god grund til at vente..

    Til Line
    Mine katte er 6 mdr. og jeg fik at vide af dyrlægen at de ikke kunne neutralisere dem før de var 6 mdr gamle. Her ude i området nægter de at gøre det før!!! Meget underligt, men jeg har så accepteret at vente, men har ringet idag (de blir 6 mdr d.14.) og bestilt tid til umiddelbart efter.
    Så det er åbenbart mange dyrlæger der ikke har fulgt med i den nye forskning. men et år er da helt vildt!!


  • #15   7. mar 2008 Som sagt er kønnene lige meget, når kattene er neutraliseret. Og så længe de ikke er kønsmodne, burde det heller ikke være et problem, da det først er på det tidspunkt, at de vil begynde at forsvare deres territorium m.m.
    Dog synes jeg - som Lis - at du vil gøre begge katte en tjeneste ved at få det gjort snarest. Alle vores killinger er neutraliseret, inden de flytter hjemmefra, og det har aldrig givet problemer.
    Jeg kan anbefale Raiku fra Felina Katteklinik (mener jeg det hedder). Hun arbejder kun med katte og er kæmpe erfaren.
    Held og lykke - og jeg er sikker på, at I alle bliver glade for en lille ny legekammerat. Og der findes ikke noget bedre end hankastrater!!!


Kommentér på:
2 han katte?

Annonce