{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "gammel" kat hvæser af ny kat
  • #1   10. mar 2008 Det er MEGET forskelligt hvor lang tid der går.. herhjemme tog det 6 måneder, før de kunne være i rum sammen.. De kan stadig ikke være helt tæt på hinanden uden at lange ud efter hinanden (det er dog uden klør fremme nu)

• #2   10. mar 2008 Det lyder ikke rart - er det voksne katte du har sat sammen, eller er det store killinger som mine?

• #3   10. mar 2008 Det gjorde Joey oz mod Elias. der gik 4-5 dage så ku de lege sammen og Joey hvæsede ikke af Elias.
    Nu efter ca 3 uger ka de ligge sammen og lege uden nogen form for nag for Joeys side af.

• #4   10. mar 2008 ok - vil det bedste for fritz være at holde dem adskilt indtil han lærer os og huset at kende? eller skal man bare lade det gå sin gang?

• #5   10. mar 2008 Jeg ville sige at hvis de er sammen nu, så nytter det ikke noget at skille dem ad for at sætte dem sammen senere igen. Det trækker det bare ud i langdrag - vi prøvede det herhjemme nemlig, men da vi separerede dem så ku de ik koncentrere sig om andet.

• #6   10. mar 2008 Det tog vidst kun få dage med putti og johnson før de kunne sidde ret tæt på hinanden.. Nu får Johnson lov til at vaske putti, og en sjælden gang i mellem ligger de og putter sammen..
    Havde en kat på et tidspunkt, og der var ingen problemer overhovedet, da han var en meeeeget rolig kat, som bare var her, og fuldt ud accepterede at putti var overkatten.
    Jeg passede min venindes kat engang i to måneder, og hver eneste dag knurrede katten som en sindssyg, hvæste og slog, de blev aldrig gode venner, og ville nok aldrig blive det. Men katten var også 17 år gammel på det tidspunkt, og døjer lidt med både syn og hørelse, så hun kunne nok ikke ordenligt fornemme puttis signaler. Hun var også vant til at hun skulle kæmpe med de andre katte, da de jagtede hende..

Men normalt vil jeg tro at det går forholdsvis hurtigt, altså at hvæsen stopper indenfor en uge..
    Det er dog meget forskelligt, men det skal nok komme på et tidspunkt.

• #7   10. mar 2008 Charlotte.... nu ved jeg ikke hvor gammel Fritz er... men det skal nok går over igen, de skal lige lære hinanden at kende... jeres gamle kat, skal nok blive god igen... det kan tage op til 1 uge...

• #8   10. mar 2008 Fritz er ca 5 måneder og Ronja er ca 8 måneder. Fritz hvæser ikke af Ronja.... så mon ikke det er ovre om 1-2 uger?

• #9   10. mar 2008 Carlotte... det skal nok gå, om nogen dage ligger de sammen og putter, som om intet er hænt

• #10   10. mar 2008 Her gik der i sin tid også kun et par dage, så det skal nok gå. Bare husk at give den "gamle" kat masser af opmærksomhed...det er den det går hårdest udover, når en ny kat formaster sig til at invadere dens territorium smiley

• #11   10. mar 2008 Ok - tak for "opmuntringerne", jeg gør hvad jeg kan, for at forkæle Ronja lidt ekstra, og så må jeg bare håbe, at Fritz snart tør stikke hovedet ud af busken, for han er en rigtig ballademager i virkeligheden.

• #12   10. mar 2008 Tror det er vidt forskelligt fra kat til kat men med mine gik der en uge og så var de venner. Har læst at mange herinde anbefaler feliway der skulle udgive en beroligende duft, men det er jeg sikkert på der er nogen der har langt bedre styr på end mig:)

• #13   10. mar 2008 Med Nynne og Mikkel gik der ca en uge...

Der er en aldersforskel på 9mdr

• #14   10. mar 2008 Charlotte T - det er en på 2 og en på 14..

• #17   13. mar 2008 Jeg kan nu fortælle at stemningen er noget mildere. igår (på 4. dagen) hvæste Ronja kun meget få gange - og de snuste endda til hinanden med snuderne mod hinanden.
    Der kom endda en lille Ronja pote som spillede op til leg. SÅ jeg må sige at det går stille og roligt fremad.

• Emilie B
    Emilie B Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #18   14. aug 2012 Hej alle, vi har to katte hjemme en han og en hun og de er bagge omkring 6 år gamle og her for nylig fik vi en lille ny på kun 12 måneder, vores hun har meget svært ved at acceptere den nye killing såå er der mon nogen der ved hvor lang tid der går før hun kan tage den lille nye kat ind i familien?? smiley

Kommentér på:
"gammel" kat hvæser af ny kat

Annonce