{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.627 visninger | Oprettet:

blandings killinger {{forumTopicSubject}}

sad lige og blev så harm og træt i ansigtet over endnu en der søger en hankat til sin søde lille huskat var ved at skrive en harm besked men tænkte NEJ det skal ikke være personligt det her og det bliver det når man skriver på en andens tråd .....
så her er ,min egen tråd Jeg er så træt af at læse at folk søger en hankat eller en hunkat for nu skal deres kat ha killinger og jeg ved godt at det er som at slå i en dyne at lave denne tråd for det er kun dem der er enig med mig der forstår det ... resten som burde læse den ... ser den bare som kritik og at jeg ser ned på huskatte ....
i dag kom jeg hjem til min søde og rare Onkel som er et skønt menneske og han elsker dyr ... deres smukke tortie hunkat havde fået 4 skønne killinger 2 drenge og 2 piger den havde født midt i stuen og nød nu at blive beundret ....... meget smukt syn elsker misse mødre og deres babyer ( suk) vi snakked lidt og jeg fik at vide at de ville beholde de 2 piger og de 2 drenge skulle hjemmefra når tid var ( for de strinter ) hmmmm jeg prøved at forklare min tante ( en skrap Dame) fordelen ved at få dem neutraliseret ( alle sammen ) hendes svar var jamen det er huskatte og de skal fange mus ..... hmmm ende med at hun fik et tilbud om at jeg tager killingerne med til mine dyrelæge når jeg skal ha ordnet 2 af mine voksne hunkatte og hun ville tænke over det .... mit point er at der er så mange killinger fx hos dyrenes beskyttelse og andre steder .... de søger et kærligt hjem men alligevel er der mange der tænker jamen mine små killinger dem finder vi et hjem til og de skal nok få det godt ,,,, mange tror stadig at hunkatten har godt af det ( selv nogle dyrelæger ) jeg er opdrætter og ja jeg sætter killinger i verden men jeg ved at ingen af mine killinger kommer til at sidde hos dyrenes beskyttelse og søge et hjem ingen af mine killinger bliver en af de uønsket katte der render rundt for lud og koldt vand ... kan dem der laver killinger på deres sikkert meget smukke hus kat sige det samme .... når nu vi ved at der bliver flere og flere huskatte hvorfor er det så så fandens vigtigt at lave flere ???? hvorfor ikke tage sig af dem der allerede er her ??? ... hvorfor kan ikke alle katte være ønske katte ??? ja oki ved godt at det er UTOPI at ønske at alle katte havde et mennesker der elsker dem og som passer på dem ,,,, men hvis man bliver ved med at få killinger fordi åhhhhh det er så hyggeligt , så gør man det bare værrer ........ lad os alle sammen tage ansvar for de katte vi har og deres killinger ,,,,,,,,, og jeg mener et voksent ansvar
SORRY mit rodet indlæg men er træt i ansigtet ( og åbenbart oxo i fingrene )*G*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blandings killinger
  • #1   12. mar 2008 Kors et rodet indlæg..men selv jeg fattede meningen er er HELT enig med dig.Der er så mange uvidende der skal ruskes op i og det kan vi klåge åger så prøve at gøre.Hvor er det dog frustrerende mange gange...( er både træt i fingre og ansigt efterhånden)

  • #2   12. mar 2008 Gitte E ved godt det er lidt rodet men har været oppe siden kl 4 og burde ligge i min seng gggg men valgte så i stedet dette indlæg hmmm burde nok ha valgt sengen ggggg

  • #3   12. mar 2008 Ditte.. jep det er rodet og ret så tæt skrevet..
    men fik da læst dit gode indlæg..

    Og jep det er enomrt frustrerende... Da der er så mange små killinger der søger nye hjem..


  • #4   12. mar 2008 Forstår godt,at du skal ud med *din galde**S*
    Håber du trods din træthed læste mit smil i dit indlæg*S*

    Se så at komme i kanen Ditte,nu er det puttetid ,eller pudser jeg Ole Lukøje på dig *G*

    Kram


  • #5   12. mar 2008 Gitte han har opgivet mig og han skal forbi hundene først ggggg

  • #6   12. mar 2008 Ditte... mon ikke en af de dejlig killinger kan putte dig.. så du kan putte sove dejligt i nat

  • #7   12. mar 2008 Hanne desværre er det sådan hos os at i sengen er kun hundene ellers får vi ikke noget søvn gggg killingerne elsker nemlig at vaske i ansigtet og 5 killinger der gør det på engang er altså mere end jeg eller lisbeth kan klare gggg

  • #8   12. mar 2008 Griner.. uhh hvor jeg kender det.. her er der også hund, men de deler pladsen...Killingerne, De killinger jeg har lige for tiden er inde hos min søn.. Griner...

  • #9   12. mar 2008 Hanne lol min datter har vores gæstekat fra belgien på besøg ( bliver hentet i weekenden ) og den anden datter har vores hamster ( der gerne skulle overleve vores belgiske besøg) og den eneste der har fri for dyr er min søn og der skal der helst ikke være dyr gggg

  • #10   12. mar 2008 Griner... hold da op, så har i huset fuldt..

    minkære søn, må finde sig i det.. han er 26 og låner mit soveværelse.. da han ikke ville bo over i det jyske mere...



  • #11   12. mar 2008 Lonnie du har helt ret i at der er mange race katte til salg *SS* men jeg håber og tror på at vi som opdrættere godt ved at hvis vi ikke kan komme af med vores killinger så bliver de hjemme ......... jeg kunne ALDRIG finde på bare at give dem ud til den første og bedste nej tak mine killinger skal være ønsket også af deres nye slaver .... og flot og fornuftig beslutning *S*

  • #12   12. mar 2008 Lige så her, hvis jeg ikke få solgt mine kære små, ja så må de jo blive her.. de skal ikke sælges for hver en pris....

  • #13   12. mar 2008 Hvad så med stamtavle katte? Det er helt ok, men ikke blandingskatte?

    Nej, I still don't get it.
    Min kat skal have killinger og det glæder jeg mig da utroligt meget over.


  • #14   13. mar 2008 Lykke - Og hvad så hvis din kat får 8 killinger, men du ikke får solgt en eneste?

  • #15   13. mar 2008 Zabrina - Jamen hvad man ikke ved skal man vel ikke udtale sig om? Jeg har 5 bekendte som meget gerne vil have en killing herfra. Og jeg har da i tankerne at beholde nogen selv.. Hvis ikke jeg får dem afsat, bliver de da her.. Sværere er den ikke.

  • #16   13. mar 2008 Lykke og hvis din kat får 7 killinger og når de bliver voksne og får killinger prøv at regne den ud ... hvis du har 5 venner der gerne vil ha en kat jamen tag dem i hånden og vis dem alle de smukke katte der sidder rundt omkring ... de får en kat/ killing og samtidigt har i reddet en kat ... hvor skønt er det ikke *SS*

  • #17   13. mar 2008 Først og fremmest så sidder der ikke vildkatte og venter på hjem på internaterne, de aflives.

    Herudover så må vi nok også se i øjnene, at frekevensen af huskatte som indleveres til internater og problemer med afsætning af killingerne er et langt større problem, end det er for racekatte med stamtavle.

    Jeg kan ikke bremse folk i at avle på deres huskatte, men jeg kommer aldrig til at synes, at det er en god idé., hvorvidt det er at nedgøre folk, det skal jeg ikke kunne sige, jeg har selv kun kastrater.


  • #18   13. mar 2008 Jeg må indrømme at jeg havde da et ønske om killinger på Chenu, dengang jeg fik hende... men det er ikke sket, og er faktisk glad for det.

    Har oplevet et enkelt kuld på Cassie, som skete ved et uheld. Vi beholdte en af de 4 og resten fik nye hjem.
    Det var da en dejlig tid, og forstår da også godt at andre gerne ville opleve det, men jo, man skal da bestemt også tænke på alle de uønskede katte...

    At Chenu ikke skulle ha killinger alligevel er godt fordi det for det første viste sig at hun var døv... men for det andet begyndte jeg at få et blødt punkt for uønskede katte...

    Først Petit, som kun var 8 uger og skulle aflives, da jeg tog hende med hjem fra den dyrlæge hun sad hos...
    Så Oscar, som daskede rundt ude ved et sommerhus hvor tidligere ejer ikke længere havde tid til ham...
    Så Luci, hvis tidligere ejer fik allergi...
    Og sidst Conrad, der skulle aflives fordi han strintede...!

    Så der fik jeg lige en række vidunderlige katte, som er sluppet for at ende op på et internat eller aflivet...

    Killinger er skønne ja... men støtter op om at vi har for mange uønskede katte, og det er synd der ikke er nok, der vil tage dem ind.


  • #19   13. mar 2008 Er helt enig med <*Katja *...

    hvis ikke der var nogle der gav deres huskat lov til at få killinger så ville jeg hverken havde haft Simba eller Mille.

    har selv været frivillig på et kattehjem, så kender godt til alle problemerne men ligefrem og sige at alle huskatte skal ikke have killinger, er noget være hø.

    bare fordi man ikke er opdrætter af racekatte kan man godt være en ansvarsfuld katteejer...

    har selv 2 neutraliserede dejlige huskatte....


  • #20   13. mar 2008 Er også helt enig med Katja.

    Jeg vil nok sige at med de holdninger som opdrættere har om ikke-opdrættere og deres ønsker om at få killinger på deres katte - jamen så bør INGEN opdrætter føde børn.

    Der sidder jo så mange små stakler på diverse børnehjem, har I måske tænkt jer at tage ud og rede en af de børn? Jeg er ikke endnu i den alder hvor jeg har tænkt på børn - men jeg har i mange år tænkt at jeg godt kunne tænke mig at føde et barn af min ejet for bringe mine gener videre i verden, og så adoptere et barn fra Rusland fordi der sidder RIGTIG RIGTIG mange små stakler og de fortjener lige så meget et godt hjem som alle de katte på intranaterne.

    Nu er det jo bare sådan at vi mennesker bedømmer ikke os selv som værende mere værd fordi vi har et fint stamtræ og derfor vælger at neutralisere dem uden et fint stamtræ så de ikke kan få børn.

    Jeg beklager at sige, at de to ting HAR rigtig meget med hinanden at gøre. Opdretteres katte er ligesom børn - ikke mere værd end ikke opdretteres katte. Jeg ved godt at stamtavler åbenbart giver folk ret til at kræve flere penge for deres kat end, katte uden stamtavler.

    Jeg synes heller ikke at det er fair at sige at bare fordi man vælger at få killinger på en kat uden stamtavle, at man så er så uansvarlig at man ville give sine killinger ud til den første og bedste der byder på killingerne? Det er slet ikke fair at sige sådan om folk. Man kan ikke generalisere på den måde - kan man bare ikke tillade sig i dagens danmark. Det er jo i bund og grund diskrimination af folk der har katte uden stamtavle.


  • #21   13. mar 2008 Michelle:
    Jeg er ikke opdrætter og er ikke tilnhænger af den udbredte avl på huskatte qua deres i forvejen lave status.
    At sammenligne børn med katte synes jeg er usmageligt. Og husk så, at vi ikke bare kan redde børn på børnehjem, det kræver, at vi godkendes som adoptanter og det er faktisk en temmelig omstændig proces, som langt fra alle kommer igennem.


  • #22   13. mar 2008 Igen - du siger Lave status? Fordi som kat, som et dyr du vil elske og hole af, så er din kat med fine papir som katten er fuldstændig ligeglad med, da den ikke kan læse, mere værd end en huskat?

  • #23   13. mar 2008 Jeg forstår ikke hvorfor papirene er så vigtige for folk som påstår at det eneste de vil have er en sød lille missekat som de skal lege og kæle med, og holde af osv.

    Og hvad angår at blive godkendt som adoptanter så er det skam også LANGT fra alle der overhoved prøver at blive godkendt.


  • #24   13. mar 2008 Nu regner jeg da stærkt med at neutralisere de evt, killinger jeg får, da jeg går ind for neutraliserede katte.. (og indekatte for den sags skyld) - Så den holder ikke.

  • #25   13. mar 2008 Jeg er heller ikke opdrætter, men jeg har stadig den holdning at der er for mange der får killinger på deres huskatte og blandinger.. Der er jo en grund til at der sidder så mange katte på internaterne, og den har opdrætterne jo ikke meget at gøre med.

    Michelle - Du kan jo ikke sammenligne et internat med et børnehjem. Snakken her går på det at få killinger på sin kat, ikke om de mennesker der vælger at få et barn selvom de ikke er i stand til det.
    Og du tager da fejl når du siger at det er stamtavlen der er til grund for at en tavlekat er dyrere.. Katte fra opdrættere er vaccinerede, dyrlægetjekket, ormebehandlet, og de er stort set altid fra forældre der er testet for diverse sygdomme (og sådanne tests er ikke billige), plus at de også oftest er neutraliserede.
    Gjorde du de samme ting ved et huskattekuld, ville det også blive dyrt.

    Diskrimination af folk der har katte uden tavle? Nu må du da holde.. Nærmest alle der holder kat, har jo selv en kat uden tavle.

    At huskatten har "lav status" betyder jo ikke at den ikke er mere værd en racekatte. Alle katte er ligemeget værd.
    Men netop det at folk avler og avler på deres huskatte, gør at man kan få dem "smidt i nakken", derfor har de lav status.


  • #26   13. mar 2008 Tjah Ditte, du kan roligt skrive indlæget uden at jeg tror du af den grund ser ned på huskatte.

    Jeg har nemlig nøjagtig den samme mening som dig.

    Og der er vel næppe nogen der kan få den idé at jeg ser ned på huskatte.

    Jeg har nemlig kun huskatte. Og 15 af dem.

    Selvfølgelig har alle lov til at få killinger på deres kat.

    Men hvor ville jeg dog ønske at der var flere der planlagde det lidt bedre.

    Alle mine 8 tøser, er da også sååååå dejlige, skulle jeg derfor ønske mig et kuld fra hver?

    Nej vel?

    Og dem der mener at så uddør huskatten!

    Det er noget sludder.
    Der er faktisk mennesker der avler huskatte.

    Og det er vel at mærke sunde og gennemtestede huskatte.

    I modsætning til mange af dem der "bare" lige skal have et kuld, for min kat er jo så sød.

    Hilsen Dorte, med de 15 nussemisser.


  • #27   13. mar 2008 "- Synes alle skal have lov til at få killinger, hvis man blot er indstillet på selv at beholde de killinger, man ikke kan få afsat"

    jeg er helt enig.
    Det er bare slet slet ikke alle der vil det.


  • #28   13. mar 2008 Jeg kan simpelthen blive så arrig over sådan en diskussion over denne...
    Ditte - Du sidder selv med killinger, så det er da #%&"/# dobbeltmoralsk af dig at oprette et sådan indlæg?
    I mine øjne er dyre maine coons ikke bedre og mere værd end hus og blandingskatte!? I så fald burde du også stoppe din "produktion" af katte og i stedet kun købe katte fra et internat?
    Jeg er udemærket klar over at langt de fleste katte der sidder på internater er huskatte eller blandinger, men det ved du da ærlig talt ikke..
    Min faster har en kat der ligner en colourpoint på en prik. Hvem ved om hun er opdrættet med tavle og det hele, men bare er blevet lukket ud af sin uansvarlige ejer?
    Min veninde har også købt to katte på et internat, hvoraf den ene er langhåret og nemt kunne være en norsk skovkat med det udseende?
    Jeg kan simpelthen ikke se, at alle skal smides i samme båd mht. huskatte og blandingskillinger..
    Jeg vil sgu ikke bøde for, at der er andre mennesker der ikke tager deres ansvar.


  • #29   13. mar 2008 Michelle:
    Katte har ikke lav status hos mig. Men læs Zabrinas indlæg, det beskriver meget godt, hvorfor huskatte generelt har lav status.



  • #30   13. mar 2008 Lykke:
    Bliv du bare arrig, det hjælper desværre ikke alle de stakkels internatkatte, som sidder og venter på et hjem på grund af en overproduktion af huskatte. Den dag (når helvede fryser til is...) internaterne er fyldt op med racekatte, så er din sammenligning fair.


  • #31   13. mar 2008 Pernille - Det er jo lige det jeg har skrevet.. DU ved da ikke om der sidder racekatte iblandt, de andre huskatte og blaningskillinger der er?

  • #32   13. mar 2008 Lykke - Må jeg spørge dig hvordan du ved at den ligner en colourpoint på en prik?
    Kender du racestandarden for persere?
    Og den kat din veninde har købt der er langhåret og derfor nemt kunne være NFO, kender du racestandarden for den race, siden du kan sige at det nemt kunne være sådan en?

    Hele Danmark bøder også for at der er nogen der lavede nogle tegninger. Sådan er verden. Man generaliserer. Og tit ikke uden grund.


  • #33   13. mar 2008 Zabrina - Min mor har haft et lille opdræt af colourpoints og jeg er vokset op med dem.
    Nej jeg kender ikke yderligere til NFO, men jeg er ikke dum - så jeg kan da se ligehederne både i udseende og opførsel.


  • #34   13. mar 2008 Lykke:
    Sig mig, tror du aldrig, at jeg har været på et internat....? Min første kat kom fra Kattens Værn og jeg kan garantere dig, at der ikke var en eneste racekat, så havde jeg valgt den.
    Jeg kan spørge om du har været på et internat med alle de racekatte du regner med, der sidder og evnter på nye hjem på et internat. Jeg er sikker på, at mange som ikke har pengene til en racekat, gerne vil kende til det sted.


  • #35   13. mar 2008 Pernille - Den gang jeg fik mine to katte, var jeg begge gange på Inges Kattehjem -så ja det har jeg

  • #36   13. mar 2008 Lykke - Men at din mor har haft et opdræt af colourpoints gør ikke at du automatisk kan racestandarden, og defor bedømme hvorvidt den er colourpoint eller ej. Colourpoint kan ligeså vel være 3/4 colourpoint og 1/4 ragdoll, eksempelvis. Den er en blanding. En kat uden tavle er ikke raceren, og derfor, en blanding. Det samme med den "norske skovkat". Og da du ikke kender "yderligere" til NFO kan du ikke bedømme noget som helst med den, andet end at den er langhåret, og derfor muligvis har NFO i sig.

  • #37   13. mar 2008 Lykke: Og var der lige så stor frekvens af racekatte (og her taler jeg ikke om blandinger), som der var af huskatte?

  • #38   13. mar 2008 Zabrina - Åh Gud da.. Nej selvfølgelig kan jeg ikke det. Men jeg er (stadig) ikke dum og kan se en masse ligheder, så det ligeså vel som en blaning - KUNNE have været en med stamtavle. Det sidder jeg jo ikke og siger det er, men det kan ingen af os i realiteten vide.
    Og hvad ved du om hvad jeg kender til NFO? Vi har sgu selv haft norske skovkatte og maine coons i hjemmet og jeg får altså også info fra læsning, som alle andre også gør. Så lad nu være med at tale ned til mig og dømme mig på den måde Zabrina - for du er ikke bedre end mig, af den grund..

    Og nu vil jeg tage på arbejde - har vist givet mit pip med i dette indlæg.


  • #39   13. mar 2008 Pernille - Nej det var der helt sikkert ikke.. Det har jeg heller ikke på noget tidspunkt sagt der har været. Men der har været enkelte, som jeg da ikke ville kunne udelukke, muligvis har kunnet være racekatte.

  • #40   13. mar 2008 Lykke:
    Så forstår jeg ikke, hvorfor din vrede skal ledes i retning af opdrættere af racekatte, som tilsyneladende ikke har problemer med at finde varige hjem, qua din observation på internatet.


  • #41   13. mar 2008 Lykke - Jeg ved ikke en disse om hvad du ved om NFO, jeg citerede dig for det du netop selv sagde.
    Jeg har da bestemt heller ikke sagt at jeg er bedre end dig. Igen, jeg citerede dig for noget du selv sagde. Nemlig at du ikke "kendte yderligere til NFO".

    Og måske har det siddet en enkelt racekat. Men nu er det heller ikke pointen. Pointen er, at det meget langt fra er dem der er flest af.


  • #42   13. mar 2008 Min point er ( til Lykke og andre) ville det ikke være skønt hvis alle katte var ønske katte ? fakta er at de katte der sidder på og mangler hjem er enten huskatte eller blandings katte og nej det er ikke dobbelt moralsk for mine killinger er ønske katte de er ønsket af mig og hvis de bliver solgt jamen så er de ønsket af ders nye ejer ellers bliver de slet ikke solgt og så skal de bo her resten af deres liv ,,,, hvis alle folk havde lige så høje tanker om huskatte som af racekatte så ville der ikke sidde så mange killinger rundt omkring ( eller killinger der bliver smidt i en grøft) folk ville tænke sig om før de fik et kuld på deres hunkat .... det her handler ikke om penge eller race men om omtanke .... jeg elsker alle katte så undskyld jeg ikke syntes det er i orden at katte der lider rundt omkring ...

  • #43   13. mar 2008 Ditte -

    Jeg synes at alle der ønsker at få killinger på deres kat, og som viser omtanke osv og forstår at bliver killingerne ikke solgt til et godt og kærligt hjem, jamen så bliver de hos deres mor - har vel lov til at få killinger på deres kat.

    Mange af de killinger på internater er upsere - folk som har lukket deres usteraliseret hunkat ud som så er blevet gravid - det er vel lidt en anden ting --- eller hvad?


  • #44   13. mar 2008 Derud over skal det siges at på Fuglebjerg kattehjem sidder der en Abyssiner uden hjem, så man skal aldrig sige aldrig

  • #45   13. mar 2008 Michelle - størstedelen af de mennesker, der lukker deres usteriliserede hunkatte ud "i verden" gør det ikke ved et uheld. Og temmelig mange herinde, som ønsker at få killinger på deres hunkatte, annoncerer heller ikke ligefrem efter en hankat, der er sund og rask og som hunkatten kan komme hjem til, når hun er i løb. Enten anskaffer de sig deres egen hankat, som så kan gøre hunkatten gravid mere eller mindre planlagt (og dermed skal han holdes fertil i relativt lang tid til sandsynligvis stor gene for familien) eller også laver de lige en aftale med naboen om at bruge deres kat.

    Bagefter står de så med potentielt en masse killinger og nej - det er *ikke* alle, for slet ikke at sige ikke særligt mange, der har en løsning på, hvad de så skal gøre af de killinger, de ikke kan komme af med.

    Ligesom i så meget andet her i livet gælder det, at hvis man tager ansvar for sine handlinger, bliver man mødt med tillid - hvis man skyder ansvaret væk, er tilliden også svær at få.

    Og så synes jeg det er "morsomt", at når Ditte laver et sådant indlæg, kommer der *to* huskatteejere på banen og siger "Du må ikke anklage os, vi har styr på det". Hvorfor føle sig anklaget, hvis man har styr på det? Ditte omtaler dem, der *ikke* har styr på det?


  • #46   13. mar 2008 michelle .... tror du virkelig på at alle dem der syntes deres kat skal ha killinger har ret til det ???? hvad så med kattens ret ??? har den ikke ret til at ha en godt liv med tryghed og mennesker der har tænkt over tingene ???
    jeg tror ikke et øjeblik på at dem der sidder og venter på et skønt hjem er ups kuld ,,, nej det er folk der tænker aiiii hvor sødt med killinger og ¨når så killingerne er vokset sig store så er de ikke så søde mere de bliver givet væk for en 10,er eller gratis og så er det ude af øje ude af sind ... for mange år siden havde jeg en huskat ( Mille) smukkere huskat skal man lede længe efter hun fik killinger ( uden jeg opdaged hun var gravid) 4 små skønne killinger .. mille blev neutraliseret da de blevet taget ved kejsersnit... jeg tænkte mig slet ikke om overhoved men selv den dag i dag 8 år efter ved jeg hvor de 2 katte ( der er tilbage) er og jeg ved de har det godt og er indekatte og neutraliseret ... men selvom jeg ved det så er jeg stadig ikke stolt af det for jeg fik killinger med hoved under armen ... i dag er jeg ældre og klogere og jeg håber inderligt at folk bliver klogere og har mere respekt for katte


  • #47   13. mar 2008 nu nåede jeg ikke hele vejen igennem indlæggene.. har helt samme holdning som de fleste og har også selv købt neutraliserede katte på internat. men en del af de katte fra internater er altså også vildkatte eller afkom af vildkatte (som sikkert for flere generationer siden havde et hjem). så så længe der ikke bliver indfanget og neutraliseret vildkatte, vil der altid være overflod af katte på internaterne..
    Hvis man endelig vil have killinger på sin kat, så burde man sikre killingerne en god fremtid ved at neutralisere dem


  • #48   13. mar 2008 Ditte - hvis du tog dig tid til at læse hele indlæget jeg skrev ville du også kunne se at jeg ikke siger at ALLE skulle få killinger på deres kat. Jeg siger at dem "som viser omtanke osv og forstår at bliver killingerne ikke solgt til et godt og kærligt hjem, jamen så bliver de hos deres mor - har vel lov til at få killinger på deres kat.
    "
    Jeg har købt min kat hos nogle der bor på mors og den dag i dag holder vi kontakten med dem. Det er ikke dem der opsøger kontakten til os. Men vi sender billeder af vores lille killing eferhånden som hun bliver størrer så de ved med en god fornemmelse i hjertet at hun har fået et godt hjem.

    Jeg mener at folk der tager ansvar for valget de træffer, og folk som har tænkt tingene igennem og som har en slagplan bør have ret til at få killinger på deres kat. Men sådan er det jo med så mange ting i livet. Man opnår mere hvis man er villig til at tage ansvar for sine handlinger.

    Vi har da snakket om at når vores mis har den rigtige alder, at vi gerne ville opsøge den rigtige hankat for at få killinger. Men jeg er sådan indstillet at jeg kender to pt som gerne vil have en af de killinger der kommer fordi de elsker Duchess's dejlige sind og kærlige væremåde. Men fik hun 8 killinger jamen så beholdte jeg de sidste 6 hvis ikke jeg vidste at dem der henvendte sig om dem, var de helt rigtige folk til at overtage de killinger.

    Jeg synes ikke det er retfærdigt at sige at det kun er opdrettere der må få killinger på deres katte. Det er fair nok at sige at det kun er ansvarsfulde mennesker der må - fordi det er noget helt andet.

    Slambert:
    Det tyder jo heller ikke på at Ditte er tilfreds med dem som ligger en annonce ind og søger en hankat til deres hunkat herinde. Idet at hun skriver "Jeg er så træt af at læse at folk søger en hankat eller en hunkat for nu skal deres kat ha killinger"



  • #49   13. mar 2008 Lykke jeg læste skam helt dit indlæg ... og folk tror de er ansvarsbevidste og får killinger på deres huskat og alt er i den skønneste orden hmmm nej ... og det er ikke kun race kat der må få killinger ... jeg tager hatten af for dem der lader deres hunkat teste og hankat med og sørger for at killingerne får det de skal bruge og sælger når de er 12 uger og neutralisere deres killinger når de bliver solgt .... for så ved de at deres kat ikke er med til at sætte flere killinger i verden der ender sølle steder ..... men lad os blive enige om at være uenige *SS*

  • #50   13. mar 2008 Ditte - Hvor kommer jeg lige ind i billedet her?
    Du skriver " Lykke jeg læste skam hele dit indlæg"

    - Øhhh hvilket indlæg, har jeg henvist til??


  • #51   13. mar 2008 Lykke upsen det var til michelle ........*SS*

  • #52   13. mar 2008 Ditte - Ok, så er jeg med smiley

  • #53   14. mar 2008 Det er slet ikke så enkelt. Men jeg får det nu også sådan hmmm-og øv, når jeg ser nogen annoncere efter en tilfældig kat til parring eller når jeg hører om nogen, der lige skal have et hyggekuld.
    Så længe der er i tusindvis af katte i overskud - bl.a. pga. uansvarlige katteejere, der af nærighed, tankeløshed, eller hvad årsagen nu er…., ikke har fået deres katte neutraliseret - så er min personlige holdning, at det er en dårlig ide at bringe flere killinger til verden - det være sig med eller uden tavle.

    Jeg er dog specielt ked af, at der bliver lavet så mange langhårsblandinger, hvor man ikke sørger for neutralisation af killingerne, inden de kommer til nye hjem, for det bekymrer mig, at langhårsgener bliver ”sluppet løs” (der er jo altså en hel del fertile katte, der løber væk - også katte der har brug for pelspleje) Langhårede herreløse katte går efter min overbevisning et endnu mere kummerligt liv i møde med den lange pels end de herreløse korthårede.

    De fleste er tilsyneladende enige om, at huskatte er ligeså meget værd som tavlekatte, så et eller andet sted skurrer det i mine ører, at man holder SÅ meget af huskatte men altså vælger at købe eller opdrætte tavlekatte.
    En af begrundelserne for, at det ikke er ok at avle huskatte eller blandingskatte, men ok at avle tavlekatte, er angiveligt, at tavlekatte er der efterspørgsel efter, og huskatte og blandingskatte er der (for) mange af. Det er udbud og efterspørgsel der gør sig gældende her.
    Det er da også korrekt, at der er et stort overtal af huskatte og blandinger på internaterne ift. tavlekatte. Men omvendt kan man sige, at hvis køberne/adoptanterne valgte at anskaffe en huskat i stedet for en tavlekat, så ville mange huskatte slippe for at sidde og vente i burene på internaterne. Og hvis der ikke var nogle tavlekatte at købe, så ville køberne nok kunne ”lade sig nøje” med en huskat - og slutresultatet ville blive, at færre katte blev til overs.

    Men den enkelte har jo ret til at vælge - og vil folk have tavlekat, ja så køber de en tavlekat, og det er de da i deres gode ret til.

    For mig at se er det to ”lejre” - to forskellige grundholdninger, der tørner sammen: Vil man et kollektivt ansvar for kattevelfærd? - eller vil man kun tage ansvar for egen avl?
    Det må være op til den enkelte.
    Hvis man kun vil tage ansvar for ”egen avl”, så mener jeg, at dét kan en huskatteavler gøre ligeså godt og ansvarligt som en tavlekat-opdrætter. Det er ikke alle der gør det, nej, men det kommer vel egentlig ikke de ansvarlige huskatteavlere ved……

    Selvom man forsøger at sikre sig, at ens killinger kommer til gode hjem, så svipser det desværre af og til - også for opdrættere af tavlekatte.

    (sorry, det blev vist endnu et rodet indlæg i denne tråd).


  • #54   14. mar 2008 Katja: De kaldes ikke "lav status katte", de er af lav status og det er ikke på grund af alle os, som elsker alle katte højt, men på grund af alle de uønskede katte, som desværre også findes og som sidder rundt omkring på internater.

    Og ærligt talt, så er det aldrig lykkedes at overbevise mig om noget som helst ved at forstærke bemærkninger med bandeord. Jeg har ikke ondt nogen steder, men jeg har ondt af de katte, der sidder på internaterne og andre som lever under kummerlige forhold. Jeg havde en skøn, men skadet kat fra et internat og det vil jeg ikke have igen. Så hellere udvælge en ansvarlig opdrætter, hvor jeg får en velsocialiseret killing.


  • #55   14. mar 2008 hmm.. jeg har intet imod huskatte på nogen måde..
    Jeg har noget imod at der er så mange huskat der ikke har noget hjem..

    Jeg tog en gang en huskatte killing med hjem fra min dyrlæge, den var 6-8 uger og var blevet fundet på en P plads på en hovedvej i en papkasse sammen med 2 af hans søskende....

    lige for tiden er her et lille hittebarn, dem der fandt den ville aflive den.. så jeg tog den med hjem, til en af mine hunkatte som havde en killing selv, dette lille pus var kun 3 uger.. for søren da, lad os dog finde hjem til alle er herreløse huskatte, der er bare så mange af dem....

    Jeg kan da godt forstår at der nogen der gerne vil have killinger, men det er et stort arbejde.. og så er den der igen, hvad hvis der ikke blive fundet hjem til dem..




  • #56   15. mar 2008 Katja: Dit sprogbrug gør, at jeg ikke vil nedlade mig til at svare, niveauet er ganske simpelt blevet for lavt.

  • #57   15. mar 2008 Ved du hvad Katja?

    Før du råber op om at alle opdrættere er så uansvarlige, og hvad du ellers får liret af, så grib lige i egen barm.


    Du skriver som om at du alene redder katte, og at ingen andre gør det, og at alle der har race-katte ikke forstår noget som helst.

    Men nu er det så at du selv skriver at du har mange katte, og at nu skal du sørme af med dem.

    Flot siger jeg. Hvorfor i alverden afliver du ikke dine så, så kunne der blive reddet et par internat katte mere, for dem der eventuelt skal overtage dine, kan jo så istedet tage en fra internat.

    Du har jo også en racekat med killinger, så du er da ikke en hat bedre, end alle dem du prøver at fordømme.

    Efter den "målestok" du sætter op for hvem der må ytre sig, er jeg da ihvertfald fuldt berretiget.

    Jeg har nemlig kun de der "lavstatus huskatte".
    Og de er forøvrigt "genbrugskatte" hele banden.

    Men vil du tænke dig noget mystisk:
    Jeg er faktisk enig med de fleste af de opdrættere der har ytret sig i denne tråd.

    Jeg tror lidt du læser mange af opdrætternes indlæg, som fanden læser biblen.

    Så vidt jeg kan læse, er der ikke én i denne tråd, der fordømmer dem der reelt sørger for gode hjem til deres killinger.
    Dem vi fordømmer, er dem som lader deres katte få det ene kuld efter det andet, fordi de ikke gider bruge penge på at neutralisere.
    Dem som synes det kunne være så hyggeligt med et kuld, men som glemmer at killingerne jo skal have hjem når de bliver større.
    Og de allerværste, dem der bare er fløjtende ligeglade.


    Dem der skriver lavstatus om huskatte, er jo ikke fordi de mener den er lavstatus, men kig dig dog om, så vil du se at for rigtigt mange mennesker, èr katte altså lavstatus.

    Det vil aldrig blive anderledes, så længe der hver uge i aviser og på opslag er hundredvis af kattekillinger, man bare kan afhente hist og her.

    Og det er dét vi opponerer mod, og det vil ikke blive ændret, om så opdrætterne ikke producerede én eneste killing i de næste 10 år.

    Det kan kun ændres ved oplysning, oplysning og mere oplysning.

    Dem der henter de gratis killinger, kunne jo aldrig drømme om at købe en dyr racekat.
    Så hvis der bare ikke var de gratis killinger at få, så fik disse personer heller aldrig en kat, og så fik hurtigt nedbragt antallet af internatkatte, da dem der så havde kat, ville være de ansvarlige katte-ejere.

    Og vi er desværre stadig i undertal.

    Hilsen Dorte, der er en ansvarlig katte-ejer, for "lavstatus genbrugskatte".

    Ps: Jeg ved godt det blev langt og rodet, men jeg håber du forstod meningen.






Kommentér på:
blandings killinger

Annonce