{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.738 visninger | Oprettet:

Aktivering af indekat {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kat på snart 2år. Hun er indekat, og er ofte alene hjemme. Mig og min kæreste tager typisk afsted kl 8 om morgenen, og så er jeg hjemme igen kl 14 ca. Når jeg arbejder tager jeg afsted igen kl 15 og min kæreste er hjemme ved 19tiden. Dvs at hun er alene højst 5-6 timer af gangen, hvilket gør at hun sover meget om dagen og til gengæld er aktiv om aften og natten. Mit problem er dog som følger:
Efter hun er kommet over killingeperioden, leger hun ikke mere end højst 5-10min om dagen, og derfor er vi holdt op med at give hende nyt legetøj hele tiden, da hun ikke viser det nogen form for interesse (har prøvet med catnip-legetøj). Istedet faldt hun over køkkenskraldespanden som hun begyndte at vælte og rode rundt i. Den har jeg nu skiftet til en pedalspand som hun ikke kan komme i. Hvorefter jeg næste morgen opdagede at hun havde haft fat i bøtten med vatpinde. Da den så var stillet ind i skabet og lukket godt af, opdager jeg næste morgen at hun har smadret blomsterbuketten som ellers har stået fin og urørt en lille uges tid midt på spisebordet.
Jeg VED at hun ikke ødelægger disse ting fordi hun er en bølle, for hun er meget velopdragen..men hvad kan jeg gøre for at give hende en form for aktivering i den tid hun er alene?! Jeg er nået så langt at jeg næsten hellere vil give hende til et sted hvor hun kan få en legekammerat, eller selv få en kat til..men er det virkelig nødvendigt? Eller kan hun finde aktivering på en anden måde?
For vil virkelig helst ikke af med hende, men har ikke mulighed for at have 2 katte, da min boligsituation de næste 10år ikke er katte-sikker.. Synes bare det er synd for hende, og jeg ved at jeg i fremtiden vil få endnu mindre tid til hende, da jeg skal begynde at arbejde min. 3 gange om ugen direkte efter skole =(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering af indekat
  • #2   14. mar 2008 vi har lavet en slags edderkop-tingest af lednings-strips i forskellige farver, det er både trixie og daffy vilde med

  • #3   14. mar 2008 Mine får en bold med mad i, de der aktiverings bolde, istedet for aftensmad, det får de lang tid til at gå med, og der kan være en hel aftensportion i den..

  • #4   14. mar 2008 min huskat på 2 år, elsker pelsmus, og fjer og pels på pind..

    Han kan lege i timevis med sådan en sølle pelsmus *g* nogle gange bader han den også lige :S underlig kat..

    og så har han 2 kradsetræer i det rum han er mest, det ene med en plade oven på som han nyder at sidde på.. der er godt nok også en hule, men den er han for stor til at være i, den er desuden også fyldt op med vægt klodser, for llers vælter træet når min kat hopper op smiley

    Ud over det, har han ude i gangen et fælles et med min kærestes kat, som hænger på væggen, hvor han rigtig kan få strakt sig smiley


  • #5   14. mar 2008 Du kan evt se min video "vores nye legetøj".. Den er kattene rigtig glade for..
    Du må være obs på din kat. Hvis ikke nogle af forslagene virker, så mangler hun en legekammerat, og så vil det bedste være at finde et nyt hjem til hende (eller selvfølgelig få en kat mere, men det var ikke en mulighed)


  • #6   14. mar 2008 ting som gavebånd der er krrøllet.. evt med en tom toiletrulle i enden.. bare vær kreativ

  • #7   14. mar 2008 Jeg har lige købt en bog om klikker trænning som jeg så skal igang med smiley

Kommentér på:
Aktivering af indekat

Annonce