{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.015 visninger | Oprettet:

Give kat plaster? {{forumTopicSubject}}


Jeg har min Opal, som blev sterilliseret, før jeg fik hende hjem.

Der har været betændelse i det, fordi hun bliver ved med at vaske det.
Og hun fik så piller i 5 dage, og nu kan jeg se, det slet ikke virker.

Jeg har lige renset det med Klorhexidin, og nu vasker hun det - og det vil jeg ikke have...
Jeg har ikke noget, der kan bruges som krave, derfor overvejer jeg at give hende et plaster, så det kan få fred, bare indtil på mandag.

Er det synd, dumt eller ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Give kat plaster?
  • #1   14. mar 2008 Kan huden stadig ånde, selvom den bliver dækket af stof?

    Bliver såret ikke irriteret af stoffet, der bevæger sig?


  • #2   14. mar 2008 Der var engang en herinde der nævnte noget med et slags rør katten fik omkring maven, hvad var det nu det var lavet af......HJÆLP MIG en eller anden. Det var ret genialt!

    Lis, Mega kom nu....... det var garanteret en af jer, der kom med det i sin tid.


  • #3   14. mar 2008 Ok Tina M. var hurtigere end jeg til at komme på banen.



  • #4   14. mar 2008 Jeg tager først afsted tidligst på mandag, det er slet ikke muligt før - nu må I ikke tro, at jeg ikke værdsætter mine katte, for det gør jeg, men det er umuligt lige nu.

    Jeg prøver så at finde noget, jeg kan klippe i.

    Et rør er nok ikke en god ide, da det har jeg ikke herhjemme..


  • #5   14. mar 2008 mht. røret, der var henvist til Mai T.

    Har lige givet hende en ærme, nu er jeg spændt på om hun mon vil forsøge og fjerne det.

    Jeg vil holde øje, og rense det morgen og aften, og håbe på det bedste.

    Tak for den hurtige hjælp smiley


  • #6   14. mar 2008 LOL.

    Det var altså et stofrør jeg hentydede til................

    Nej undskyld men kan lige se en kat stikke hovedet ud af et pvc-rør og halen i den anden ende. ROFLMAO.


  • #7   14. mar 2008 Mai T:

    Ja, ha ha, men det var lige hvad jeg forstillede mig smiley

    Men nu har hun fået et hvidt "body" på sig, og ser ud til at det ikke generer hende.
    Gav hende et lidt løs stof, fordi jeg ikke ville have det skulle irritere hende, eller såret..

    God weekend til Jer alle.



  • #8   14. mar 2008 Der var engang en der fortalte om et "rør" som var lavet af noget som ikke generede kattens bevægelsesfrihed og som tillod såret at ånde, kan desværre ikke huske hvad det var, men håber at din løsning hjælper hende.

    God bedring med hende og god weekend til jer begge.


  • #9   15. mar 2008 Tag en strømpe og klip i begge ender så sæt det ned om maven. (: godt tip fra dyrelægen.

  • #10   15. mar 2008 Er hun syet med udvendige eller indvendige sting?

    Jeg har svært ved at forestille mig, at det er betændelse, men snarere en allergisk reaktion på suturen, som hos mange katte kommer på ca. 4.dagen efter operationen. Så bliver såret rødt, og det væsker også. Det både klør og svier, og så begynder katten (selvfølgelig) at slikke på det.

    Det aller bedste ville være, hvis du i morgen kan få fat på noget smertestillende (Metacam) og i hvert fald noget kløestillende. Medrol skal ordineres af en dyrlæge (kan du ikke ringe og få det indtelefoneret?), men du kan selv på apoteket købe noget antihistamin ved navn Tavegyl. Det fås i håndkøb, kan gives selv til børn, og det hjælper i løbet af ½ times tid. Det er et råd fra min egen dyrlæge.

    Jeg ved ikke, hvor i landet du bor, men du er velkommen til at få begge dele af mig.

    At give hende krave på, vil være synd smiley
    Tænk, hvis det kløede ulideligt på dig, og du ikke kunne klø på det.

    Send mig evt. en pb, så får du mit tlf.nr.
    Forresten står både min adresse og tlf.nr. på min hjemmeside (se min profil).


  • #11   15. mar 2008 Jeg svarer lige alle på en gang:

    Det med body-ideen hjælper ikke her smiley Hun er mester til at få det taget af.
    Hvor stramt må det være? For så kan det være, jeg måske kan gøre det strammere...

    Hun er syet med indvendigt sting, og dyrlægen sagde det var betændelse, og at den anden dyrlæge ikke lige gjorde det godt nok, da der er en ordentligt knude.

    og *Mega* :

    det er rigtigt sødt af dig, jeg sender dig lige en PB med min mail. Men jeg svarer først igen i morgen, hvis nu du sender en mail til mig, da jeg lige om et øjeblik skal besøge en veninde.


Kommentér på:
Give kat plaster?

Annonce