{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Bekymret! :( Min kat er dårlig. {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
håber i kan give mig nogle gode råd.

I morges da jeg stod op kunne jeg se at Max havde kastet lidt væske op to steder i lejligheden. Han legede fint, spiste lidt og har været på kattebakke i nat.
Nu virker det bare som om han har fået det noget værre - han er sløv, er ikke interesseret i nogen former for godbidder og ligger egentlig bare og småsover. Har lidt på fornemmelsen at det måske er en hårbold der er på vej op, men er ikke sikker. Han plejer at kaste hårbolde om natten, så ved ikke om han plejer at være så dårlig. Selvom jeg børster ham og han får Hills foder med malt i så kommer der alligevel en hårbold i ny og næ ved denne her årstid.

Har i erfaring med at jeres katte blir dårlige på den måde når der er en hårbold på vej? Hvad tror i ellers det kan være?

Mvh. Signe

Ps. Han har lige drukket lidt, så er da i hvert fald lidt et godt tegn.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bekymret! :( Min kat er dårlig.
  • #1   15. mar 2008 Prøv at ringe til dyrlægen . Hvis han/hun mener at det er noget alvorligt syntes jeg at du tage derind .

• #2   15. mar 2008 Ja det vil jeg også sige ring til dyrlægen

• #4   15. mar 2008 Kresten P: Altså han vil ikke spise nu, men drikker fint - kattebakken var han på i nat....er bare svært at finde ud af! :S

Men tror jeg vil ringe til dyrelægen med det samme - er bare ikke rart når ens lille pus er dårlig! smiley

• #5   15. mar 2008 Hej Signe

Nu har Max jo meget pels, så du kan meget vel have ret i at det er en hårbolle.
    Prøv at ringe til Susanne, hun vil sikkert gerne høre nyt og også give dig nogle gode råd.

• #6   15. mar 2008 Hej Lone.

Ja var faktisk en god ide at ringe til Susanne - har længe gået og overvejet at sende hende en mail med lidt nyt om Max...ku være jeg skulle tage mig sammen og få det gjort! smiley

Ringede og snakkede med dyrelægen og var ude og hente noget malt - løb tør for en uge siden og har bare ikke fået det hentet. Det skulle gerne hjælpe, men hvis ikke skal han til dyredoktoren på mandag.

Mvh. Signe

• #7   15. mar 2008 Har du tjekket hans feber.....

Hvis de kaster lidt klart væske op og evt. har tynd mave...kan det sagtens være en hårbold......men du kender jo din kat bedst....mine katte kan godt have hårbolde specilt i fældningsperioden...men de er alsdrig dårlige af det !!! Hvis de var dårlige og ugidelige ville jeg kontakte dyrelægen...
    Hvis jeg fornemmer at de har en hårbold giver jeg gerne lidt flydende parafin...og det virker fint....(efter råd med dyrelægen)

anna

• #8   15. mar 2008 Hej Anna,
    tak for dine råd! smiley

Kontaktede dyrelægen og fik at vide at jeg skal holde øje med ham og gi ham kattemalt. Han har heldigvis ikke feber og har også fået det en del bedre nu - han har spist lidt, drukket en del og virker bare generelt meget mere frisk. Holder selvfølgelig øje med ham og håber han snart går en tur på kattebakken.

Puha der er bare ikke noget værre end når de små har det skidt! :S

Mvh. Signe

• #9   15. mar 2008 Hejsa...ja det er bare så hårdt at se på at de har det skidt...katte malt er også Ok.....men jeg kan godt anbefale dig at anskaffe parafin...dog skal man lige holde øje med dosseringen smiley
    Godt at hører at han ikke har feber samt at det går bedre...:-)
    anna

Kommentér på:
Bekymret! :( Min kat er dårlig.

Annonce