{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.944 visninger | Oprettet:

Min kat løber tilbage til vores gamle hjem {{forumTopicSubject}}

Hej kattevenner!
Jeg har to hankatte, Rødmis på 10 år og Milo på 3,5 år, de er begge kastrerede ude katte.
Jeg har nu boet i samme hus med dem i et halvandet års tid, hvorefter vi nu her i slutningen af maj i år, flyttede. Vi er flyttet ca. 1-1,5km væk fra vores gamle hus.
Jeg har haft holdt kattene inde i et par uger inden de kommer ud første gang. Rødmis, den ældste kan sagtens finde ud af det, men Milo bliver ved med at rende tilbage til det gamle hus, hvorefter han så ikke kan finde tilbage til det nye (eller det tror jeg i hvert fald ikke han kan). Jeg har nu haft dem skiftevis inde og ude, her i sidste omgang har de været inde i 6 uger. Og nu har de været ude nogle dage også her på 3. dagen, er han ikke kommet hjem...
Dvs., han kan sagtens være ude nogle dage uden der er noget, der går han ikke særlig langt og kommer ofte hjem, men pludselig er han væk og jeg ender med at finde ham ved det gamle hus hvor han står og miaver helt hysterisk....

Jeg er ved at være helt bar på ideer om, hvad jeg skal stille op.... jeg har været rundt og drysse kattegrus og jeg har gået tur med ham rundt i det nye nabolag, så han forhåbenligt kunne få opdateret hans lille hjerne GPS, men uden held....

Er der nogen der kan give mig noget råd og vejledning om, hvad jeg kan prøve fremadrettet? Jeg er ved at være der hvor jeg tænker om det bedste for ham ville være, at finde ham et nyt hjem, selvom det er det absolut sidste jeg vil... jeg har bare prøvet helt siden i sommers at få det her til at fungere og det fungerer bare ikke......

Mvh. ditte, den bekymrede kattemor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat løber tilbage til vores gamle hjem
  • #1   15. okt 2019 Jeg synes så bestemt ikke, at du skal finde et nyt hjem til den - hvorfor?
    Har I mulighed for at hegne haven ind? Så ved du da hvor de er smiley


  • #2   15. okt 2019 Kalder du dem ind for natten eller når de skal have mad?
    Vi kalder/fløjter på en bestemt måde med vores katte for at få dem ind for natten.
    Hvis din kat har en lyd (bestemt fløjte lyd - en høj tone) at gå efter, kan han måske finde hjem smiley


  • #3   15. okt 2019 man siger at en kat der flytter ikke må lukkes ud de første tre uger, da den skal lære hvor den nu bor.............. for 10 år siden havde jeg en udekat og flyttede. det var et sandt mareridt at holde den inde så længe

  • #4   15. okt 2019 Der er nogle der render tilbage og ikke så nemt kan flyttes. Vi har en Simba herovre i mit kvarter, da de flyttede gik han 5 km tilbage til sit gamle kvarter . De holdt ham også inde en måned eller mere uden det hjalp en disse. Han har nu fået lov til at blive boende her. Men han blev her også og gik aldrig tilbage igen til det nye hjem. De måtte hente ham hver gang de lukkede ham ud. . Hvis din går hjem og ikke kun sidder uden for det gamle hjem er der vel en chance stadigvæk for at han fatter i en flyttet. Da jeg selv flyttede med min egen fik hun ikke lov til at gå alene ud selv om hun var ude kat . Jeg gik med hende dag og nat. I starten med snor. Hun er blevet lige ved huset og i haven og mener stadig vi skal gå tur hver dag. Flytniing er ikke lige nemt for alle ude katte.

  • #5   15. okt 2019 En af mine veninder, måtte tage en tilbage løber til sig, den krydsede hele Århus, for at komme hjem til sit kvarter, og 3 gang fik han lov til, at blive han fik lysthus med egen indgang, dyrlæge og mad og vand og kærlige nus, men de havde 3 indekatte med løbegård, og de 3 ville ikke have ham ind, men ude vænnede de sig til hinanden.
    Jeg ville også gå med ham i snor, eller lave en løbegård, der kan være for mange katte i det nye kvarter, og han kan have svært ved, at få et territorium, og derfor går han tilbage, hvor den ældre måske har fået plads, eller har nået en alder hvor det ikke er så vigtigt for ham, så derfor bliver han hos jer.
    Håber du finder en løsning der dur for både jer og katten.


  • #6   15. okt 2019 en af de katte jeg solgte på kv gjorde det samme.
    ejeren var også flyttet et kort stykke væk. de havde to brødere. men den ene af dem blev ved med at smutte hjem til det gamle hjem.
    først havde de begge katte inde i 3-4 uger
    så smuttede han hjem til det gamle hjem
    så hold de begge katte inde i 1½ mdr
    igen smuttede han
    så holdt de begge katte inde i3 mdr - mener jeg det var
    det hjalp

    En bedre løsning vil være at have løbegård eller indhegne haven.
    der findes mange gode løsninger. jeg har løbegård til mine 12 katte. Og det er bare det bedste jeg har. Selv katte som har været vant til at løbe frit er godt tilfreds med den. de er jo i sikkerhed på mange måder. de skal ikke slås for at have lov til at være i fred, de møder ikke biler, de slippet for de dumme sygedomme som aids og leukæmi


Kommentér på:
Min kat løber tilbage til vores gamle hjem

Annonce