{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat besørger indenfor
  • #1   17. mar 2008 Vask stederne af med rodalon og prøv at få undersøgt om den skulle have blærebetændelse

  • #2   17. mar 2008 Vi vasker med rodalon, men det er vel ikke blærebetændelse når hun "laver stort" smiley

  • #3   17. mar 2008 Jeg vil også lige tage en tur til dr. dyr, bare for en sikkerheds skyld smiley

  • #4   17. mar 2008 Kan der være noget hun er blevet bange for udendørs? Prøv at sætte et katte toilet op

  • #5   17. mar 2008 Prøv at skifte grusmærke. Måske gider katten ikke dette mærke, så det kan være at det hjælper..

    Rens bakken helt i rodalon, så den er helt frisk og "ny"..



  • #6   18. mar 2008 Der er være flere årsager til det.
    Måske er der en kat udenfor, som hun er bange for, og som måske har overfaldet hende, mens hun besørgede.
    Hun kan i det hele taget have haft en ubehagelig oplevelse, imens hun besørgede, og så vil hun selvfølgelig heller gøre det inde i fred og ro.

    Bortset fra det, så kan jeg ikke forstå dem, der vil have deres kat til kun at tisse og besørge udenfor.
    Hvis katten skulle få enten en urinvejsinfektion eller dårlig mave, evt. med blod i afføringen, har de ikke mulighed for at opdage det, før det måske er for sent.

    Vask ellers med ganske alm. eddikevand. Det er en bedre lugtfjerner end Rodalon, det er ugiftigt, og så koster det kun en brøkdel af Rodalonen.

    PS:
    Jeg ville nu også betakke mig for at sidde udenfor i regn, sne og blæst og forrette min nødtørft smiley


  • #7   18. mar 2008 Mega har ret - brug eddikke til at vaske tæpper og gulv med fremfor Rodalon medmindre du er HELT sikker på at katten ikke kommer i nærheden af det sted du har vasket før det er helt tørt..

    når katten går på det våde, så slikker den instinktivt poterne bagefter og 7-9-13 så er Rodalon noget giftigt stads...

    Min forrige kat var vild med lugten af klorin... og det er jo en lugt der bliver siddende selv når man har vasket efter med rent vand 10 gange... når jeg vaskede hendes kattebakke, så brugte jeg klorin fordi lugten tiltrak hende og fik hende til at bruge toilettet - hun havde nemlig samme dårlige vane som killing med at bruge små gemmesteder som toilet frem for kattebakken...

    det skal dog bare for en god ordens skyld siges at det tager lang tid at vaske kattebakken i klorin fordi man ufattelig omhyggeligt skal rense og tørre efter så katten ikke får klor på poterne....

    men det virkede for mig den gang og min mis blev 14 år uden at besørge andre steder siden, så måske det trick kan hjælpe smiley

    Knus og Miauws



  • #8   18. mar 2008 Miss T

    Så vidt jeg har forstået det, er problemet ikke, at katten besørger uden for bakken, for <b>den har ingen bakke.</b>
    Den er vant til at besørge udenfor.

    Læs lige trådstarten og så mit indlæg igen!


  • #9   18. mar 2008 Mega: Vi har skam en kattebakke at stå femme for har også en anden kat og den benytter den, men den kat som vi snakker om har ikke brugt kattebakke siden hun var killing...

  • #10   18. mar 2008 OK Anja, så er jeg med - Det fremgik bare ikke af dit første indlæg.

    Så ville jeg anskaffe en bakke ekstra, for det er ikke sikkert, den anden kat vil dele bakke med andre. Desuden foretrækker de fleste katte at tisse et sted og besørge et andet.

    Hvis du anskaffer en bakke til, vil jeg også råde dig til i starten at komme et lag jord oven på gruset, for din kat er jo vant til at bruge jord.

    Men som sagt:
    Vask med eddikevand og stil et par små skåle med tørfoder på de steder, hun besørger. Katte vil nemlig helst ikke hverken tisse eller besørge i nærheden af deres mad.


  • #11   18. mar 2008 PS:
    På din profil har du kun oprettet én kat, selvom jeg kan se, du har tre, og jeg kan regne ud, den sidste ikke er så gammel endda.

    Med tre katte skal du altså have to bakker - mindst, men husk det med jorden.


  • #12   18. mar 2008 troede egentlig at man skulle have en bakke mere end man har kat

  • #13   18. mar 2008 Det er helt korrekt Birthe, men hvis du vil foreslå det, stejler de fleste nok.

  • Camille U
    Camille U Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   14. okt 2017 Min kat er startet på præcis det samme - også efter 9 år. Har gjort det 2 gange på en måned nu, så det er jo ikke hver gang. Før besørgede den kun ude, da den har kattelem.
    Vil meget gerne have input. Min kat er vant til meget opmærksomhed og får ikke så meget for tiden, så måske den mangler lidt opmærksomhed...


  • #15   15. okt 2017 Først ville jeg tage katten forbi hos dyrlægen til et senior tjek
    Anskaf nogle kattebakker/ flyt kattebakkerne derhen hvor den besørger og se om det ikke kunne hjælpe.


Kommentér på:
Min kat besørger indenfor

Annonce