{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Det ene øje løber stadig {{forumTopicSubject}}

Min lille Sethi-mis blev stresset da han flyttede hjemmefra og fik en luftvejsinfektion da han havde boet hos os et par dage...

samtidig fik det lille pus øjenbetændelse... så afsted til dyrlæge med det samme hvor vi fik 6 dages antibiotika og øjendråber til en uges tid..

til tjekket en uge senere fik jeg at vide at han havde det fint, luftvejene var fine og øjet havde det bedre men jeg skulle fortsætte med øjendråberne..

mit spørgsmål er nu - hvor længe varer en typisk øjenbetændelse når den bliver behandlet 2 x dagligt ? .. hans øje løber nemlig endnu... det er ikke længere hævet eller rødt eller noget - det løber bare...

hvor længe kan jeg regne med at det bliver ved med det eller bør jeg søge dyrlæge med det samme fordi det endnu ikke er stoppet...

min dyrlæge sagde ganske vist at det ville blive ved et stykke tid - men alt er relativt... hvorlænge er "et stykke tid"

det ville jeg spørge hende om hvis hun ikke holdt påskeferie - men der sgu da lang tid til tirsdag...

Knus og miauws...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det ene øje løber stadig
  • #1   21. mar 2008 Ring til en anden dyrelæge og spørg...

  • #2   21. mar 2008 glemte helt at sige stakkels mis..

  • #3   21. mar 2008 Hvis det var mig ville jeg vente til på Tirsdag og se hvordan det så ud.
    Og hvis det kun er det ene øje, så ha' lidt tålmodighed.... smiley


  • #4   21. mar 2008 Husk at blive ved med at dryppe begge øjne og måske sætte det op til 3 gange om dagen.

  • #5   21. mar 2008 Jeg synes også du skal blive ved med at dryppe hans øjne.. inde du gør det ¨åtør hans øjne med en vat rundul vredet op i lunket kogt vand

  • #6   21. mar 2008 Sommetider ser man ikke skoven for bar træer... Du har fuldstændig ret Birthe..... jeg skulle da ringe til en anden dyrlæge og spørge.....

    det er nu dejligt med den 24 timers dyrlægedøgnvagt for os sarte sjæle der bliver nervøse på vores øjestenes vegne....

    dyrlæge-telefonpasseren var sød og i snakkehjørnet så jeg fik en laaaaaaaaaang forklaring om helingsprocesser og udflåd og sammenvoksede tårekanaler, men essensen var at jeg skulle tage det roligt og se tiden an...

    jeg kunne forvente. udflåd i 2-3 uger efter endt behandling så jeg har masser af tid at løbe på endnu... sålænge betændelsen var væk var alt indtil videre som det skulle være..

    og hun foreslog det samme som dig stine - at jeg efterbehandler 3 gange om dagen fremfor 2 ... dejligt at vide at der er folkherinde der ved hvad der er det rette - hvis jeg nu ikke havde kunnet komme igennem til dyrlægen...

    så tak for skubbet Birthe - det er sjovt som man overser det mest logiske når man har de små bøllers ve og vel lidt for tæt inde på livet...

    man knusere fra mor og potepåskedaks og miauws fra Sethi smiley


  • #7   21. mar 2008 En anden ting du også skal huske er, at når øjet er normalt igen, så fortsæt lige et par x-stra dage mere, trap evt ned så er du helt sikker på at det er væk smiley

  • #8   21. mar 2008 Samme foreskrift som med cortison......

  • #9   22. mar 2008 Hvis det på et tidspunkt kommer igen, kan du muligvis undgå en dyrlægeregning ved at vaske det med kold kamillethe. Det har jeg gjort med både en kat og min hest. Bare et lille husråd........ Men hvis der ikke sker bedring efter max 2 dage m kamilletheen, så er dyrlægen selvfølgelig en nødvendighed.

  • #10   22. mar 2008 Man skal IKKE bruge kamillete til øjnene. Det er ganske rigtigt et gammel husråd, men man har fundet ud af at det kan genere øjet mere end det hjælper.
    Brug kogt saltvand istedet, hvis man absolut skal bruge noget.


Kommentér på:
Det ene øje løber stadig

Annonce