1.753 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

snask i det ene øje. snask i det ene øje.

Min udekat har i et par dage haft noget snask i det ene øje.Jeg har prøvet at rense det med et stykke fugtigt vat,men han giver et vræl fra sig og stikker af,som om at det gør meget ondt.De sorte pletter længere nede er vist nok snasket som er størknet,jeg tror ikke det er blod fra et slagsmål,selvom det ser sådan ud. Er der nogle ,der har set det før og kan fortælle om det er betændelse eller bare noget irritation?
M.v.h. Poul

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  snask i det ene øje.
  • #1   3. nov 2022 Gå til dyrlægen? smiley

• #2   3. nov 2022 Jeg synes, det der ser ud til at være meget snask, så jeg tænker, der kan være betændelse... Måske kan du sende et par fotos af det til din dyrlæge, og spørge hvad h*n kan anbefale.

• #3   3. nov 2022 Ja hvis man kan konsultere dem ved at sende billeder er det en god idè.Han er en tidligere vildkat,og det er ret utopisk at jeg får ham ind i en kasse og til dyrlægen.men billeder er en god idè.

profilbillede
  • #4   3. nov 2022 jeg ville sende billederne til dyrlægen og prøve at ringe til dem i morgen
    og forklar dem at det drejer sig om en kat som nok ikke lige kan puttes i en kasse

det kunne godt være skidt i øjet, eller en rids fra anden kat/ plante(græs hæk ??) /andet
    så han bør nok få noget øjensalve

• #5   3. nov 2022 Det kan være et hornhindesår. Det skal behandles af en dyrlæge.

• #6   3. nov 2022 Har katten været oppe og slås?

• #7   4. nov 2022 Nårhhhhhh, han ser sød ud! smiley Men øv, det ser ud til, at han har fået en skade ved det øje - sandsynligvis fra en klo smiley

Netop ved uhåndterbare katte er det nemlig godt, hvis man kan nøjes med fotos. Ingen grund til at stresse katten unødigt, men det kan selvfølgelig blive nødvendigt.

Ring til dyrlægen i dag, for det er træls hvis det bliver værre henover weekenden.
    Håber "billedkonsultation" rækker, ellers kan dyrlægen nok køre ud til jer - egen dyrlæge, eller mobildyrlæge, hvis I har sådan en i området.

God bedring med missens øje.

• #8   4. nov 2022 Jeg har nu sendt billeder til de tre dyreklinnikker ,der ligger i nærheden og svaret er det samme,det er ikke muligt at stille diagnose ud fra billeder,man skal undersøge for ridser i hornhinden. Og man kan heller ikke købe medicin uden at møde op med katten.Jeg havde nogle Kesium tabletter til kat liggende,dem har jeg givet ham mod betændelse,og renset hans øje lidt med en saltvandspippet.Så må jeg se hvordan det ser ud på mandag.Jeg har en kraftig mistanke til at det skyldes at han kravler op under taget.Loftsrummet er isoleret med gammel Rockwool,som kan være hudirriterende og måske endda kræftfremkaldende.

• #9   4. nov 2022 Jamen hvorfor har du så ikke været afsted, så øjet kan blive renset?

• #10   4. nov 2022 Fordi jeg har renset det herhjemme med engangspippet.Måske er det nok.Hvis ikke må jeg prøve at få en dyrlæge herud på mandag.

• #11   5. nov 2022 Kesium? Hvad er det? Hvordan hjælper det øjet?

• #12   5. nov 2022 Find en kørende dyrlæge. Katten kan i værste fald miste et øje.

• #13   5. nov 2022 Tak for de velmente råd.Heldigvis var det en mild irritation/infektion.I dag ser det meget bedre ud.Ja billedet er faktisk taget for 30 min. siden.
    M.v.h

profilbillede
  • #14   5. nov 2022 dkkorat - Jeg googlede lige Kesium : Der står: amoxicillin og clavulansyre (mener det er det samme, man bruger mod kattebid).

• #15   5. nov 2022 Jeg fik dem udskrevet af dyrlægen,engang han (katten)havde kradset sig til blods p.g.a lopper,de skulle virke mod betændelse.

• #16   5. nov 2022 Du kan da ikke bare bruge noget tilfældigt medicin, som du engang fik af dyrlægen, til st behandle noget du ikke ved hvad er? smiley

Kommentér på:
snask i det ene øje.

Annonce