{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.879 visninger | Oprettet:

Hvordan kan man se det er en Maine Coon? {{forumTopicSubject}}

hvordan kan man tydelig se at det er en maine coon kat ???
vi anskaffede vores katte, for 9 og 12 måneder siden, og fik den besked at det var maine coon katte...

jeg har søgt rundt, og fundet lidt info om at de først får det maine coon look efter de er 3 år. at deres haller kan nå op over deres hoveder. noget med ny og gammel race ???

er der nogle kendetegn man ikke kan gå fejl af ???

jeg blev lidt skuffet, da mine 2 katte oprettet som MCO begge blev afvist her på dette forum smiley men det ændre jo ikke sagen at de stadig er mine skønne katte smiley føler mig jo bare lidt snydt fra sælgers side... de er selvfølgelig købt uden stamtavle

på forhånd tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kan man se det er en Maine Coon?
  • #1   24. mar 2008 Man kan kun vide med sikkerhed, hvilken race ens kat er, hvis den har stamtavle.

  • #2   24. mar 2008 Kan du ikke registrere dem som blandings katte?


  • #3   24. mar 2008 ok ??? hvordan kan de så blive afvist med den begrundelse at det ikke er Maine Coon ??? hvis man ikke kan se det ?

  • #4   24. mar 2008 Man kan godt se om en kat er MCO...

  • #5   24. mar 2008 Birthe R --> jo det vil jeg sikkert godt smiley blev bare lidt skuffet da de blev afvist da jeg oprettede dem som maine coon da de for mig er MCO smiley

  • #6   24. mar 2008 Ja men der er åbenbart nogle som kan se det......

    Min datter har også købt en Main Coon killing uden stamtavle....den ligner desværre heller ikke så hun har puttet den i blandings kategorien...


  • #7   24. mar 2008 Hvordan kan det ses... der må jo være specielle kendetegn ?

  • #8   24. mar 2008 Prøv at kigge rundt på mco'erne herinde..
    Jeg har fx en på 11 mdr..


  • #9   24. mar 2008 Jeg kan da godt forstå at du er skuffet....det er min datter da også men hun holder jo ikke mindre af katten af den grund

  • #10   24. mar 2008 Jeg har 3 her inde...

  • #11   24. mar 2008 nej selvfølgelig holder jeg ikke mindre af dem smiley

    jeg har kigget rundt på flere MCO og ingen af dem ligner hinanden... smiley


  • #12   24. mar 2008 ja den ene, hun kat, ca 2 måneder på det billede

  • #13   24. mar 2008 hun ser sød ud... skal du ikke hav dine katte her ind....

  • #14   24. mar 2008 Brian M
    Den hunkat, du bruger som profilbillede, er ikke MCO - hun har ikke pelsen.


  • #15   24. mar 2008 hej Brian
    en maine coon er en semi-langhåret kat. dvs. at den er langhåret nogle steder på kroppen. Den har krave (næsten som en løve) bukser på bagbenene og langhåret og lang hale. derudover vil den have tufser på ørene (som en los) og mellem tæerne. det er rigtigt at en MCO førts er helt udvokset i 3-4 års alderen. den gamle linje er meget langhåret og den nye noget kortere men stadig markant .


  • #16   24. mar 2008 ville nok havde været bedst at undersøge om racen før man køber en men nu hvor du har dem *SS* så sæt dem under blandinger og du får en stor velkommen fra mig *SS* trist du er blevet snydt men det gør dem ikke til maine coon ......
    glæder mig at se dine katte *SS*


  • #17   24. mar 2008 Ditte...jeg kan altså godt forstå at det med katteracer er svært....Jeg har lige været lidt rundt og kigge på MCO...de er godt nok meget forskellige....men OK der er ingen der har kort pels

  • #18   24. mar 2008 synes nu alle mco m. tavle ligner hinanden. mange står oprettet som mco selvom de ingen tavle har, hvilket kan være misvisende når man kun kigger billeder.
    ved man hvad man skal kigge efter synes jeg det er ret let. en god idé er at gå på killingelisten.dk og kigge under racens opdrætterliste, og besøge en masse hjemmesider hvor man ved at det er 100 ægte MCO´er


  • #19   24. mar 2008 Birthe *S*

    tror ikke kattegalleriet er det rigtig sted at se hvordan en Mco ser ud *SS* bedre at kigge på opdrætter side der kan man se standarten ... og nej en Maine coon er ikke kort pelset *SS*


  • #20   24. mar 2008 Ditte vi er jo nogen herinde der er de rene katte amatøre smiley og ikke rigtig kender de små detalier ved racen, så hvis jeg som nybegynder havde sat mig ind i de forskellige racer og så besluttet mig til at få en MCO, ja så var jeg sikkert også hoppet i med begge ben. Jeg havde da sikkert også fundet på at købe en fra en BYB simpelthen fordi det var billigere, lidet anende at jeg blev snydt så vandet drev.

    Mange af os tror jo det bedste om folk og tænker slet ikke på at de kanfinde på at snyde....og hvis de nu fortæller at de specielle kendetegn ville komme med alderen, ja så var jeg også hoppet på den.

    Dertil skal lige siges at i dag ville jeg aldrig finde på at gøre et sådanne køb og har heller aldrig gjort det.

    Hilsen Naive mig



  • #21   24. mar 2008 ved lige hvad du mener ..... gggg jeg købte i sin tid min huskat mille som Maine coon ggggg ....... moren var helt sikkert maine coon men faren var vist ret tvivlsom ggggg ...... sælger påstod dog hårdnakket at det helt sikkert var en maine coon der var far og selv efter jeg var startet som opdrætter påsrod hun hårdnakket at jeg tog fejl gggg .... men nogle mennesker har ingen omtanke for andre mennesker og det glemmer de stakkels killinge købere der kommer "bare " for at få en skøn kat *SS*

  • #22   24. mar 2008 så er de oprettet igen, som blandingskatte.
    Tager lige kontakt til sælger, og får billeder og beskrivelser af forældrene...


  • #23   24. mar 2008 Har budt velkommen - skønne katte, men bestemt ikke mainecoon.
    Kan ikke engang se nogen mainecoontræk - ikke for at nedgøre dig, for kattene er jo dejlige alligevel.
    Men har du købt dem som mainecoon, så synes jeg bestemt osse du skulle kontakte sælger...
    Hvad har du måtte betale ? ( hvis du vil fortælle det? Ellers skal du bare ignorere det *ss*)


  • #24   24. mar 2008 Har også været inde og byde dine dejlige katte velkommen...

  • #25   24. mar 2008 jeg har givet en plov for dem hver... men de er jo også dem hver... smiley så det er jo bare... men de er jo heller ikke kommet i familien for at være MCO... men fordi de var så skønne at jeg måtte have dem smiley

  • #26   18. maj 2008 Hejsa smiley
    Brian M.. jeg har set og læst dit link smiley Jeg er opdrætter af Maine Coon og kan sige at dine bestemt ikke er af den race. Men måske er det en blanning? Hvis man har en similanghåret kat og pare den med en huskat, altså korthåret, så vil man altid få korthårs killinger selvfølgelig kan en huskat bærer på et gen for langt hår (fordi den selv er en bla.) så vil hver 4. killing have langt hår.
    Hvis man gerne vil have en bestemt kat, så må man altså købe en med stamtavle smiley og dermed give prisen smiley man vil aldrig kunne få en Maine Coon med kort hår og heller ikke til 500.- håber det hjalp dig/jer. Men husk, at Maine Coon er også forskellige, lige som os mennesker.. de er ikke 100% ens, men som opdrætter forsøger man, at få de standarter frem som er ønskeligt på udstilling. Men man kan sagtens se om det er en Maine Coon eller ex. Norsk Skovkat. venlig hilsen Pia


  • Bodil Sabine B
    Bodil Sabine B Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #27   4. nov 2017 Jeg har selv en Maine Coon hun er 2 år gammel.
    Men der findes forskellige arter og udseende er også forskelligt af Maine Coon.
    Men prisen den er meget høj for en Maine Coon.


Kommentér på:
Hvordan kan man se det er en Maine Coon?

Annonce