{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
407 visninger | Oprettet:

Kradser klør {{forumTopicSubject}}

Min ene kære kat kradser klør i alt hvad han kan komme i nærheden af... Lige med undtagelse af kradsetræet, seføli!!

Hans søn kan godt finde ud af hvor det sker, men han kan bare ikke, selvom de har hver deres!! Det er både sofa, seng osv...

Er der nogle der har erfaringer med hvad man kan gøre for at undgå det? Har netop købt meget dyre stole, som jeg helst ser han ikke rører mere end han allerede har gjort!

Har ikke dør til stuen så er begyndt at lukke dem inde i soveværelset om dagen og natten. Men synes det er synd de skal rende rundt i kun ét rum! Nogle gode råd til hvordan man kan skærme af??
De er tunge i røven, så en afskræmning behøver ikke være særlig høj.

Tak på forhånd! smiley

Mange hilsner - Nadia.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kradser klør
  • #1   31. mar 2008 Hvis den kradser eller viser tegn til og kradse, så tag fat i den og bær den hen til kradsebrættet, og vis den med dine negle eller noget det er der den skal kradse. Du kan sige bestemt nej hver gang den kradser i noget andet end den må. Det kan tage lidt tid, men her har det virket!!! Ingen krads i møbler eller andet her:o)

• #3   1. apr 2008 Jeg er fuldt ud enig med Felis F, og især da det er <b>nye</b< stole, vil han sikkert kradse på dem. Kradse er faktisk et forkert udtryk, for katte har mellem deres trædepuder nogle duftkirtler, og det er for at afsætte sin duft, at katten gør det.

Prøv at gnide stolene med en klud, du har dryppet citronolie på, for katte hader lugten af citron. Det har hjulpet her i huset!

• #4   1. apr 2008 Enig med Felis og Mega.

Nye ting i huset skal jo "ordnes", så de kommer til at lugte rigtigt , hvilket efter kattes mening er deres egen duft smiley

Jeg har just købt ny seng, og var forberedt på, at kattene ville hvæsse kløer der. Det mest fristende hjørne har jeg indtil videre beskyttet med kraftigt stof, og så har jeg sprayet med lidt Feliway. Det er minimalt hvad de har kradset der. Måske kan du bruge ideen. Citronolie, som Mega nævner, er selvfølgelig også en mulighed.

At lukke kattene inde i soveværelset er da synd! Og du risikerer bare at de bliver så frustrerede over det, at de begynder på det der er værre end at hvæsse kløer....

• #5   1. apr 2008 Og kradsetræet kan gøres mere tiltrækkende med baldrian.

• #6   1. apr 2008 Du kan prøve at klippe kløerne..

• #7   1. apr 2008 det er ifl min dyrlæge synd at klippe klørerne -også på indekatte.

Køb et gulv til loft kradsetræ -det hjalp på vores

• #8   1. apr 2008 sanne N - jeg syntes det er mere synd min kat sidder fast i alting :S Han er vandt til det, og jeg ved hvor langt ned jeg skal klippe

• #9   1. apr 2008 Jeg klipper altså oz kløer på mine.. det er specielt nødvendigt med Ticcie, da hendes kløer nærmest gror ind i hendes træde puder, hun sidder virkelig bare fast i alt hvis ikke jeg gør det.

Kommentér på:
Kradser klør

Annonce