Kradser klør {{forumTopicSubject}}
Min ene kære kat kradser klør i alt hvad han kan komme i nærheden af... Lige med undtagelse af kradsetræet, seføli!!
Hans søn kan godt finde ud af hvor det sker, men han kan bare ikke, selvom de har hver deres!! Det er både sofa, seng osv...
Er der nogle der har erfaringer med hvad man kan gøre for at undgå det? Har netop købt meget dyre stole, som jeg helst ser han ikke rører mere end han allerede har gjort!
Har ikke dør til stuen så er begyndt at lukke dem inde i soveværelset om dagen og natten. Men synes det er synd de skal rende rundt i kun ét rum! Nogle gode råd til hvordan man kan skærme af??
De er tunge i røven, så en afskræmning behøver ikke være særlig høj.
Tak på forhånd!
Mange hilsner - Nadia.
nov 2007
Følger: 46 Følgere: 43 Katte: 8 Emner: 44 Svar: 1.030
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Prøv at gnide stolene med en klud, du har dryppet citronolie på, for katte hader lugten af citron. Det har hjulpet her i huset!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Nye ting i huset skal jo "ordnes", så de kommer til at lugte rigtigt , hvilket efter kattes mening er deres egen duft
Jeg har just købt ny seng, og var forberedt på, at kattene ville hvæsse kløer der. Det mest fristende hjørne har jeg indtil videre beskyttet med kraftigt stof, og så har jeg sprayet med lidt Feliway. Det er minimalt hvad de har kradset der. Måske kan du bruge ideen. Citronolie, som Mega nævner, er selvfølgelig også en mulighed.
At lukke kattene inde i soveværelset er da synd! Og du risikerer bare at de bliver så frustrerede over det, at de begynder på det der er værre end at hvæsse kløer....
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 31 Svar: 98
Køb et gulv til loft kradsetræ -det hjalp på vores
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
nov 2007
Følger: 46 Følgere: 43 Katte: 8 Emner: 44 Svar: 1.030
Kradser klør