{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Bider og kradser {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med en af mine killinger..
Han er nu 15 uger gammel..

Han bider og kradser konstant...
Ikke for alvor, men i leg...
Man kan ikke gå forbi ham uden at han sætter sig i storetået på en..
Og nogle gange kommer han snigende hen af ryglænet på sofaen, og pludselig sidder han bare i håret på mig med alle tænder og klør...

Jeg bliver ofte vækket om natten ved at han lige pludselig sidder i armen på mig..

Og hver gang man prøver at kæle med ham går der ikke engang et ½ minut, før han igen sidder i hånden på en..

Jeg prøver alt hvad jeg kan at ignorere ham når han begynder på det.. Hvis jeg forsøger at skubbe ham væk, bliver han bare endnu mere vild..

Han har 3 andre katte til selskab: hans søster der er fra samme kuld, og mine to store katte på 1½, snart 2 år..
Jeg har masser af legetøj til dem, som han flittigt benytter sig af..

Så jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op smiley

Nogen idéer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider og kradser
  • #1   3. sep 2010 synes det lyder meget normalt, men kan selvfølgelig tage fejl... Måske det ville hjælpe at få ham kastreret hvis i ikke har gjort det?

  • #2   3. sep 2010 Sofie H - Ja, derudover er han fuld af krudt og spinder hele tiden...
    Det er bare lige den der ekstreme legesyge der generer mig grænseløst..
    Jeg har aldrig oplevet noget lignende...

    Marianne H - Han skal kastreres om en måneds tid, min dyrlæge er lidt gammeldags på det punkt, og vil først gøre det når de er 5 mdr gammel...


  • #3   3. sep 2010 Nogen gange er det bare en periode de skal over, og andre gange er det et problem der nager dem.! Hvis han ikke har problemer med tænder ell noget så ville jeg prøve at tage en forstøver flaske og så snart han gør det så giv ham et pust.! Det hjalp på vores bord hopperi feks..!!

    Han finder ret hurtig ud af at det er farligt at gøre det ..


  • #4   3. sep 2010 Det syntes jeg lyder som normal killinge opførelse- han skal bare opdrages lidt. Vær bestemt og skæld ham ud og flyt ham (på en måde han forstår) når han gør det

  • #5   3. sep 2010 Jeg har lært mine katte at hvis jeg begynder at brumme (knurre agtig) så er det fordi de gør noget forkert. Og så stopper de med det samme, og begynder så evt t slikke en istedet for..

  • #6   3. sep 2010 Jeg må ud og købe en vandforstøver...
    Den brugte vi også på vores gamle kat, og hun lærte da til sidst at man blev våd, hvis man tyggede i ledninger ;o)

    Og ja, jeg kan da prøve med at skælde ud...
    Jeg synes bare ikke det har samme effekt på katte som på hunde...


  • #7   3. sep 2010 Pladske og pladske...
    En lille pust med vandforstøveren har aldrig skadet nogen kat, hvis man spørger mig..
    Jeg kender flere der har brugt den med held..

    Men vi er kun 2 i hjemmet her, og vi synes begge at det er sk*de irriterende at han gør det..
    Vi tager ham op og flytter ham væk når han bider...
    Men selvfølgelig kæler vi ham, når han kommer hen..
    For hvem kan modstå en killing der spinder højlydt..
    Men efter ganske kort tid begynder han jo så at bide, for så skal vi jo lige pludselig lege.
    Når han gør det, sætter vi ham på gulvet og prøver at ignorere ham.
    Selvfølgelig hvis han så hopper op på skødet af en igen bliver han ikke bare sat ned igen, vi ser hvad han vil, og vil han kæle fint nok smiley
    Men vil han bare bide og kradse bliver han sat ned igen...


  • #8   3. sep 2010 Cleo leger også vild tiger en gang i mellem, tit når jeg går i seng, så skal hun altid rummestere med at overfalde fødder og ben samt arme og hænder.
    Min hankat Bølle har da lært at han skal stoope hvis jeg siger av,..
    Men må lære Cleo det samme evt. med en krurren som Katja skriver hun gør..

    - Jeg tror det lige så meget er leg og instent med at jage og nedlægge..


  • #9   3. sep 2010 Anne - Ja, det er det helt klart...
    Jeg har bare aldrig oplevet en kat der går så voldsomt til den..
    Han er total ustyrlig...
    Det skal sgu ikke undre mig, hvis dem, hvorfra jeg har fået ham, har haft det hyle skægt med at lade ham jage fødder.. Og de har helt sikkert brugt deres hænder til at lege med ham... smiley


Kommentér på:
Bider og kradser

Annonce