{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

Kradser og bider {{forumTopicSubject}}

Min killing er ved at være omkring 8-9 uger.
Den er utrolig leger syg, og vil helst fare rundt hele tiden, og lege med alt hvad den kan finde. Hvilket jo er fint nok i sig selv. Men når man f.eks. bare sidder med fødderne nede på guvlet, kan den hoppe hen og begynde at bide i fødderne. Når man vil tage den op bider den og kradser den også. Både i hænder, arme, ansigt og lige hvor den kan komme til, men det er vidst kun for at lege/slås.
Andre tidspunkter falder den helt til ro, så den lægger sig på en, så man kan kæle den og så sover den.. Rigtig tungt og godt, og spinder utrolig meget.
Den kan også være UTROLIG agrresiv, når den leger. Så bliver den helt sur og puster sig op, stor hale, ørene tilbage og hopper nærmest ''sidelæns'' rundt.

Og nu kommer spørgsmålet altså:
- alt dens bidden og kradsen, skyldes det at han er legesyg, og kun en killing?? Er det noget, der går over?
Eller nogen, der har oplevet noget ligende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kradser og bider
  • #1   21. sep 2009 Alle killinger gør det fordi de vil lege, leger den ikke med sine søskende eller sin mor ??

  • #2   21. sep 2009 En killing der er VED AT VÆRE omkring 8-9 uger!... Sig mig har du kun den, og hvor længe har du haft den?
    Jeg tænker at "problemet" er, at killingen er kommet for tidligt fra sin mor og søskende smiley Jeg sætter problem i gåseøjne, fordi det er normal adfærd for en killing at komme af med alt sit krudt.

    Anskaffelse af en 12 ugers killing vil nok være en god ide. Små Killinger har brug for artsfæller at lege med for at udvikle sig normalt.



  • #3   21. sep 2009 Nej, den leger ikke med sine søskende, og ikke med sin mor, da den ingen har. Vi fandt killingen da den var omkring 4 uger, den var blevet smidt ud i en skov - vel af nogen, som ikke ville have den. Det synes jeg var synd, og tog den derfor med hjem for at se, om den kunne overleve.

  • #4   21. sep 2009 tak for jeres svar smiley .
    Men det kan sikkert godt hænge sammen med, at den er kommet alt for tidligt fra sin mor.


  • #5   21. sep 2009 Ja og de problemer fortsætter bare og kan blive værre. Kan godt forstå du ikke kunne stå for den, men den havde haft bedre af at komme hen til en anden kat med killinger, så den kunne spejle sig i dem. Det er ikke for at være en sur kælling, men har selv 2 katte der er kommet fra internat, hvor de blev aflevet i en pap kasse foran døren alt alt for små, men jeg mente at jeg gjorde en god gerning ved at tage dem. De er 10 år nu og jeg elsker dem, men de er urenlige og overdrevet kælne, de har moderkomplekser af de helt store. Vi er vant til deres dårlige vaner og lever med det. Men mange af de katte bliver kastebolde, da deres ædfærd kan være svær at håndtere.

  • #6   21. sep 2009 Skaf en killing mere, så afreagere de på hinanden

  • #7   21. sep 2009 Maria P. **har selv 2 katte der er kommet fra internat, hvor de blev aflevet i en pap kasse foran døren alt alt for små, **

    Samme historie med mine katte.
    Bortset fra, at de nok er mere end almindeligt opmærksomhedskrævende, så er de fuldstændig normale, 100% renlige, og blide og glade og harmoniske og superskøndejlige smiley Jeg tror det er fordi, de har haft hinanden.... og så lige var det ældre. Ikke alt alt for små, kun for små.
    Så Julie, jeg synes det vil være en god ide, hvis du enten får en killing mere (min. 12 uger) eller finder et nyt varigt hjem til killingen, hvor der er minimum en killing mere. Hvis den kun var 4 uger, da du fandt den, så er der risiko for adfærdsproblemer. Jeg tror de kan tages i opløbet med en killing mere smiley


  • #8   22. sep 2009 Tak for alle jeres svar :).
    Jeg tror at jeg vil vente ldt tid og se, hvordan det kommer til at gå.
    Og hvis det ikke går, går det vel desværre bare ikke.
    Dog er min heldigvis også 100% renlig smiley


  • #9   22. sep 2009 Det med renligheden er noget der er blevet senere hen hos os.

Kommentér på:
Kradser og bider

Annonce