{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
486 visninger | Oprettet:

killinger imellem {{forumTopicSubject}}

Hej .. Mon nogen kan trøste / råde mig ... Jeg har for første gang 2 killinger ( nu knap 6 mdr ) . De viser sig at være meget forskellige i temperament og størrelse .. måske meget naturligt da det er en af hvert køn og 1 uges forskel i alder. Den mindste (hunkat) er meget stille af natur, mens hankillingen er en " børl " .. Det udvikler sig til tider ret voldsomt .. Den lille bliver overfaldet og bidt så hun græder .. hvad skal jeg gøre .. synes det er utroligt synd for hende .. Så råd modtages med kyshånd og bløde poter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killinger imellem
  • #1   16. nov 2019 Er de indekatte?
    For så kan det være du skal overveje noget mere aktivitet til hankatten smiley jeg har også 2 næsten jævnaldrene katte, han og hun, og hunkatten er totalt stille og rolig mens hankatten har behov for at tumle stadigvæk. Det har jeg især kunne se efter vi flyttede og skulle holde dem indendørs i 14 dage. De tog nogen ordentlige jagteture efter hinanden og hunnen endte også med at sige fra - ikke græde, men sige fra først. Nu kommer de ud igen og der er faldet ro på, heldigvis. Men det var tydeligt at han bare har mere behov for at kunne udfolde sig fysisk end hun har smiley
    Jeg har også læst flere gange at hankatte bare er teenage tossede i længere tid, så det kan sagtens være at temperamenterne bliver mere ens jo ældre han bliver smiley


  • #2   16. nov 2019 De er indekatte og skal forblive indekatte hvor jeg bor . Håber du har ret at han blot er en forstyrret teenager smiley , men det skiseme ondt at se hun ikke kan klare sig .. Jeg kan jo ikke være her hele døgnet og her ligner nærmest en børnehave med alt det de har af aktivitet legetøj smiley .. Mon Feli way kunne afhjælpe noget ?


  • #3   16. nov 2019 Det er da et forsøg værd. smiley Har du klatre miljøer og sådan?

  • #4   16. nov 2019 Er de neu?

  • #5   16. nov 2019 Hvem i alverden har solgt sådan et par? Det er vel næsten dømt til at gå galt.
    Jeg er meget skeptisk over for situationen, og det at kunne få det til at fungere mellem de to. Hankatte og hunkatte leger ofte på forskellige måder (ingen regler uden undtagelser), hvor hankattene bryder og piger vil helst bare lege fangeleg.
    Det kan resultere i hunkatten bliver trynet til hun til sidst bliver så stresset, at hun bliver sky, urenlig, kravler langs væggen og generelt dårligt tilpas. Med tiden vil hankatten måske endda se en sport i at være efter hende og vogte ressourcer og overfalde hende, når hun skal fra A til B.

    Jeg ville kontakte opdrætteren for en løsning og evt. tilbagelevere den ene af dem, evt. erstatte med en mere ligesindet killing.


  • #6   16. nov 2019 Killingerne er købt gennem Dyrenes beskyttelse .. Det er et ret nyt fænomen at han pludselig vil "lege" hvor hun er anderledes stille "puttegøj" Og JA de har ikke mindre end tre kradsetræ og mulighed for at komme i højden.


  • #7   16. nov 2019 De er begge neutraliserede anja n

  • #8   16. nov 2019 jeg tror at du skal bruge noget mere tid på at lege med ham. altså lidt vildere leg
    sådan at han bruger noget mere energi.

    og når han lægger op til for voldsomt lege med pigen, så skal du få ham væk med legetøj - opfordere ham til mere leg men med dig.

    man skal nemlig passe på med at skælde for meget ud, for man risikere bare at han bliver bange for dig i stedet for. så få hans tanker væk fra at overfalde pigen til at lege fx med drillepind med dig.

    det kan godt være at du skal bruge min 30 hver aften eller sådan noget

    det har jeg selv brugt. Dog er det et par tøser af mine som hellere ikke altid lige kan finde ud af det sammen.


  • #9   16. nov 2019 taget a notum anja n .. tak for rådet smiley

  • #10   17. nov 2019 En hankat leger vildt!
    En kat på 6 måneder er i den alder hvor man næsten kan få lyst til at give dem en enkeltbillet til Langtbortistan smiley
    Jeg tror ikke, at det ikke kan lykkedes, for de er jo "købt samlet" om jeg så må sige, så mon det ikke også handler lidt om, hvem der skal have førertrøjen på?

    Hunkatten græder - men bider han til blods? Her er det nemlig sådan, at Elvis hyler FØR han bliver overfaldet - og når jeg så har trøstet den stakkels kat - hvem flyver så i flæsket på Freddie? Yep - det gør Elvis smiley
    Hvis han ikke bider til blods og hun ligger i et fjernt hjørne og undgår ham, så tror jeg ikke at det er så galt som det altså kan ligne.


  • #11   17. nov 2019 Hanne H. Jeg synes du skal kontakte internatet og fortælle dem om hvordan det går . Jeg mener de burde hjælpe dig . De bliver jo aldrig venner kattene, hvis hun katten bliver overfaldet konstant. Måske kan de finde et bedre ven til din hun kat eller finde en han kat der passer sammen med den du har.. Det er ikke rimeligt den ene kat skal overfaldets i sit hjem og trynes konstant, hvis det er sådan. Er det et ordentligt internat vil de hjælpe dig.
    Jeg mener jeg har set at de hos DB har taget katte tilbage til omplacering af samme grund fordi forholdet mellem kattene har ændret sig og er blevet dårligt så de slås.


  • #12   17. nov 2019 nej han bider ikke til blods, men der er helt klart noget helt forkert .. Hun spiser ikke, ret meget og forsøger at "gemme" maden ved at skrabe omkring skålen. sover meget vejer kun 1,6 kg hvor han monsteræder og vejer 3,1 kg .. Hun har ikke en jordisk chance for at klare ham .. Jeg er så ked af det holder af dem begge men har tårer i overflod når jeg oplever de "overfald"

  • #13   17. nov 2019 Nu kom der lige lidt flere ting i spil:
    Han bider ikke til blods - positivt
    Hun er lille og har nedsat appetit - er hun rask??
    At de skraber omkring skålen er der mange der gør, så det er naturlig adfærd.
    Hvis der er en i flokken som ikke er rask er der to muligheder:
    Den skal bare ned med nakken
    Den skal passes på (det er set herhjemme)


Kommentér på:
killinger imellem

Annonce