{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.750 visninger | Oprettet:

Hvil I fred lille Frederik {{forumTopicSubject}}


Som overskriften siger så, er det forfærdelige sket at vi har mistet vores elskede KrPrins Frederik, til den forfærdelige sygdom FIP..

Frederik har ikke haft nogen symptomer på sygdommen, han har haft lidt blød mave som vi fik væk med kogt ris, fisk og ærter + Zoolac.. også Fredag nat fik han tynd mave, og jeg besluttede at han lige skulle ud til dyrlægen mandag og tjekkes for evt mavevirus .. Han opførte sig helt normalt fredag og lørdag, der var intet at mærke på ham.. han spiste godt og drak som han plejede..
Natten mellem Lørdag og Søndag tager jeg ham med op i sengen og putte, og pludselig imens vi ligger og nusser, står det ud af ham men helt tyndt afføring.. han simpelthen næsten bader i det.. han bliver sløv og kaster vand op, jeg ringer med det samme til dyrlægevagten, og får den besked at man ikke tager til dyrlægen om natten med, en kat pga Diarré.. jeg fortæller at han er sløv og svært at komme i kontakt med.. jeg siger at jeg er meget bange og ikke forstår hvad der er i vejen med ham.. får af vide at jeg skal give ham væske og holde ham varmt også se tiden an til det bliver dag.. jeg fortæller at jeg ikke rigtigt kan komme i kontakt med ham, men ingen reaktion.. ligger røret på og er helt i panik.. stortuder, ryster over hele kroppen og har ikke været så bange før.. knuger Frederik ind til mig og beder til at han bliver okay.. giver ham lidt vand og tørrer afføring ud af pelsen på ham.. der går ca 10-15 min også ringer Allan igen til dyrlæge vagten, og fortæller at nu flader han bare rundt i sit afføring og har meget underlig vejrtrækning og at han har haft en luftvejs-infektion for nogle uger siden, og om han ikke kan give os et eller andet imod hans vejrtrækning og diarré.. noget penicillin eller et eller andet.. han får afvide at det kan han ikke, og at han ligger hjemme i hans seng og sover :o. Vi bliver dybt rystet.. Finder nummeret til et dyrehospital i Varde, som ligger Ca 20 km væk, ringer og siger at vi vores kat er syg og fortæller hvordan han har det og at vi vil komme med ham.. vi får besked på at komme med det samme og vi kører til Varde i meget hurtig fart.. undervejs er Frederik lidt mere vågen og skal da også lige holde øje med hvad jeg laver.. men da vi så ankommer er han helt slap.. jeg er næsten brudt helt sammen der.. føler mig så magtesløs, kan se vores baby er meget syg og kan intet gøre.. han er på det tidspunkt indsmurt i afføring på nederste del af pelsen og jeg prøver at tørrer ham lidt med et håndklæde.. lægen undersøger ham og fortæller at han er blevet meget dehydreret af at miste så meget væske igennem det tynde afføring og de 2-3 gange han har kastet vand op.. han bliver lagt i drop og kommer i behandling og vi får afvide at vi skal tage hjem og vente.. aldrig har turen hjem fra Varde føltes så lang.. ringer til min mor som er indlagt og fortæller hende hvad der er sket.. hun fatter først ik ret meget af samtalen da jeg stortuder, men får mig taget lidt sammen til at snakke.. vi bliver enige om at han er i gode hænder og må se tiden an, indtil lægen ringer.. jeg ringer til lægen tidligt om morgenen, og han fortæller at han har sat ved Frederik indtil kl 5:45 og behandlet ham med væske og medicin.. og at han er kørt ud til nogle andre patienter og vil kontakte mig så snart han kommer tilbage til klinikken.. men han når at fortælle at han har taget godt imod væsken og er kommet lidt i bedring.. føles friskere.. jeg sætter mig atter til at vente ved telefonen men er forhåbningsfuld, da han jo er i bedring.. men så ringer telefonen.. det er dyrlægen, han er kommet tilbage til klinikken og finder Frederik død!!! Jeg skriger og kan slet ikke fatte det.. siger til dyrlægen at jeg får min mor til at ringe til ham om hvad der skal ske videre.. får fat i min mor og min kæreste som kører mig ind til min mor.. i mellemtiden kontakter min mor dyrlægen og May-Britt og de beslutter at han skal obduceres og det får dyrlægen så besked på.. atter ventetid med en masse græden og fortvivlsomhed.. HVORFOR vores lille baby??? Vi er simpelthen i chok, kan ikke snakke eller noget.. vi får ringet til min bror og svigerinde som komme ud til os.. så får vi endelig opkaldet fra dyrlægen.. Obductionen viser at vores elskede lille Frederik, havde FIP!!! Jeg fatter intet.. hvordan .. kan det ske igen?? Er 1 år siden jeg mistede min Felix til den forfærdelige sygsom og nu rammer det os atter..

den dyrlæge som afviste os, skal indberettes og jeg kontaker dyrenes beskyttelse og får nogle råd til hvordan jeg skal forholde mig..

Nu prøver vi så at klarer og igennem dagene og tage os af de 2 andre.. Fernando mangler allerede Frederik, og han går og leder efter ham, de kan begge 2 mærke at der er sket noget og de kredser om mig..

Min mor og May-Britt har haft en lang samtale i dag, og May-Britt vil give os en ny killing, hvilket min mor og jeg ikke bryder os om, da det jo ikke er noget May-Britt kan gøre for eller kunne havde gjort noget for at forhindre.. men de er så blevet enige om at på et tidspunkt, når vi lige er ovre det væreste så får vi en skøn Na´zyia killing igen..

Tusind tak May-Britt.. du er en specielt person og vi holder utrolig meget af dig.. og det er alt for meget at du er så gavmild..

Hvil I fred lille skat.. du er elsker og savnet.. altid i vores hjerte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvil I fred lille Frederik
  • #1   7. apr 2008 Det gør mig rigtig ondt for jer.

    Det er den pokkers del ved at have dyr.

    Når de skal herfra, er det bare en stor sorg.

    Trøstetanker og knus herfra.

    Hilsen Dorte og de snart 18 nussemisser.


  • #2   7. apr 2008 Det gør mig ondt for jer alle:-(
    FIP er en forfærdelig og uretfærdig sygdom, som rammer i flæng. Jeres eneste trøst midt i al chokket kan være, at Frederik ikke nåede at lide længe - FIP kan trække længe ud med mange lidelser og brkymringer ti følge...


  • #3   7. apr 2008 Tak skal I ha for jeres medfølelse.. Ja FIP er en forfærdelig sygdom smiley

    Ville ikke ønske for min væreste fjende at de skal igennem det..


  • #4   7. apr 2008 Åhh.. Nej Winnie, sikke noget. Det gør mig virkeligt ondt.
    Puha, får helt tåre i øjnene af at læse det smiley

    Hvil i fred smukke Frederik.


  • #5   7. apr 2008 Åh jeg føler med jer, F.I.P. er bare så grusom. Jeg kan godt forstå i vil klage, ikke at det bringer Frederik tilbage eller det kunne have endt anderledes, men for manglende empati.



    Vær med til at gøre en forskel, støt F.I.P. raflet på de forskellige udstillinger i kommer på.


  • #6   7. apr 2008 det gør ondt at høre...jeg følger med jer..

  • #7   7. apr 2008 Jeanette.. Tusind tak for dine søde ord..

    Ja jeg ved hvor du er :o) og tusind tak for at du gad hører på mit tuderi..

    Ja vi har været heldige med vores valg af opdrætter.. MB er verdens bedste opdrætter og en fantastisk person..


    Det eneste der kan trøste mig i denne her sag er at han fik fred uden at lide for meget.. han var en speciel lille kat og vil altid blive husket og elsket


  • #8   7. apr 2008 Haneben..

    nej det giver os ikke Frederik tilbage, men måske det kan forhindre at andre kommer ud for samme behandling..

    Ang FIP raffle.. Ja lad det være en bøn til alle.. støt alt det i kan i forskningen på denne forfærdelige sygdom


  • #9   7. apr 2008 Åh nej da, hvor er det altså trist. Jeg sad så sent som lørdag aften og kikkede alle billederne af ham igennem. Det har jeg gjort mange gange, jeg har altid synes, at han var så fantastisk smuk.

    Hvor er det altså trist for jer alle sammen som elskede den dejlige kat så meget. Jeg sender jer mine allerbedste tanker.

    Hvil i fred smukke KrPrins Frederik


  • #10   7. apr 2008 Jeg kan berette om en anden dårlig behandling af dyrlægevagten i køge tidlig søndag morgen.
    Det handler godt nok om min venindes hest...
    Hun bliver ringet op ude fra stalden søndagmorgen kl.7.00 med besked om at hendes hest er dårlig med kolik.
    Hun ringer til dyrlægen og får den besked at der vil gå ca.45-60 min før hun kan komme...
    Min veninde tager så hesten ud for at gå med den og symptomerne forværres kraftigt efter ca.20 min.
    Hun ringer atter til dyrlægen og mens hun teler med hende,kan hun høre små børn pludre/snakke i baggrunden...
    Det kunne altså tyde på,at dyrlægen liige skulle give børnene mad først,inden hun kører afsted...???!!!
    Dyrlægen ankommer efter 60 min og hesten får endelig den behandling den har brug for og er i bedring.
    Men jeg mener bare,at hvis en dyrlæge har vagten,så må vedkommende også tage det ansvar som følger med,uanset tidspunket på døgnet,børn og hvad ved jeg...
    De tager sig i hver fald rigeligt betalt for deres "service"...!!!!!!!!!!


  • #11   7. apr 2008 Hej Winnie:

    Hvor er det dog forfærdeligt... Fik gåsehud da jeg læste dit oplæg... Puha stakkels mis, at skulle det igennem...

    Jeg vil også sige at den IDIOT til dyrlæge burde indberettes, og få en kæmpe bøde, eller miste retten til at behandle dyr....
    (selvfølgelig ksn dyrlæger godt tage fejl, men at sige at I ikke skal komme med en kat om natten pga diarre, og I endda også fortæller personen at I har svært ved at komme i kontakt med katten - DET er simpelthen for dåligt).

    Ja undskyld bliver helt harm og ked af det....

    R.I.P lille ven

    Kæmpe potetrøst og potekram herfra


  • #12   7. apr 2008 Puha da Winnie - sikke en omgang - stakkels jer og stakkels Frederik...

    Og ingen tvivl - dyrlægen skal meldes - føj for en svinestreg...

    RIP Kronprins Frederik...


  • #13   7. apr 2008 hejsa winnie

    ka slet ikke finde de rette ord at sige til dig og din familie, men du/i skal bare vide at jeg føler virkelig utrolig meget med jer, frederik var simpelt hent bare så smuk og nuser a pommern til.
    hvil i fred smukke frederik
    tænder et lys for dig i aften. så du ka se oppe fra regnbuebroen hvor der bla er en der tænker på dig.

    sødeste winnie, du får lige en hel masse trøstekram fra bamsefar her

    og ja som alle jo siger her er MB nok et af de mest fantastiske personer man ka forestille sig


  • #14   7. apr 2008 Hej Winnie

    jamen gud dog - sikke hurtigt det kan gå med en FIP. Føj da - godt du fik ham obduceret, så I ved hvad han døde af.

    Skrækkeligt med den oplevelse med dyrlægen, inden I kom til Varde.

    Krammer fra Heidi



  • #15   7. apr 2008 Hej Winnie

    Jeg ved at intet jeg eller vi siger til dig lige nu kan dulme din store smerte.

    Sender dig en masse kærlige tanker ....

    Knus
    Heidi


  • #16   7. apr 2008 Tusind tak alle sammen.

    Det varmer virkeligt at vide at der er så mange dejlige mennesker der tænker og føler med en..

    Ja Frederik han var noget specielt.. og han var elsket af så mange mennesker..


  • #17   7. apr 2008 Nej hvor er det altså trist...følelsen jeg har kan ikke beskrives i ord....bare at det gør mig ´ked af det.

    Jeg håber at den ansvarlige dyrelæge får sig en over næsen...


  • #18   7. apr 2008 Sine.. Nej vi har ikke kontaktet ham.. da jeg ville gå helt amok, hvis jeg snakkede med ham igen, og da vi gerne vil gå videre med sagen, kan vi risikere at det skader os.. viile jo nok se ret dårligt ud hvis jeg sad i fængsel for mordtrusler *Ss*

  • #19   7. apr 2008 Lis D.. Ja nemlig.. og ja må indrømme at jeg har haft lysten til at tage ud og slå den dyrelæge halvt ihjel..

  • #21   7. apr 2008 Ååååh nej smiley

    Jeg fik helt ondt i maven og en stor klump i halsen, da jeg læste hvad I har været igennem...

    Jeg er simpelthen så frygtelig ked af det på jeres vegne.
    Det har hverken dig, din mor, Allan eller MB fortjent.. Og slet ikke lille skønne Frederik :((

    Jeg føler med jer - virkeligt..

    MB - du er fandeme en dejlig kvinde, det skal du vide.

    Jeg håber I får givet den dyrlæge en over snuden, for den behandling han har givet jer, er simpelthen under al kritik...

    Mange tanker og knus til jer alle...





  • #22   7. apr 2008 Puha, jeg sidder også med tårer i øjnene, jeg føler virkeligt med jer og naturligvis også May-Britt, da skønne Frederik også har haft en plads i dit hjerte.

    Jeg sender mine bedste tanker og håber at min lille Aya, som vi mistede 5 uger gammel, vil tage godt i mod Frederik ved Regnbuebroen.


  • #23   7. apr 2008 :''''(
    sidder her og stortuder smiley Prinsen var den mest bedårende og smukkeste kat jeg nogensinde har "set". det her det kan jeg slet ikke forstår??? jeg er bare blank.. hvordan kan dyrlægen aldrig have opdaget det ?

    FIP har jeg aldrig hørt om, men hold op hvor lyder det grusomt.

    R.I.P Frederik <33

    jeg føler meget med jer.


  • #24   7. apr 2008 Kære Winnie og mor..


    Jeg har også som mange andre her,siddet med tårer i øjnene og læst den her ulykkelige tråd igennem ...

    Godt at Frederik trods alt ikke led mere en højst nødvendig,det stakkel nus..Han er kommet i Kattehimmelen nu og har det godt..

    Sikke en hæslig oplevelse for jer ;o)))))

    Sender så mange tanker og trøstekram til jer


  • #25   7. apr 2008 vender lige mine ;o)))) til o:(((((( sorry

  • #26   7. apr 2008 Carina C & alle andre
    Hvis du kan læse engelsk er der tre gode sites om FIP, som kan forklare meget om denne frygteligt lumske sygdom:
    www.catvirus.com
    www.orionfoundation.com
    catvet.homestead.com/FIP.html



  • #27   25. apr 2008 Kære Winnie og "mor"

    Jeg har netop haft Jeanette på besøg og ved et tilfælde, får hun fortalt, at din lille Frederik er død, imens jeg har været i Berlin.

    Jeg er så ked af det på jeres vegne, det er jo frygteligt. Som I ved, havde jeg selv et stort ønske om, at Frederik skulle blive min fordi han bare var så skøn af sind og utroligt smuk. Jeg forstår ingenting, kan slet ikke få det til at give mening, at den lille Frederik er væk.

    Jeg sender jeg mine bedste tanker og trøstekram.

    Knus fra

    Pernille



Kommentér på:
Hvil I fred lille Frederik

Annonce