{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

syg killing {{forumTopicSubject}}

Jeg hentede min lille maine coon killing den12/3, havde set han første gang da han var 8 uger der var han frisk og fin. Men da jeg hentede ham 4 uger efter var han snottet og øjne løb og han nøs. Så vi tog af sted til dyrlægen dagen efter.Han gav ham antibiotika og det hjalp. 14 dage efter blev han vac. første gang. Så i går lagde jeg mærke til at han var alt for stille, så jeg tog hans temperatur, den var 40 grader. Så måtte vi af sted til dyrlægen, han gav han igen antibiotika. men ville gerne have at vi kom i dag igen og fik en blodprøve taget. Det var vi så men han var negativ for FIV/FELV (heldigvis). Han er nu på antibiotika igen i 5 dage. Har i nogen ide om hvad han kunne fejle. Han skal vac. anden gang om 14 dage og det mener dyrlæge ikke skulle være noget problem

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  syg killing
  • #1   10. apr 2008 hmmmm svært at svare på

• #2   10. apr 2008 Dyrlægen testede den, ved kun at han var negativ for FIV/FELV. Han er ikke snottet eller noget har heller inge sår eller ligende. Havde "bare feber". Jeg har ringet til hende jeg har købt han hos, hun siger at der ikke var nogen af de andre den er eller har været syge, med en undtagelse og det er lige sket.Den blev testet positiv for FIP og er aflivet. Men du har ganske ret jeg burde ikke have taget ham med hjem, men for sent nu og vi holder så meget af ham nu så vi vil gøre næsten alt for ham.

• #3   10. apr 2008 Vil lige tilføje:
    Man må IKKE vaccinere en syg kat, så hvis din killing ikke er i optimal kondition om 14 dage, bør du ikke lade den vaccinere, da dens immunforsvar, som i forvejen er på hårdt arbejde, vil blive yderligere belastet.

• #4   10. apr 2008 Ved det, men dyrlægen var ret sikker på at han er frisk til den tid, han bliver jo tjekket inden.

• #5   10. apr 2008 Det var derfor vi måtte vente første gang

• #6   10. apr 2008 Jeg har fortalt dyrlægen det, men det passer ikke rigtig med hans symptomer, hans lunger og bug ogalt det der er helt normal.

• #7   10. apr 2008 Jeg bor i Kolding og bruger Kolding dyrehospital

• #8   11. apr 2008 Nu er det jo sådan at man IKKE kan konstatere en tør FIP uden det bliver ved obduction.............man kan finde indikationer for det, ikke andet.
    At søsteren er død af FIP, viser KUN at opdrætteren har Corona i sit katteri...det har alle opdrættere. Fadæsen her er, at de killinger hun har solgt var syge....en eller anden virus.....det giver stress at være syg og det giver stress at blive flyttet. Nogen kattes imunforsvar er så ikke gearet til at kunne takle denne stress og Corona begynder at mutere ( Husk lige at det er en bestemt form for Corona som muterer og at denne form ikke er isoleret endnu)

Irene......ring til JYRAK´s sygdomskonsulent, hun ved mere om FIP end nogen andre her i DK...........med skam at melde, også mere end de fleste dyrlæger. Hun ved også rigtigt meget om kattesygdomme i det hele taget ........så jeg er sikker på, at hun kan støtte dig i dette her.
    Jeg kender ikke Kolding dyrehospital, men om ikke andet, kan Susanne hjælpe dig og støtte dig.

• #9   13. apr 2008 Har prøvet på at få fat på sussanne fra jyrak, men det er ikke lykkes.
    Lige nu går det ikke så godt her, han spiser og drikker men virker meget modløs, har slapper ikke helt af. Men ingen feber, han har ikke haft afføring de sidste 30 timer. så jeg ringede til dyrlægevagten. Men mente ikke rigtig at han kunne gøre noget ved det her på en søndag og at det var at smide penge på gaden (en landdyrlæge ikke min egen) Så jeg må vente til i morgen tidlig med at komme til min egen dyrlæge.

• #10   13. apr 2008 Han drikke fint, men virker så trist. Den dyrlæge jeg talte med i dag, sagde at han ville begynde at kaste op hvis han var forstoppet og det har han ikke gjort. Er stadig meget bange for at han har FIP.

• #11   13. apr 2008 Ja, men ingen der tager telefonen. Han kan ikke lide lever, men elsker tun i vand, kunne man prøver men tun i olie?

• #12   13. apr 2008 Det vil jeg prøve. Lige nu søver han heldigvis, det gør han ikke så meget ellers. Mange tak for din hjælp

• #13   14. apr 2008 Irene O

Jeg håber, der snart er bedring at spore, så du ikke længere skal være bekymret. Vi bor lidt udenfor Kolding, og har selv brugt Kolding Dyrehospital et par gange, når vores egen dyrlæge ikke har været tilgængelig, og de har en stor kompetence indenfor smådyr.

Håber på godt nyt snarest

• #14   14. apr 2008 Irene.
    Susanne har været på udstilling så det er derfor du ikke kunne få fat på hende............jeg vil tro hun er hjemme nu.

• #15   14. apr 2008 kommer lige fra dyrlægen, ser ikke for godt de er ret sikker på at han har FIP. De laver en fuld blod undersøgelse nu men han skulle have væske inden de kunne tage den. Men han har væske i bugen ud og er meget sløv.

• #16   14. apr 2008 Kære Irene.
    Ring alligevel til Suanne....om ikke andet kan hun fortælle dig hvad der reelt foregår og hun kan støtte dig.

varme tanker

• #17   14. apr 2008 kan ikke lige nu sidder og tuder

• #18   14. apr 2008 Bør jeg ikke give ham fred, de er jo så godt som sikker på at han har FIP?

• #19   14. apr 2008 hej Irene,
    Er ked af at høre din historie, jeg har selv lige fået aflivet min kat i weekenden pga. FIP..er inde for at læse lidt mere om det, fordi jeg er i tvivl om opdrætteren kan stilles til ansvar og bør erstatte tabet. Min kat var mega syg til sidst, han har også været småsyg og fået antibiotika nogle gange og ville ikke blive ordentlig rask, han begyndte at spise mindre og mindre og legede aldrig. I fredags blev han indlagt og måtte aflives i lørdags, da de havde fundet ud af at det var FIP. Ved det er mega hårdt at aflive din kat, men den får det værre og værre, og du kan ikke vide om den har ondt, så det må du gøre... føler med dig, har selv tudbrølet hele weekenden

Kommentér på:
syg killing

Annonce